متاتگ-های-سئو
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اصولا اولین مبحث برای یادگیری سئو، متا تگ ها  هستند. از آنجایی که متا تگ ها در بالای صفحه قرار دارند، اولین آیتمی هستند که در هر وبسایت توسط خزشگرهای موتورهای جستجو بررسی می شوند. همیشه جنبه های منفی در این باره مثل تاثیرات تگ کلمات کلیدی مطرح می شود اما جنبه های مثبت زیادی هم دارند، مثلا بهترین ابزار برای شناسایی صفحه توسط موتورهای جستجو هستند، برای همین در این مقاله می خواهیم تعریف دقیقی از انواع متا تگ ها ارائه دهیم تا این ابهامات کاملا رفع بشوند.

از متا تگ های مختلفی می شود در صفحات وبسایت استفاده کرد و از بین همه، «کلمات کلیدی» و «توضیحات» شناخته شده ترین متا تگ ها هستند. برای شناخت بهتر متا تگ ها، تعدادی از پرکاربردترین آنها را به «خوب»، «بد» و «بی تاثیر» دسته بندی کردیم و جالب ترین قسمت این مقاله طولانی تر بودن دسته «بد»ها از دسته بندی های دیگر است!

پیشنهاد من به شما این است که فقط متا تگ هایی که بدردتان می خورند را استفاده کنید و برای اشغال نشدن کدهای سایتتان، آنهایی که استفاده نمی شوند را حذف کنید. هرچقدر که تعداد کد های کمتری داشته باشید برای سایتتان بهتر است. کدهای هر صفحه برای مرورگرها مثل تابلو های راهنمایی هستند، اگر به درستی استفاده شده باشند مسیر را به خوبی به مرورگر نشان می دهند و اگر استاندارد نباشند فقط باعث سردرگمی مرورگر می شوند.

متا تگ های خوب                 متاتگ های بی تاثیر                 متا تگ های بد

متا تگ های خوب

این نوع از متا تگ ها باید حتما توی هر صفحه ای وجود داشته باشند پس تا حد امکان فقط از این موارد استفاده کنید.

content type

تگ content type برای معرفی نوع کاراکتر متن برای هر صفحه به کار می رود و اگر استفاده نشود ممکن است روی نحوه نمایش صفحه شما اثر منفی بگذارد. در زیر چند مورد برای نمونه معرفی کردیم اما بهترین گزینه را طراح سایتتان باید انتخاب کند.

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″/>

با این که تگ عنوان با کلمه meta شروع نمی شود ولی مثل بقیه متا تگ ها باید در قسمت هدر باشد. عنوان، برای توصیف صفحه به کار می رود و برای سئو خیلی مهم است؛ برای همین باید هر صفحه، عنوان مخصوص به خودش را داشته باشد.

description

تگ توضیحات، فقط برای توضیح صفحه در نتایج جستجو به کاربران استفاده می شود و روی رتبه صفحه تاثیری نمی گذارد، اما نقش مهمی دارد. تعداد کاراکترهای توضیحات باید حداکثر تا ۱۶۰ کاراکتر و متنش برای کاربران جذاب باشد.

امروزه حتی کارهای روزمره هم با موبایل انجام می شوند به همین دلیل اهمیت Viewport هر روز بیشتر می شود. اگر از این تگ استفاده نکنید، ممکن است کاربرهای زیادی را از دست بدهید. برای بررسی حضور Viewport در صفحه کافی است از ابزار رایگان بررسی آنلاین متاتگ ها استفاده کنید. شکل استاندارد این meta tag:

<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>

متاتگ های بی تاثیر

از این دسته فقط در شرایط خاص استفاده می شود و اگر از حضورشان در صفحات الزامی نیست، استفاده نکنید.

تگ های شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری مطالب توئیتر و فیس بوک مهم هستند، اما ضروری نیستند.

تگ robots

اکثر وبمستران اعتقاد دارند که باید حتما از این tag استفاده شود، اما اشتباه است! چون بدون این تگ، صفحات قابلیت ایندکس و فالو شدن را دارند و فقط در صورتی باید از این متاتگ استفاده بشود که بخواهید هر کدام از این ۲ دستور رو تغییر بدهید. بنابراین اگر بخواهید لینک های صفحه noindex بشوند ولی follow باشند، باید تگ فالو رو با نوایندکس اضافه کنید به طوری که فقط فالو اتفاق بیوفتد. فقط چیزی رو تغییر بدهید که می خواهید از حالت نرمالش خارج بشود.

<meta name=”robots” content=”noindex”  />

بوت های ویژه

از بوت های ویژه برای ارائه دستورالعمل های خاص استفاده می شود. مانند noodp که اجازه استفاده از اطلاعات DMOZ سایت را به موتورهای جستجو نمی دهد و یا noydir که مانع از استفاده دایرکتوری های یاهو می شود.

بهتر است در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو کارشان را به خوبی انجام می دهند، اما در بعضی موارد لازم است که راهنمایی شوند. اگر فکر می کنید به این تگ ها نیاز دارید، پس باید حتما از همه تگ های روبوتی که گفته شد، استفاده کنید.

تگ Language

اگر وبسایتتان بین المللی و چند زبانه است، tag زبان برای معرفی لیست زبان هایی که در سایتتان استفاده می کنید به کار می آید.

تگ های Geo

این تگ فقط توسط Bing پشتیبانی می شود و سه نوع است: نام مکان، موقعیت جغرافیایی و منطقه.

<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>

<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>

<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>

تگ Keywords

شاید تعجب کنید که چرا این تگ را در لیست تگ های بی تاثیر قرار داده ایم. درست است که هیچ متخصص سئو خوبی پیشنهاد نمی دهد که وقتتان را روی این تگ بگذارید، ولی ممکن است جایی بدردتان بخورد. پیشنهاد ما این است که اگر این تگ به صورت خودکار در سایت شما ایجاد می شود، حذفش نکنید.

تگ Refresh

رفرش یک روش بسیار قدیمی ریدایرکت است و توصیه می کنیم که از این متاتگ استفاده نکنید. همیشه باید از یک ریدایرکت ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید. گاهی اوقات ضروری هستند اما گوگل علاقه ای به اجرای این ریدایرکت ندارد.

کدهای تایید سایت

آیا سایتتان توسط گوگل و بینگ تایید شده است؟ اگر امکان استفاده از فرم های ممیزی برای سایتتان را ندارید حتما از تگ ممیزی سایت استفاده کنید اما تا حد امکان از روش های دیگر برای ممیزی استفاده کنید. گوگل امکان ممیزی را با دی ان اس (DNS)، فایل خارجی یا با لینک کردن حساب کاربری گوگل آنالیتیکس (Google Analytics ) فراهم کرده است. موتور جستجوی بینگ فقط اجازه انجام این کار را با فایل XML و یا متاتگ می دهد پس بهتر است که از XML استفاده کنید.

متا تگ های بد

قبل از بررسی این تگ ها باید بدانید که اگر از متا تگ های بد استفاده کنید، اتفاق بدی برای وبسایتتان نمی افتد. گوگل پیشنهاد می کند که فضای کدهای صفحات را با  استفاده از این تگ ها اشغال نکنید. پس اگر به فکر سئوی بهتر هستید، تگ های زیر را از هدر صفحات وبسایتتان پاک کنید:

تگ Author

این تگ، مولف صفحه را مشخص می کند. وجود آن در صفحه الزامی نیست.

تگ Revisit after

این تگ به ربوت ها دستور می دهد که بعد از یک دوره زمانی خاص دوباره به صفحه بازگردند. این تگ را موتورهای جستجو اصلی فالو نمی کنند.

تگ Rating

این تگ مناسب بودن محتوا برای سنین مختلف را نشان می دهد. البته به جای استفاده از این تگ، بهتر است عکس ها و فیلم های مربوط به سنین بزرگسال را در دایرکتوری های جداگانه از عکس های دیگر سایت قرار دهید و به گوگل این موضوع را اعلام کنید.

تگ Expiration/date

تاریخ انقضا مشخص می کند که صفحه در چه زمانی منقضی می شود و تاریخ اعلام می کند که صفحه در چه تاریخی ایجاد شده است. اگر  صفحه ای منقضی شد، فقط حذفش کنید. لطفا مرتبا محتواهای منقضی شده را آپدیت نکنید. این کار را نهایتا سالی یک بار انجام دهید.

تگ Copyright

اگر به فوتر سایتتان توجه کرده باشید احتمالا عبارت « کپی رایت» را دیده اید. این نوشته همان کپی رایت سایت شما است.

تگ Abstract

این تگ برای ارائه یک خلاصه از محتوا در صفحات به کار می رود و البته بیشتر برای سایت هایی با موضوعات علمی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تگ distribution

این تگ برای تعیین دسترسی افراد به اسناد سایت بر اساس ناحیه جغرافیایشان است که معمولا بر روی global (جهانی) تنظیم می شود (local برای سایت های محلی استفاده می شود). در این حالت صفحه برای عموم باز و بدون رمز در نظر گرفته می شوند و همه در سراسر جهان می توانند از این صفحه استفاده کنند؛ پس بهتر است این تگ را در حالت global، تنظیم کنید.

تگ Generator

این تگ مشخص می کند که صفحه با چه برنامه ای ایجاد شده است. این تگ هم مانند تگ author بی استفاده است.

تگ Cache

از این tag با امید کنترل کردن زمان و چگونگی صفحات کش شده در مرورگر اضافه می شوند. بهتر است این کار را در هدر انجام دهید.

تگ Resource

این tag، نوع منبع صفحه را مشخص می کند، مثل “document”. به جای صرف وقتتان برای این تگ بهتر است این وظیفه را به سیستم اعلام DTD بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند.

5/5 (1 Review)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

انجام سئو حرفه‌ای وردپرس کاری است که مدت ها به آن می پردازیم و در آن تخصص داریم. امروزه سیستم‌های مدیریت محتوای متفاوتی ایجادشده که به کاربران امکان ساخت یک وب‌سایت را با کمترین دانش برنامه‌نویسی خواهد داد و همچنین به‌راحتی کاربران می‌توانند وب‌سایت خود را مدیریت نمایند، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا وردپرس

نوشته انجام سئو حرفه‌ای وردپرس اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

10-پرسشی-که-هنگام-مصاحبه-شغلی-نباید-از-متقاضیان-پرسید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

زمانی که بخواهید به یک مصاحبه شغلی بروید باید برای خیلی چیزها آماده شوید، باید به شکل جدی در مورد شرکت تحقیق کنید. مصاحبه کنندگان و صاحبان کسب و کار نیز به دقت سوالات خود را آماده نموده و چند کپی از رزومه و نمونه کارهای شما تهیه و بارها آنها را مرور کرده اند. حال اگر ماجرا برعکس باشد و شما قرار باشد با کسی مصاحبه کنید، به نظر آسانتر خواهد رسید. دیگر لازم نیست بهترین لباسهایتان را بپوشید و یا نگران پیدا کردن سرویس بهداشتی باشید. در پایان روز نیز دیگر نباید به فکر این باشید که آیا شغل را به دست آوردید یا خیر.

با یک جستجوی ساده در گوگل با عنوان سوالات مصاحبه شغلی، در مصاحبه استخدامی چه بپرسیم یا نمونه مصاحبه شغلی برخی از سوالات رایج که همه ما آنها را حفظیم و هزاران بار قبل از به دست آوردن شغل فعلی خود به آنها پاسخ داده ایم ظاهر می شوند.  این سوالات رایج و شناخته شده هستند ولی لزوما سوالات خوبی نیستند. این سوالات آماده و تکراری یه مشکل بزرگ دارند! در واقع این پرسش ها احتمال پذیرش پیشنهاد از سوی مصاحبه شوندگان را کاهش می دهند.

هیچ کس دوست ندارد در حین یک مصاحبه شغلی در تنگنا قرار بگیرد، استرس پیدا کند و یا احساس کند که فریب خورده است. فکر نمی کنم شما هم دوست داشته باشید چنین حسی را در شغل روزانه خود تجربه کنید، پس چرا چنین چیزی را از متقاضیان می خواهید و آنان را در شرایط سخت قرار می دهید؟

زمانی که افراد متفاوت از موقعیت های گوناگون و با تیپ های شخصیتی، فرهنگ ها و پیشینه خانوادگی متفاوت برای یک موقعیت شغلی در شرکت شما درخواست می دهند، مراقب باشید و سعی کنید به جای سوالاتی که نتیجه ای جز سردرگمی شما و مخاطبان ندارند، از سوالات جایگزینی که در این مقاله معرفی می شوند استفاده کنید. اینگونه می توانید از داوطلب مورد نظر خود بدون اینکه در طول مصاحبه حس بدی داشته باشد، اطلاعات ارزشمندتری به دست آورید.

مقاله مرتبط:  اینفوگرافیک : با اعتماد به نفس ظاهر شوید حتی زمانی که این ویژگی را ندارید!

10 پرسشی که در مصاحبه شغلی نباید از مصاحبه شوندگان بپرسید و آنچه که بهتر است به جای آنها پرسیده شود. از خودتون بگید

شاید با دیدن این سوال قدیمی معمول در مصاحبه ها در ابتدای لیست ما تعجب کنید ولی این سوال آنقدر هم که شما فکر می کنید برای آغاز مصاحبه کاری مناسب نیست. در حقیقت از نگاه متقاضی این سوال به او این حس را القا می کند که شما رزومه وی را مطالعه نکرده اید یا اصلا نمونه کارها یا پروفایل لینکدین وی را ندیده اید. متقاضیان دوست ندارند که مدت زمان اندکی که برای تاثیرگذاری اولیه در اختیار دارند با تعریف سابقه کاری خود هدر دهند، آنها یک گفتگوی جدی می خواهند تا ویژگی های اساسی خود را نشانتان دهند.

در عوض سوالی طبق چیزی که پیش از این در رزومه آنها توجه شما را جلب کرده است، بپرسید. اینگونه به متقاضی نشان می دهید که او را جدی گرفته اید و می خواهید در مورد او بیشتر از آنچه که بر روی کاغذ نوشته است بدانید.

چرا می خواهید شغل فعلی خود را ترک کنید؟

جواب این سوال ممکن است برای متقاضی دشوار باشد و چندان تمایلی به پاسخ دادن نداشته باشد، به علاوه پاسخ این سوال ممکن است چندان وجهه خوبی از وی نشان ندهد. از سوی دیگر پاسخ این سوال ممکن است تا حد زیادی شخصی باشد و چندان به شناخت مصاحبه شونده کمک نکند.

در عوض از آنها درباره محبوب ترین و سخت ترین بخش های پست فعلیشان بپرسید. در این حالت بدون اینکه مکالمه را بیش از اندازه منفی کنید و مخاطب را تحت فشار بگذارید، موارد زیادی درباره اولویت ها ، علل پایان همکاری و ویژگی های فرهنگی آنها خواهید آموخت.

به کدام پروژه خود بیش از همه افتخار می کنید؟

شاید این سوال به اینکه بدانید که یک متقاضی از کار کردن روی چه پروژه هایی بیشتر لذت می برد، کمک کند ولی می توانید سوال کلی تری بپرسید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

در عوض از آنها بخواهید که در مورد کارها و پروژه هایی که با تیم های متفاوت انجام داده اند، صحبت کنند. پاسخ این سوال عملکرد آنها را به شکل فعال و به عنوان مدیر پروژه مشخص می کند که از جمله صفات مناسب برای تیم های فروش و بازاریابی است.

بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

اینکه بخواهید نقاط ضعف یک داوطلب را از دید خودش بدانید کار خودخواهانه ای است. پاسخ به این سوال ممکن است متقاضیانی که متعلق به سایر فرهنگها و حوزه های کاری هستند و با شما و افکارتان آشنا نیستند را در معرض حذف شدن قرار دهد و ذهنیت بدی نسبت به آنها در شما ایجاد نماید.

در عوض از آنها در مورد چالش هایی که در شغل پیشینشان با آن مواجه شده اند و اینکه چگونه آن را مدیریت کرده اند بپرسید. پاسخ این سوال نکات بیشتری در مورد مهارت های حل مساله آنها در اختیارتان می گذارد و دیگر نیازی نیست آنها را مجبور کنید به شکل ناراحت کننده ای خود و شخصیتشان را بروز دهند.

برنامه شغلی 5 سال آیندتان چیست؟

این سوال خصوصا برای زنانی که قصد تشکیل خانواده دارند یا حتی کارآفرینانی که روزی قصد راه اندازی شرکت خود را دارند می تواند یک سوال معنادار باشد و باعث می شود که نسبت به شما و شرکتتان جبهه بگیرند.

در عوض بهتر است از متقاضی سوال خاص تری مثل : این شغل چگونه به برنامه های بلند مدت شغلی شما کمک می کند؟ را بپرسید. چرا که پاسخ این سوال دقیقا همان اطلاعاتی که به دنبالشان هستید – اینکه آیا شغل و سازمان شما فرصتی برای رشد به آنان می دهد یا خیر – را به شما می دهد.

مقاله مرتبط:  15 نکته ای که برای برندسازی شخصی در سال 2017 باید در نظر داشته باشیم چه چیز باعث می شود که شما عاشق شغلتان باشید؟

متقاضیان یک شغل لازم نیست برای موفقیت در یک موقعیت شغلی ضرورتا عاشق آن شغل باشند. عشق و اشتیاق یک موضوع ذهنی است و برای یک مصاحبه شغلی ضروری نیست.

در عوض از آنها بپرسید که چه چیزی در این شرکت وجود دارد که  عاشق آن هستند. پاسخ این سوال شما را از اولویتهای آنها آگاه می کند و مشخص می کند که آیا آنها مناسب کار با تیم های بزرگتر شرکت هستند یا خیر.

آیا می توانید کار گروهی انجام دهید؟

به طورکلی پیشنهاد می شود که از سوالات با پاسخ بله یا نه استفاده نکنید. سوالات با پایان باز طول مکالمه را افزایش می دهد و اینگونه اطلاعات بیشتری درباره مصاحبه شونده در اختیارتان قرار می دهد. اگرچه پاسخ این سوال بسیار مهم است ولی یک متقاضی بعید است که به چنین خودشناسی رسیده باشد که به درستی بتواند به آن پاسخ دهد. به علاوه در شرکت شما هم احتمالا شغلی که کاملا انفرادی باشد وجود ندارد و همه باید در جلسات یا برخی امور دیگر با بقیه در ارتباط باشند و کار گروهی انجام دهند.

در عوض می توانید از متقاضی بپرسید که یک گروه ایده آل  از نظر او چه ویژگی هایی دارد. پاسخی که می شنوید همان چیزی است که به دنبال آن هستید، اگر آنها به خوبی در یک گروه حضور داشته باشند آن خاطره را تعریف می کنند و همچنین توضیحی از محیط کار مورد علاقه خود ارایه می نمایند.

فکر می کنید سال گذشته فرودگاه مهرآباد چند پرواز داشته است؟

سوالات فکری مثل سوالاتی که گوگل هنگام مصاحبه های استخدامی از متقاضیان می پرسد شاید به نظر سرگرم کننده برسند و حتی یک یا دو نکته در مورد توانایی های حل مساله داوطلب به شما بیاموزند ولی سوالاتی از این دست استرس فروانی برای متقاضی ایجاد می کنند. این کار احمقانه و دشواری است که بدون هیچگونه اطلاعات مفیدی داوطلب را در جایگاه تصمیم گیری فرار دهید.

در عوض از داوطلب بپرسید که اگر مشکلی در تیم به وجود بیاید چگونه آن را حل می کند. پاسخ این سوال مفیدتر است و داوطلب را سورپرایز نمی کند.

این خودکار را به من بفروش

اگر برای شغلی مثل فروش اقدام کرده باشید باید بدانید که یکی از سوالاتی که بسیار معمول است “این خودکار را به من بفروش” است که با یک سرچ در گوگل قبل از مصاحبه به سادگی به پاسخ آن خواهید رسید. این سوال ممکن است توانایی های واقعی فروش متقاضی را منعکس کند و این همان چیزی است که شما باید قبل از صرف زمان و منابع برای آموزش آنها بدانید. اگر به دنبال راهکارهای دیگری برای افزایش بهره وری تیم فروش خود هستید مقالات بازاریابی و فروش ما را از دست ندهید.

در عوض از آنها بپرسید که یک مانع رایج که تیم فروش با آن مواجه می شود چیست و چگونه باید با آن برخورد کرد. پاسخ این سوال نشان می دهد که آنها تا چه میزان تحقیق کرده اند و همچنین دیدی نسبت به توانایی آنان در مذاکرات تلفنی به شما می دهد.

پیش از این چه میزان حقوق می گرفتید؟

از بحث و سوال در مورد حقوق و مزایا قبل از دریافت پیشنهاد متقاضی خودداری کنید. نباید از پیشینه حقوقی داوطلب پیشنهاد حقوق و مزایایش را حدس زد. این سوال ممکن است به ضرر اقلیتی باشد که احتمالا در مقایسه با همتایان خود پول کمتری برای جبران خدمات خود دریافت می کردند.

در عوض سعی کنید که جواب این سوال را با پاسخهای سوالات مختلف لیست خود پوشش دهید.

چگونه در کمتر از دو دقیقه جایگاه یابی برند شخصی تان را انجام دهید

نمونه سوالات مصاحبه شغلی به کمک مدل STAR مهارت قضاوت

این سوالات کیفیت قضاوت و چگونگی تصمیم گیری متقاضی در شرایط پیچیده و دشوار را نشان می دهند.

در مورد یکی از سخت ترین تصمیماتی که در سال گذشته گرفته اید توضیح دهید. از زمانی بگویید که اهدافتان را بیش از حد بالا یا بیش از اندازه پایین در نظر گرفته اید. آیا تا به حال چند پروژه مهم را به صورت همزمان به پایان رسانده اید؟ چگونه آنها را اولویت بندی کردید؟ آیا تجربه ای از دریافت فیدبک های متناقض در مورد یک پروژه دارید؟ چگونه با این فیدبکها برخورد کرده اید؟ از زمانی بگویید که یکی از همکاران نزدیکتان باعث ایجاد مشکلی در پروژه شده باشد و اینکه چگونه این مساله را برای مدیر پروژه توضیح دادید؟ تحمل فشار

این سوالات به شما کمک می کند تا عملکرد متقاضی را زیر انواع فشارهای گوناگون بسنجید.

شرایطی را توضیح دهید که تصمیمی گرفتید که چندان طرفدار نداشت و توضیح دهید چگونه از پس اجرای آن برآمدید؟ یک وضعیت استرس زا در کار را توضیح دهید و اینکه چگونه آن را مدیریت کردید. آخرین باری که مجبور بودید با یک مشتری بسیار ناراحت سر و کله بزنید را توضیح دهید. شرایطی را توضیح دهید که با یک مقام بالاتر خود اختلاف نظر داشتید و اینکه چگونه این اختلاف نظر حل شد؟ درباره موقعیتی بگویید که مجبور بودید چیزی را که کوچکترین آشنایی با آن نداشتید به سرعت بیاموزید. مقاله مرتبط:  برند شخصی چیست ؟ و 5 گام برندسازی شخصی پتانسیل رهبری

این سوالات به شما کمک می کند تا پتانسیل رهبری، اعتماد به نفس و تمایل به پیشقدمی در گرفتن پروژه هایی که هنوز مسیر مشخصی ندارند و در ابتدای کار هستند را در متقاضیان تشخیص دهید.

شما در رزومتان توان رهبری را به عنوان یکی از نقاط قوت خود بیان کردید. یکی از تجربیاتتان را که از توانمندی رهبری در آن استفاده کرده اید توضیح دهید. از زمانی بگویید که پروژه ای را به شکل موثر به دیگران محول کرده اید. آیا تا به حال زمانی پیش آمده است که بخواهید به یک همکار فیدبک منفی بدهید؟ چگونه این فیدبک را ابراز کرده اید؟ برای من زمانی را مثال بزنید که ابتکار عمل به خرج دادید و رهبری یک پروژه را بر عهده گرفته اید. موقعیتی را توضیح دهید که تیمی را مدیریت کرده اید که بدون موافقت شما کار بر روی سایر پروژه ها به آنها محول شده بود. خود آگاهی

این سوالات میزان خودآگاهی یک متقاضی از نقاط قوت و از همه مهم تر نقاط ضعف وی را آشکار می سازد.

از زمانی بگویید که شخصا یکی از همکارانتان را دوست نداشته اید (یا برعکس) ولی توانسته اید به صورت موفقیت آمیز با وی کنار بیایید. یک مثال از زمانی بزنید که سعی کردید کاری انجام دهید و شکست خوردید. آیا تا به حال شده است به خاطر عملکردتان مورد انتقاد یا سرزنش قرار بگیرید؟ توضیح دهید. از زمانی بگویید که یک پروژه به مهلت تعیین شده نرسیده است و اینکه چگونه با عواقب آن روبرو شدید و پیامدهای آن را کاهش دادید؟ برای من از موقعیتی بگویید که حس کردید شنیده نمی شوید و اینکه چگونه وجود خود یا نظرتان را به گوش همکارانتان رساندید.

مصاحبه تنها یک تکه از پازل برای داوطلب است تا با شما آشنا و نسبت به شما شناخت پیدا کند، پس سعی کنید با پرسش سوالات فکرشده به خودتان و مصاحبه شوندگان لطف کنید.

نظر شما چیست؟ کدام یک از سوالات مصاحبه های شغلی تکراری و بی فایده اند و باید حذف شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چرا-خرید-بک-لینک-اشتباه-است؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

تقریبا تمام وبمستران در حال حاضر از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینک های زیادی و نامناسب مطلع هستند. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان بلاگسیما مطرح میکنند این است که، “خرید بک لینک از سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چگونه متوجه پولی بودن آن خواهد شد؟”

پاسخ به این سوال کار بسیار راحتی است، خرید بک لینک کار درستی نیست! اگر بدنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامه ریزی دراز مدتی برای کار خود دارید، خرید بک لینک روش مناسبی نیست زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی مانند جریمه سایت توسط گوگل در آینده روبرو کند.

به زبان ساده، گوگل بک لینک را بعنوان یک رای مثبت از طرف کاربران یا سایت های دیگر به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب رای بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاست های این سایت بوده و تخلف شناخته میشود. مشکل از جایی آغاز میشود که کاربران فکر میکنند با خرید رای میتوانند موتور جستجو را فریب داده و در این انتخابات پیروز باشند ولی نظارت گوگل بر خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمند است.

اخطار گوگل به سایت ها در مورد تاثیر منفی خرید بک لینک

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد.

بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده یا همان انکر تکست و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله انکر تکست چیست را در سایت آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل

گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیدا کرده اید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.

شاید تصور کنید که کارکنان گوگل زمان کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و شناسایی سایت های فروش بک لینک ندارند، که البته تصور درستی است! ولی معمولا سایت هایی که در فروش بک لینک زیاده روی میکنند و به صفحات بسیاری با موضوعات مختلف لینک میدهند مورد توجه رقبای خود قرار گرفته و مستقیما توسط این افراد به گوگل گزارش میشوند.

در این شرایط یک کارشناس خبره سایت مورد نظر را بررسی کرده و در صورتی که از خرید و فروش بک لینک در آن مطمئن شود به صورت دستی آن را جریمه خواهد کرد. سایتی که به این شکل جریمه شده باشد در پنل گوگل سرچ کنسول خود و در بخش Manual Actions یک پیام با موضوع Unnatural Links دریافت خواهد کرد.

تصویر زیر نمایی از این پیام در نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول و برای سایتی که اقدام به فروش بک لینک کرده است را نشان میدهد.

تصویر دوم نمونه ای از جریمه دستی گوگل برای یک سایت که اقدام به خرید بک لینک کرده را نمایش میدهد و با توجه به تغییر ظاهر گوگل سرچ کنسول در نسخه جدید نحوه نمایش آن متفاوت است.

گوگل کاربران را تشویق میکند تا سایت هایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو را دارند معرفی کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لینک های ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایت های مرجع معیارهای دیگری برای شناسایی سایت های متخلف توسط گوگل هستند. برای مشاهده این فرم میتوانید به صفحه معرفی سایت اسپم به گوگل مراجعه کنید.

بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن استفاده زیاد و غیر طبیعی از یک عبارت مشخص بعنوان انکر تکست نیز به لیست تخلفات گوگل در خرید بک لینک اضافه شده است.

چند نکته مهم در خرید بک لینک

اگر همچنان بر این کار پافشاری میکنید و راههای اصولی و بهتر مانند تولید محتوا را نمی پسندید، نکات زیر را قبل از صرف هرگونه هزینه و پذیرش ریسک در نظر داشته باشید تا احتمال جریمه سایت خود را به حداقل برسانید:

بک لینک ها را با فاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی مانند “تبلیغات در 10 سایت با پیج رنک 2 و 3” انتخاب مناسبی نیستند. بصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و با واسطه های تبلیغاتی همکاری نکنید. با سایت هایی که بطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و پذیرش تبلیغات میکنند همکاری نکنید. تنها از سایت های مرتبط با زمینه کاری خود لینک خریداری کنید. بجای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایت ها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی (خرید رپورتاژ آگهی) استفاده کنید. بجای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید. نسبت لینک های خریداری شده به کل لینک های طبیعی سایت کمتر از 10 درصد باشد. اشتباهات رایج در خرید بک لینک

با یک جستجوی ساده در اینترنت سایت های ایرانی و خارجی بسیاری پیدا خواهید کرد در حال فروش بک لینک با عنوان های جذاب و تاثیرگذار هستند. اگر تجربه ای در زمینه خرید بک لینک نداشته باشید و اثرات مخرب آن را ندانید ممکن است به راحتی فریب این دست سایت ها را خورده و سئو سایت خود را برای همیشه از بین ببرید. تصویر زیر نمونه هایی از تبلیغات فریبنده برای فروش بک لینک های بی کیفیت را نشان میدهد.

یکی از تکنیک های نو در فضای اینترنت سئوی منفی است که با هدف از دست رفتن جایگاه رقبا انجام میشود. حال آنکه بسیاری با هدف بهبود وضعیت سایت خود و با خرید بک لینک عملا سئو منفی را روی سایت خودشان انجام میدهند. برخی از این شعارها را با هم بررسی میکنیم:

خرید بک لینک ارزان

همگی خوب میدانیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. هرکجا با شعار خرید بک لینک ارزان مواجه شدید بخوانید خرید بک لینک بی کیفیت.

اگر بک لینک ارزان باشد یعنی هرکسی میتواند به راحتی در همان فضایی که شما حضور دارید برای خود لینک سازی کند و با افزایش تعداد این لینک ها در یک سایت عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به هریک از این سایت ها کاهش می یابد.

همچنین سایت هایی که لینک های خارجی زیادی دارند ممکن است از نظر گوگل به عنوان فروشنده بک لینک یا اسپمر شناسایی شوند پس بهتر است در این فضا حضور نداشته باشید.

خرید بک لینک انبوه

این دست سایت ها معمولا در کنار ارزان بودن به انبوه بودن تعداد لینک ها اشاره میکنند. همان نکاتی که برای خرید بک لینک ارزان گفتیم برای این دسته نیز صادق است. علاوه بر آن زمانیکه شما لینک خود را در بازه زمانی کوتاهی در سایت های بسیاری قرار میدهید عملا به گوگل اعلام میکنید که اینها غیرطبیعی هستند.

گوگل میداند که شما فرضا طی یک سال گذشته ۵۰ لینک به سایت خود داشته اید و این تعداد در بازه زمانی کوتاهی مثلا یک ماه ناگهان به ۲۵۰۰ لینک افزایش پیدا میکند. لینک هایی که همگی با یک کلمه کلیدی مشخص و در سایت هایی کم ارزش قرار داده شده اند. در این شرایط الگوریتم پنگوئن کار سختی برای شناسایی غیرطبیعی بودن لینک سازی شما ندارد.

بک لینک رایگان!

این روش را میتوان بدترین و ناکارآمدترین روش لینک سازی خارجی دانست. ابزارهای آنلاین آدرس سایت شما را دریافت کرده و در هزاران سایت دایرکتوری یا ابزارهای تست آنلاین آن را درج میکنند. با این کار شما هم تعداد لینک های زیادی در بازه زمانی کوتاه ساخته اید و هم اینکه از صفحات کم ارزشی لینک گرفته اید. بک لینک های رایگان را جدی نگیرید و به شدت از آنها پرهیز کنید.

پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مفهوم بک لینک و اثرات جانبی آن مقاله بک لینک چیست را به دقت مطالعه نمایید و تجربیات خود از خرید بک لینک را در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

خرید بک لینک خارجی

یکی دیگر از تکنیک های رایج برای فریب شما استفاده از عباراتی مثل خرید بک لینک خارجی یا خرید بک لینک معتبر است که موجب میشود تصور کنید برای سایت شما مفید خواهند بود. همانطور که پیش تر گفتیم مهمترین معیار ما برای دریافت لینک از یک سایت ارتباط موضوعی و اعتبار آن است. در حالیکه بیشتر این سایت ها تنها گزینه اعتبار بالا را دارا بوده و از نظر موضوعی هیچ ارتباطی به سایت شما ندارند.

آموزش حرفه ای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر کسب جایگاه در نتایج گوگل رعایت استانداردهای لینک سازی داخلی و البته تدوین استراتژی برای لینک سازی خارجی است.

]

خرید بک لینک میتواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود ولی اگر اصول و استانداردهای لینک سازی را به خوبی بشناسید میتوانید بدون احتمال جریمه شدن از تاثیر شگفت انگیز بک لینک بهره مند شوید.

]

آکادمی وبسیما با معرفی کارگاه تخصصی لینک سازی کلیه روش ها و استانداردهای لینک سازی کلاه سفید را به شما آموزش میدهد. محتوای این کارگاه آموزشی به شرح زیر است:

فاکتورهای موثر بر تاثیر لینک – Link Juice اصول لینک سازی داخلی سایت – Internal Links راهنمای کامل خرید بک لینک – Buy Backlinks راهنمای خرید رپورتاژ آگهی – Reportage تکنیک های لینک سازی دستی – Free Backlinks برنامه زمانی لینک سازی – Link Building Calendar

تصویر بالا نمونه ای از دیاگرام عصاره لینک و تاثیر عوامل مختلف بر لینک سازی داخلی و خارجی سایت شماست. کلیه المان های موجود در این دیاگرام و روش های صحیح استفاده از هرکدام در این کارگاه بررسی و آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه به صفحه آموزش لینک سازی مراجعه نمایید.

سوالات متداول

تاثیر بک لینک در سئو چقدر است؟

در یک پاسخ کوتاه میتوان گفت، بسیار زیاد! بله یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای تعیین اعتبار و رتبه یک سایت لینک های دریافت شده از سایت های دیگر است. ولی این نکته را فراموش نکنید که هر لینکی نمیتواند تاثیر مثبت بر سئو داشته باشد و عواملی مانند ارتباط موضوعی سایت ها، انتخاب انکر تکست مناسب، زمان بندی و صفحه ای که لینک را دریافت کرده است نیز فاکتورهای موثری در کیفیت بک لینک های شما هستند.

خرید بک لینک یک تکینک کلاه سیاه است یا خاکستری؟

تکنیک های کلاه خاکستری در واقع همان تکنیک های کلاه سیاه هستند ولی در اجرای آنها مواردی را رعایت میکنیم تا گوگل متوجه هدف ما و غیر واقعی بودن لینک ها نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به سری مقالات سئو کلاه سیاه مراجعه کنید.

خرید بک لینک به طور حتم از دید گوگل یک تکنیک کلاه سیاه است با این وجود اگر استانداردهای لینک سازی خارجی را شناخته و به درستی رعایت کنید میتوان آن را در دسته کلاه خاکستری قرار داد.

بک لینک دائمی چیست؟

زمانیکه در مورد خرید بک لینک صحبت میکنیم عموما منظور ما قرار گرفتن لینک های متنی در سایدبار یا فوتر در همه صفحات یک سایت دیگر است که معمولا به صورت ماهانه و غیردائمی فروخته میشوند. ولی در واقع هر لینکی که از دامنه ای دیگر به سایت شما داده شده باشد یک بک لینک محسوب میشود.

بک لینک دائمی شام مواردی مانند ساخت پروفایل کاربری در سایت های دیگر، کامنت مارکتینگ در سایت ها و فروم ها و یا انتشار رپورتاژ آگهی میشود. این لینک ها تا همیشه در سایت های دیگر باقی خواهند ماند و نیازی به تمدید ندارند.

گوگل چطور متوجه غیرطبیعی بودن بک لینک ها میشود؟

مهمترین ابزار گوگل برای مقابله با لینک سازی غیرطبیعی الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم موارد بسیاری مانند پراکندگی انکر تکست، ارتباط موضوعی سایت ها، سابقه فعالیت شما در لینک سازی، فالو یا نوفالو بودن لینک ها و … را بررسی کرده و در صورتیکه روند لینک سازی شما را غیرطبیعی ارزیابی کند جایگاه سایت در نتایج جستجو را کاهش میدهد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

انجام سئو برای سایت قطعاً به‌راحتی نوشتن یک محتوا نیست، ممکن است شما با کمی جستجو در موتورهای جستجوگری مانند گوگل روش ساخت و پیاده‌سازی یک سایت با قالب آماده را فرا بگیرید و یک سایت برای خود راه‌اندازی کنید اما محتوا گذاری در سایت صرفاً به معنی حرکت به سمت جلو نخواهد بود.

انجام سئو برای سایت مبحثی کاملاً متفاوت از هر آن چیزی است که شما در دنیای پهناور دهکده جهانی دیده‌اید.

در هر دقیقه میلیون‌ها محتوا و مطلب در سراسر دنیا منتشر خواهد شد اما سؤال اینجاست که کدام‌ یک از این محتواها دیده خواهد شد؟

کدامیک از آن‌ها در صفحات اول نتایج جستجو دیده خواهند شد؟ آیا تنها کپی کردن یک مطلب و انتشار آن باعث پیشرفت خواهد شد؟

جواب تمامی این سؤالات ساده اما مسیری دشوار دارد، انجام سئو برای سایت مانند سوخت برای خودرو است، خودرویی که به‌ تازگی تولید شده هیچ‌گاه نمی‌تواند حرکت کند چون سوختی برای حرکت ندارد، پس اگر شما نیز هم‌ اکنون کسب‌وکار الکترونیکی خود را راه‌اندازی کردید انجام سئو برای سایت خود را به متخصصان آپسئو بسپارید.

متخصصان آپسئو در زمینه سئو سایت تمامی الگوریتم‌ها و عوامل رتبه‌بندی صفحات گوگل را می‌شناسند و همواره سعی در به‌ روز رسانی اطلاعات خود در زمینه انجام سئو برای سایت می‌باشند ؛ پس اگر می‌خواهید تجارت الکترونیکی شما به‌ جای حرکت به سمت عقب و مواجه‌شدن با شکست، قله‌های پیروزی را فتح کند و همواره شاهد این باشید که مطالب و سایت شما در صفحه اول گوگل دیده شود به‌راحتی با ثبت سفارش انجام سئو برای سایت خود را به ما بسپارید.

تجارب ارزنده متخصصان آپسئو در انجام سئو برای سایت

آپسئو قطعاً با توجه به سابقه بالای کار و تجارت ارزنده متخصصان خود به‌ تمامی مفاهیم سئو اشراف داشته و می‌تواند موتور محرکی برای موفقیت شما باشد.

اگر به دنبال یک‌ راه حل مناسب و ارزان برای حل مشکل سئو سایت خود هستید، بهترین انتخاب برای شما آپسئو خواهد بود، زیرا بر تمامی مشتریان ما ثابت‌ شده است که آپسئو همانند نام خود در زمینه انجام سئو برای سایت شگفتی می‌آفریند.

شاید نشود راه صد ساله را در یک‌ شب پیمود، اما قطعاً آپسئو می‌داند نزدیکترین راه رسیدن به موفقیت کسب‌ و کار شما از طریق بهینه سازی سایت کدام است، ما در تمامی این مسیر شما را همراهی خواهیم کرد.

سئو-با-بهینه-سازی-سرعت-سایت-page-speed
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
آموزش بهینه سازی سرعت سایت: معیارها، ابزارها و چکونگی بهبود سئو

سرعت صفحه یک مسئله ی بسیار مهم در امر سئو است، اما موضوع پیچیده ای است که گاهی اوقات بسیار فنی به حساب می آید. مهمترین چیزهایی که باید در مورد سرعت صفحه سایت خود بدانید، چه هستند؟ و مهمتر اینکه چگونه می توانید شروع به بهبود آن کنید؟

در سطح بسیار ابتدایی من قصد دارم به طور خلاصه توضیح دهید که یک صفحه وب چگونه بارگذاری می شود. به این ترتیب می توانیم درک کنیم که چرا تمام این موارد اهمیت دارند. با ویرلن همراه باشیذ:

یک صفحه وب چطور بارگذاری می شود؟

یک کاربر وارد مرورگر شده، وب سایت شما در نوار وارد می کند، و یک درخواست DNS به وجود می آورد. این به نام دامنه شما اشاره دارد، مثل GoDaddy، و همچنین به سرور شما که در آن فایلهایتان قرار گرفته؛ اینجا جایی است که کار جالب می شود. بنابراین DOM شروع به بارگذاری تمام HTML ها، CSS و جاوا اسکریپت شما می کند. اما در این مرحله به ندرت تمام اسکریپت های مورد نیاز یا کدهای مورد نیاز برای رندر کردن یا بارگذاری یک صفحه وب را بیرون می کشد.

به طور معمول، DOM نیاز به منابع اضافی از سرور شما دارد تا عملی اتفاق بیافتد، و اینجاست که همه چیز شروع به کند کردن سرعت سایت شما می کند. داشتن این نوع اطلاعات پیش نیاز به ما کمک کند که بتوانیم برخی از این مسائل را حل کنیم.

مشکلاتی که می توانند سایت شما را کند کنند:

برخی از شایع ترین موارد عبارتند از؟

اول و مهمتر از همه، تصاویر هستند. تصاویر حجیم بزرگترین تاثیر را در کند کردن بارگذاری صفحات وب دارند. میزبانی نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. پلاگین ها، برنامه ها و ویدجت ها، اساسا هر اسکریپت شخص ثالثی می تواند زمان بارگیری را کاهش دهد. تم شما و هر فایل بزرگ دیگری که پشت صحنه قرار داشته باشد، واقعا می تواند همه چیز را نیز کُند کند. تغییر مسیرها یا ریدایرکتها، تعداد اقداماتی که برای دسترسی به یک صفحه وب مورد نیاز است، باعث کاهش سرعت می شود. و جاوا اسکریپت، که ما را بزودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

اما همه اینها می توانند تنها یکی از عوامل باشند. بنابراین ما قصد داریم در این مقاله آموزش سئو سایت به برخی منابع، معیارها و معنی آنها اشاره کنیم و سپس برخی از راه هایی که امروز می توانید از طریقشان سرعت صفحه خود را بهبود ببخشید، مطرح کنیم.

ابزار سئو برای بررسی سرعت سایت

اولین منابعی که من در اینجا لیست کرده ام ابزارهای گوگل هستند و خودِ گوگل insights را پیشنهاد می کند. چیزی که ما باید در نظر بگیریم نگرانی آنها در مورد سرعت بارگذاری صفحه برای کاربر است. ما باید به هر حال در این زمینه فکر کنیم. اما اول و مهمتر از همه این است که چگونه سرعت صفحه افرادی که به سایت شما می آیند را تحت تاثیر قرار می دهد، و سپس در مرحله دوم، اگر گوگل به سرعت صفحه ی ما امتیاز خوبی دهد، چگونه می توانیم از این موضوع سود ببریم؟

]

ما می دانیم که نظر گوگل این است که بارگذاری یک وب سایت باید دو تا سه ثانیه طول بکشد.

]

هرچه سریع تر بهتر. اما بهتر است که دیدگاهی رقابتی در مورد آن داشته باشید. صفحات رقبای خود را درون برخی از این ابزارها وارد کنید و اهداف سرعت خود را بر اساس رقابت در صنعت خود تعیین کنید. من فکر می کنم این می تواند راه خوبی برای شروع باشد.

گزارش تجربه کاربر Chrome

این معیارهای واقعی کاربران کروم است. متاسفانه، فقط برای وبسایت های بزرگتر و محبوب تر در دسترس است، اما شما می توانید اطلاعات واقعا خوبی از آن دریافت کنید. این گزارش در BigQuery قرار گرفته است، بنابراین کمی دانش پایه SQL مورد نیاز است.

Lighthouse

Lighthouse در ابزار Chrome Dev در دسترس است. اگر شما در یک صفحه وب قرار دارید، روی Inspect Element کلیک کنید و ابزار Dev Chrome را باز کنید، از طریق زبانه سمت راست که آن را Audit نامیده، می توانید یک گزارش Lighthouse را در مرورگر خود اجرا کنید.

چیزی که من دوست دارم این است که به شما نمونه ها و اصلاحاتی خاص را نشان می دهد که می توانید روی صفحه خود پیاده کنید. یک واقعیت جالب در اینجا این است که به طور خودکار با سرعت شبیه سازی G3 تست انجام خواهد شد و اینکه آنها بر روی کاربران تلفن همراه تمرکز می کنند. ممکن است کمی طول بکشد، اما به نظر می رسد اطلاعات دقیق تری بدست آید.

Page Speed Insights

Page Speed Insights واقعا جالب است. آنها اکنون گزارش تجربه کاربر Chrome را نیز اضافه کرده اند. اما اگر شما یکی از آن سایت های بزرگ نباشید، حتی سرعت واقعی صفحه شما را اندازه گیری نمی کند. بلکه به دنبال چگونگی پیکربندی سایت شما و ارائه بازخورد بر اساس آن و نمره دادن به آن است. این ابزار فقط برای کسب آگاهی کافی است و هنوز هم ارزش چک کردن را دارد.

سرعت و عملکرد وب سایت تان روی موبایل را آزمایش کنید

نمی دانم که چه عنوانی برای این در نظر بگیرم؟ اما در testmysite.thinkwithgoogle.com واقع شده است. این یکی واقعا جالب است چراکه سرعت سایت روی تلفن همراه را تست می کند. اگر پایینتر اسکرول کنید، به طور مستقیم به ROI کسب و کار و یا وب سایت تان مرتبط می شود. ما شاهد این بوده ایم که گوگل معیارهای واقعی را استفاده می کند و آن را به صورت درصد افرادی که به دلیل کند بودن سایتتان از دست داده اید، نشان می دهد. بهرحال دانشی که از این ابزارها کسب می کنیم می تواند به جنگیدن برای پیشرفت به ما کمک کند.

Pingdom و GTmetrix محصولات یا ابزارهای غیر گوگلی هستند، اما فوق العاده مفید اند.

معیارهای سرعت سایت

first paint چیست؟

اولین رنگ یا first paint ، اولین تصویر رنگی بر روی یک صفحه است. این می تواند فقط اولین تغییر پیکسل باشد. ما این تغییر اولیه را first paint می نامیم.

first contentful paint چیست؟

اولین نشانه محتوا زمانی است که اولین محتوای صفحه ی شما ظاهر می شود. ممکن است فقط بخشی از ناو یا نوار جستجو یا هر چیز دیگری باشد. – این همان  first contentful paint است.

first meaningful paint چیست؟

اولین نشانه معنی دار زمانی است که محتوای ابتدایی صفحه ی قابل مشاهده ی شما است.یعنی زمانی که شما این واکنش را دریافت می کنید، “اوه، آره، این همان چیزی است که من برایش به این صفحه آمده ام”، اولین رنگ معنی دار است.

time to interactive چیست؟

زمان تعامل زمانی(time to interactive) است که یک صفحه از نظر بصری قابل استفاده و قابل تعامل باشد. خب همه ما به صفحاتی رفته ایم که به نظر می رسد لود شده است، اما هنوز نمی توانیم از آن استفاده کنیم. این جایی است که این معیار به میان می آید. دقت کرده اید که این معیارها دقیقا به کاربر توجه می کنند؟

محتوای DOM لود شده است.

محتوای DOM لود شده است، زمانی رخ می دهد که HTML به طور کامل بارگذاری و تجزیه می شود. بنابراین این معیار از مواردی است که بهتر است در نظر داشته باشید و از آن مطلع باشید.

راه های بهبود سرعت سایت

HTTP / 2

HTTP / 2 قطعا می تواند سرعت همه چیز را بالا ببرد. خب حتماً شما باید تحقیقاتی را در مورد آن انجام دهید و آن را آزمایش کنید.

Preconnect، prefetch، preload

Preconnect، prefetch و preload یا به ترتیب پیش اتصال، پیش دریافت و پیش لود، در سرعت بخشیدن به سایت واقعا جالب و مهم هستند. ما می بینیم که گوگل این کار را روی SERPs شان انجام می دهد. اگر یک عنصر را سرکشی کنید، می توانید prefetch کردن یا پیش دریافت گوگل را برای برخی از URL ها مشاهده کنید تا اینکه اگر شما بر روی برخی از نتایج کلیک کردید، آن را برای شما سریع تر لود کند. شما می توانید این کار را برای سایت خود انجام دهید. این روش به بارگذاری و سرعت بخشیدن فرایند کمک می کند.

کش(caching) را فعال کنید و از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.

کش کردن بسیار مهم است. قطعا در این زمینه تحقیقاتی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آن درست تنظیم شده است. برای CDN ها نیز همینطور، آنها نیز در سرعت بخشیدن به یک سایت بسیار ارزشمند هستند، اما شما باید مطمئن شوید که CDN تان به درستی تنظیم شده باشد.

تصاویر را فشرده کنید.

ساده ترین و احتمالا سریعترین راه برای سرعت بخشیدن به سایت تان، واقعا فقط بهینه سازی تصاویر است. این کار آسانی است. ابزارهای رایگان مختلفی برای فشرده سازی آنها وجود دارند. Optimizilla یکی از آنها است. شما حتی می توانید از ابزارهای رایگان در رایانه خود استفاده کنید، مثل Save for Web و سپس این کار را به سادگی انجام دهید.

منابع را کم(Minify) کنید.

برای کاهش سرعت سایتتان ، می توانید منابع را نیز کاهش دهید. بنابراین واقعا ایده ی خوبی است که بدانید minification ، bundling و compression یا فشرده سازی چه هستند، تا اینکه  بتوانید برخی از این گفتگوهای فنی را با توسعه دهندگان یا هر کس دیگری که روی سایت کار می کند، داشته باشید.

خب این یک نوع مرور سطح بالا در مورد سرعت صفحه بود. مطالب بسیار بیشتری برای پوشش دادن وجود دارند، اما من مایلم که نظرات و سوالات و کامنتهای شما را در زیر بخوانم.

روانشناسی-رنگ-ها-در-بازاریابی-اینفوگرافیک
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

انسان ها موجودات و مخلوقات بصری هستند – بسیار هم بصری هستند، یعنی به ظاهر خیلی اهمیت می دهند در حقیقت رنگ ها بیشتر از آنچه فکر می کنیم، در انتخاب محصولاتی که می خریم تاثیرگذار هستند.

به همین دلیل است که شرکت ها رنگ های چیزهای مختلف را نظیر تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی و دکمه های Call to action را تست و بررسی می کنند تا رنگی را انتخاب کنند که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان می گذارد.

به عبارت دیگر، بدون اینکه تغییری در سایر اجزای صفحه بجز رنگ فراخوانی برای اقدام (call to action)  داشته باشیم، نرخ تبدیل را تغییر داده ایم. این همان قدرت روانشناسی رنگ در بازاریابی است.

در این مقاله به معرفی بخش هایی در بازاریابی که روانشناسی رنگ در آن ایفای نقش میکند، می پردازیم.

مقاله مرتبط:  بازاریابی (Marketing) چیست و انواع بازاریابی روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ حوزه ای از تحقیقات است و به این موضوع نگاه می کند که چگونه رنگ، رفتارها و تصمیم گیری افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. زمانی که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال، رنگ های مختلف می توانند به طرقی که همیشه هم آشکار و ملموس نیست بر ادراک خریدار از یک برند اثر بگذارند ، از قبیل اینکه چگونه یک رنگ خاص می تواند ذائقه را تحریک کند.

مقاله مرتبط:  چگونه از روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و طراحی بهره بگیریم؟

با نگاهی به اینفوگرافیک زیر، درباره اینکه رنگ ها چگونه عواطف مصرف کننده و تصمیم خرید او را تحت تأثیر قرار می دهند بیشتر یاد خواهید گرفت و دلیل اینکه چرا برندهای خاص از رنگ های ویژه ای در لوگوی خود استفاده می کنند را نیز خواهید دانست.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

افزایش رتبه سایت در گوگل حالا به راه نجات بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها تبدیل شده و اینکه آیا شما نیز به دنبال سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل هستید؟

هر سایتی که به دنبال پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر می باشد، قطعا به دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل نیز می باشد.

برای اینکه مخاطبان بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند و یا اینکه بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند، می بایست با توجه به اهداف سازمان خود، سایتتان در صفحات اول گوگل در حوزه کاری شما قرار بگیرد.

افزایش رتبه سایت در گوگل چه مزایایی دارد؟

حتما این سوال برای شما هم پیش می آید که به طور کلی افزایش رتبه سایت در گوگل چه مزایایی برای شما و سازمان شما به همراه خواهد داشت ؛ زمانی که شما مجموعه فعالیت های منسجم و هدفداری را برای افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می دهید، در واقع سعی بر این دارید که بتوانید در حوزه مورد نظر خود تبدیل به برند شوید تا مخاطبان به شما رجوع کنند.

هر چقدر که رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا می کند، باعث می شود که شما به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

افزایش رتبه سایت در گوگل منجر به این مسئله می شود که شما در حوزه مورد نظر خود، در جستجوهایی که صورت می گیرد، به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید.

اما به چه نحو می توان رتبه سایت در گوگل را افزایش داد؟ این مهمترین سوالی می باشد که باید به آن پاسخ داد.

افزایش رتبه سایت در گوگل تنها به اجرا کردن چند فعالیت مشخص محدود نمی شود، بلکه برای افزایش رتبه سایت در گوگل شما می بایست مجموعه ای از فعالیت ای هدفدار را در مدت زمان برنامه ریزی و به صورت کاملا اصولی انجام گیرد تا به نتیجه مورد نظر شما منتهی شود.

توجه داشته باشید که می بایست از تمام روش های صحیح سئو سایت برای افزایش رتبه سایت بهره ببرید.

آخرین-روندهای-نرم-افزارهای-برنامه-ریزی-منابع-سازمان-چیست؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

علی رغم پیشرفت های اینترنت و ابزارهای هوش مصنوعی، روندهای نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمان (نرم افزار ERP) در حول پیشرفت های قابل پیش بینی تکنولوژی، متمرکز شده است. این فرایندها احتمالا به دلیل تنظیم پیچیده تر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی، در حال بازیابی سایر راه حل های SaaS هستند که در بین روندهای برنامه ریزی منابع سازمانی و در میان فروشندگان در حال افزایش هستند.

برنامه ریزی منابع سازمانی موبایلی

به همراه برخی از راه حل های نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمان در حال حاضر برنامه های اختصاصی برای iOS، Android و ویندوز ارائه شده اند. با این حال، اکثر این نسخه ها شامل نسخه های پایین تری هستند که صرفاً مهمترین KPI ها مانند فروش ها، موجودی انبار، سود و زیاد به روز، ترافیک وب و … را شامل می شود. با این حال، این بدان معنی است که شما می توانید در خارج از دفتر نیز به سیستم متصل باشید.

اما دسترسی به تلفن همراه می تواند مانند شمشیری دو لبه باشد. ریسک امنیت هنگامی افزایش می یابد که اطلاعات حساس در هر نقطه و از طریق هر دستگاهی که شرکت آن را صادر نکرده است، قابل دسترسی می شود. اما مزیت برنامه ریزی منابع سازمانی موبایلی این است که این امکان را فراهم می سازد تا برای کاربران بصورت جداگانه در راستای کمک به مدیریت مجوز صادر شود و آنها می توانند به اطلاعات شرکت در تلفن های همراه خود دسترسی پیدا کنند.

برنامه ریزی منابع سازمان در شبکه های اجتماعی

برنامه ریزی منابع سازمانی اجتماعی داده های رسانه های اجتماعی مانند پروفایل توییتر، فیس بوک و پست ها را به سیستم اضافه می کند. این ادغام عمدتاً به عنوان ابتکار عمل در مدیریت ارتباط با مشتری شناخته شده است، زیرا شرکت های درگیر در تعامل آنلاین با مشتریان، موجب می شوند که نام تجاری، داده های عمومی، شبکه دوستان و طرفداران و همچنین سهام بهبود یابد و خواسته های مشتری به صورت ضمنی به دست می آید. نتایج پژوهش ها در این زمینه نشان داد که برنامه ریزی منابع سازمانی اجتماعی، عمدتا در افزایش مشارکت مشتری و در نهایت نرخ تبدیل موثر واقع شده است.

SaaS and On-Premise Hybrid

به دلیل پیچیدگی های برنامه ریزی منابع سازمانی، مسائل مبهمی بین SaaS و On-Premise Hybrid وجود دارد. شرکت هایی که رویکرد ترکیبی را ترجیح می دهند، ادغام مدیریت موجودی انحصاری را با برنامه ریزی منابع سازمانی بر مبنای حسابداری خود محور متمرکز می کنند یا اینکه برنامه حقوق و دستمزد را بر برنامه ERP HR متمرکز می سازند. از دیدگاه هزینه و فرایند، این استراتژی منطقی است، متصدیان فروش در دو بخش جاگذاری و نصب، می توانند برنامه ریزی منابع سازمانی را ترکیب کنند. به عنوان مثال، اوراکل جایگزین مجوز اولیه آن نیست، بلکه آن را با راه حل های مشابه ترکیب می کند. همچنین Salesforce، یک پلتفرم شرکت پیشگام، با راه حل های موثق مانند SAP و Siebel ادغام می شود.

برنامه ریزی منابع سازمانی دو مرحله ای

شرکت های چند ملیتی بزرگ در حال پیشبرد روش دو بعدی برنامه ریزی منابع سازمانی هستند. در این کار، دو سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در جای خود قرار دارند، سطح اول در سطح شرکت اصلی یا ستاد مرکزی و سطح دوم در سطح شرکت یا شعب تابعه. این استراتژی با محدودیت هایی که شرکت های بزرگ در زمان ایجاد سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی جامع در یک سازمان و در چند کشور اعمال می کند تفاوت دارد و همچنین با اختلافات جدی نظارتی، فرهنگی، جغرافیایی نیز متفاوت است.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اصلاح سئو وب سایت یکی از اساسی ترین کارهایی است که مدیران سایت در هنگام سئو سایت با آن مواجه هستند ؛ بدین منظور نرم افزارهایی نیز طراحی شده و به بازار عرضه شده اند. ابزارهای رایگان 2019 برای بهینه سازی سایت ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین افزونه ها

نوشته اصلاح سئو وب سایت اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.