گوگل-و-پیشگویی-های-سئو-در-سال-۲۰۱۶
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

هیچ کس نمی تواند انکار کند که سال  ۲۰۱۵ سالی پر از تغییرات بزرگ و هیجان انگیز و در حقیقت از فرش به عرش رسیدن برای سئو بود و زمانی که هنوز خاک روی این تغییرات ننشسته، ما منتظر تغییرهای سال جدید میلادی هستیم.

حال که توپ جادویی پیشگویی وجود ندارد ما می توانیم از کسانیکه تغییرات اساسی و مهم را تجربه و اندازه گیری کرده اند بهره ببریم. امسال به نظر می رسد سالی باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمینه سئو بینجامد. در ادامه این مقاله آموزشی به بررسی بعضی از روش ها که در ۱۲ ماه رو به رو مربوط به سئو میشود میپردازیم.

حقیقت موبایل

چند بار شنیده اید موبایل در جستجوی اینترنتی از رایانه پیشی گرفته است؟ هنوز جنبه مهم استراتژی سئو موبایل یعنی اینکه آیا این اتفاق افتاده و یا در شرف اتفاق است، غیر قابل فهم است. در حال حاضر گوگل تاکید بیشتری در تجربه استفاده کنندگان موبایل دارد. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبایل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصی استفاده از یک برچسب بنام mobile friendly در نتیجه جستجوی موبایل را آغاز کرده. به بیان کوتاهتر اگر شما تلاشی برای ارتقا تجربه موبایلی خود نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.

سئو محتوا مستقل میشود

اگه یادتون باشه در مورد محتوا و اینکه محتوا مهمترین بخش سئو و رتبه سایت در گوگل است، خیلی صحبت کردیم. حالا در سال ۲۰۱۶ پیش بینی میشه که این موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتی در سازمان ها واحدی مخصوص به این موضوع اختصاص داده بشه!

رشد تکنیکی سئو

پارامترهای تکنیکی و تاکتیکی سئو از همیشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانیکه بعضی از زاویه های تکنیکی جدید سئو از آنچه وبمسترها فکر میکنند اهمیتی برای خریدار ایجاد نمیکنند٬ اهمیت خاصی پیدا کرده اند. تحلیل گر روش ها و روندهای گوگل وبمستر، آقای پیر فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا این مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زیادی از استفاده کنندگان اینترنت نمیدانند که HTTPS چیست و چه تفاوتی با HTTP دارد و چگونه میتواند باعث بهبود استراتژی سئو شود.

جریمه های ناگوار

این چیزی است که کسی مایل به شنیدن آن نیست اما نیاز است که همه آن را بشنوند : یک سئو بد بیشتر به تجارت شما ضرر میرساند تا به اندازه ای که یک سئو خوب به شما کمک میکند!

یک سئو منفی چیز جدیدی نیست اما هر سئو کار حرفه ای و یا بازاریاب اینترنتی باید خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اینطور میگوید که یک عملیات کامل مدت ۹ ماه طول میکشد که گوگل یک فایل رد شده را از یک جریمه بازیابی کند که انصافا این زمان زیادی است. پس مراقب سایت خود در برایر سئو کلاه سیاه باشید.

پذیرفتن و دربرگرفتن فیسبوک و توییتر توسط گوگل

بطور حتم گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی خوب است، اما با همه تلاش های صورت گرفته قوی هنوز آن میزان محبوبیت را مانند دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر میان کاربران ندارد و میتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بیشتری در فعالیت های شبکه های اجتماعی بزرگ کند.

کار صحیح را انجام دهید

راه موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۶ این است که کار درست را برای نتایج درست انجام دهید. برای مثال یک وبلاگ را فقط برای اینکه فکر میکنید مجبور هستید به روز رسانی نکنید. یک وبلاگ را به روز رسانی کنید چون شما میخواهید چیزی را بگویید و یا به حضار و شنوندگان پیشنهاد دهید. این بسیار مهم است که زمان خود را در دوری از اشتباهات هزینه آور و جریمه ها صرف کنید که این چیز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر میشود.

حال باید ببینیم چه تغییراتی در سال ۲۰۱۶ اتفاق می افتد.

سئو-آسان-است-اگر-این-کارها-را-انجام-دهید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

به چه چیزهایی نیاز داریم : یک وبلاگ یا وبسایت ، یک حساب ادسنس گوگل و کمی اطلاعات درباره سئو. بله با همین مقدار اطلاعات و پیش نیازها می توان کار سئو را آغاز کرد ولی نه اینکه بتوان در یک لحظه و با این امکانات یک سئوکار حرفه ای شد. سئو یک کار زمان بر است. یعنی هم فراگیری علم و دانش آن بر اساس تجربه و کار است و به نتیجه رسیدن کار سئو یک پروسه طولانی مدت است.

راه های شروع و انجام سئو بسیار متنوع و گوناگون است اما مهم است که بهترین روش در بهترین زمان انجام پذیرد. می توان این قدم ها و پله ها را به عنوان آغاز کار و مقدمه ایی بر کار سئو تلقی کرد:

به دنبال کلمات کلیدی مرتبط باشید.

با استفاده از نرم افزارهای جستجو کلمه کلیدی٬ یک کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوط است را شناسایی کنید و سپس روی کلمه کلیدی مرتبط کار کنید. شناسایی کلمه کلیدی مهم است و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدی است اضافه و یا کم کردن حتی یک حرف شما را از آنچه موردنظرتان هست دور می کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب این فرصت را به شما می دهد که دسته های جدید و بخش های تازه در سایت خود بوجود آورید و با استفاده از این دسته ها بتوانید کاربر بیشتری به را سایت خود منتقل کنید. فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و لیست اطلاعات شما مورد علاقه آنان باشد. هم چنین کلمه کلیدی را بطور مرتب پیگیری و دنبال کنید. ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه چندم جستجو ظاهر می شوید و همین طور سایت های دیگری که در رتبه های نخست قرار دارند را هم بررسی و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه نوع کلمات کلیدی آن ها را به رتبه های نخست و صفحه اول آورده است. این کار به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید به صدر نزدیک شوید.

تشخیص اینکه چه محتوایی مورد نیاز است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید.

آنچه مد نظر کاربران و استفاده کنندگان است باید دستور کار شما قرار گیرد. ساخت و ایجاد محتوای شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد چون شما سایت خود و اطلاعات خود را جز برای استفاده آنان طراحی و بهینه سازی نمی کنید و البته یادتون هم که نرفته٬ محتوا پادشاهه! با شناخت نیاز ، آنگاه باید محتوا را بسازید. سعی کنید محتوا طوری باشد تا عمق نیاز کاربر را براورده کند و ارزشمند باشد طوری که خواندن و استفاده از مطلب شما برای او سودمند باشد. جستجوی کاربران هم بسیار مهم است یعنی اینکه جستجو چه کلمات و عباراتی را شامل می شود و اطلاعات سایت شما نیاز کاربر را برطرف کند. شاید شما روی یک کلمه خاص تمرکز کرده اید و کاربران با هم معنی آن کلمه جستجوی خود را انجام می دهند. یا اینکه آنان درباره مشکلات جستجو می کنند و شما فقط روی کلمات کلیدی بعد از حل مشکل کار کرده اید. برای مثال جستجو درباره سرما و یخ زدگی است و شما درباره گرم کردن و … محتوا نوشته اید.

هوشیار باشید که روبوت های گوگل سایت شما را قبول کنند.

برای اینکه کاربران بتوانند به سایت و بلاگ شما بروند و استفاده کنند ابتدا سایت شما باید در دسترس آنها باشد یعنی بتوانند سایت شما را پیدا کنند. محتوایی که شما می سازید هم باید برای کاربر قابل استفاده باشد و در عین حال روبوت ها هم محتوا را قبول کنند. بحث روبوت ها و خزنده ها و اسپایدرها و یا اسم های دیگر بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود. در این جا به بعضی از نکات درباره مقبولیت محتوای شما توسط روبوت اشاره می کنیم:

. کاری کنید که آسان در دسترس باشید: مطمئن شوید که هیچ صفحه ایی وجود ندارد که دریافتش از صفحه اصلی شما برای کاربران مشکل باشد.

. سعی کنید که URL شما تا حد امکان کوتاه باشد.

. روبوت ها نوشته هایی که قسمتی از یک تصویر هستند را ایندکس نمی کنند: سعی کنید نوشته ها خارج از تصویر باشند و همین طور در منبع HTML بصورت نوشته باشد.

. هوشیار باشید که صفحات شما گاهی مورد خزش قرار گیرد: اگر این طور نباشد به این مفهوم است که گوگل در ایندکس محتوا شما دچار مشکل شده است.

تمرکز شما روی دریافت لینک باشد تا لایک گرفتن

واضح است که سیگنال های شبکه های اجتماعی بسیار سودمند است اما از تاثیر لینک ها هم غافل نشوید. برای بدست آوردن بک لینک٬ محتوای شما باید ارزش لینک دادن را داشته باشد و غنی و جذب کننده و ناب باشد.

در ضمن بهتر است بدانید یک دامین خوب٬ در خاطره ها می ماند و به راحتی نوشته می شود. اگر دامنه شما بدترکیب و بی اسلوب است آن را تغییر دهید. شاید برای بدست آوردن دامنه مناسب و مربوط به فعالیت و کلمه کلیدی مجبور شوید که هزینه کنید اما ارزش این هزینه کردن را دارد.

اعتبار و مقبولیت خود را در طول زمان با بازاریابی صحیح بدست آورید.

سعی کنید در تجارت و مسب و کار خود به عنوان یک حرفه ایی شناخته شوید. حضور در کنفرانس ها و همایش ها که مربوط به تجارت شماست بسیار اثربخش است. اگر بتوانید خود را صاحب سبک و دارای یک فن بخصوص در فعالیت خود نشان دهید همه خواستار همکاری و ارتباط با شما خواهند شد. اگر تازه شروع کرده اید و توانایی حضور در همایش های تخصصی را ندارید از محله و منطقه خود شروع کنید و نشان دهید که در آن موضوع توانایی دارید. با این روش با دوستان و آشنایان فعال در کار و فعالیت خود آشنا می شوید و می توانید با هم همکاری کنید و به یکدیگر مشورت دهید.

اگر به این نکته ها توجه کنید و طبق اصول و روش های تخصصی سئو حرکت کنید می توانید یک سئو قوی ایجاد کنید. فقط فراموش نکنید فعالیت های سئو یک کار زمان بر است.

وبلاگ‌نویسی-از-این-۸-راه،-باعث-پیشرفت-استارت‌آپ-شما-می‌شود
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

امروزه که تعداد کل سایت‌های اینترنت به حدود یک میلیارد رسیده است، چالش بزرگ هر استارت‌آپی، دیده شدن و باقی ماندن در دنیای رقابت است. مهم‌تر از دیده شدن، زمانی‌ست که شخصی وب‌سایت شما را پیدا می‌کند. آن زمان باید محتوای موجود در وب‌سایت به قدری جذاب باشد که فرد را برای بازگشت مجدد ترغیب کند. وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور و برای ایجاد  برند شماست؛ حتی قبل از این‌که محصول یا خدماتی برای عرضه کردن داشته باشید.

در عصر کنونی که عصر ارتباطات است، شما، به عنوان کارآفرین، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل و موثر در برند کسب‌و‌کارتان هستید. هیچ‌گاه برای ارائه‌ی تجربیات، بینش‌ها و ایده‌های شما زود نیست. کشف راه حل یک مشکل، عاملی ضروری‌ برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ است، اما کافی نخواهد بود. از این بابت است که پیشنهاد می‌کنم، هر کارآفرینی، بایستی وبلاگ‌نویسی را آغاز کند. در زیر، ۸ فایده‌ای که وبلاگ‌نویسی به استارت‌آپ‌ها می‌رساند را فهرست کرده‌ام:

۱- قبل از مصرف منابع، بازخورد مشتریان را کسب می‌کنید.

هر کارآفرینی باید انتظار این را داشته باشد که عملکردش به یک تعداد اصلاحات و تغییرات حداقلی نیاز پیدا کند. چالش اصلی آن‌جاست که با مصرف حداقل پول و زمان، به این تجارب دست پیدا کنید. از این بابت، وبلاگ‌نویسی به شما کمک می‌کند تا عملکر خود را مورد بررسی قرار دهید و اگر بازخورد مثبتی نگرفتید، در ایده‌های کاری خود تجدیدنظر کنید.

۲- وبلاگ‌نویسی باعث ارتقای رتبه‌ی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد. 

تولید محتوای مرتبط و مفید بر اساس یک برنامه‌ی زمانی مشخص، به اندازه‌ی لینک‌های داخلی و خارجی موجود در کامنت‌های این مطالب، نقش به‌سزایی در بهینه‌سازی سایت شما خواهد داشت. اگر در یک سایت صنعتی، وبلاگ‌نویسی کنید یا با سایت‌های مشهور مشارکت داشته باشید، نتایج بهینه‌سازی و میزان قابل مشاهده بودن سایت شما، بیش‌تر هم خواهد شد.

 ۳- استایل و شیوه‌ی کارآمد و مفیدی برای نوشتن خود ایجاد کنید.

یک مطلب خوب، مطلبی است که پیام خود را به اختصار به مخاطب برساند و هر چه ممکن است کوتاه‌تر نوشته شود. من مطالبی دیده‌ام که گاها چندین و چند صفحه ادامه داشته‌اند، اما پیام خود را به روشنی بیان نکرده‌اند. تمرین، باعث خواهد شد که در این مورد به پیشرفت قابل قبول، برسید و در این راه بایستی از نظرات مخاطبانتان برای بهبود شیوه‌ی نگارش خود بهره ببرید.

۴- بگذارید همکار رویایی، شما را پیدا کند.

وبلاگ‌ها، مکان بسیار خوبی برای یافتن همکاران تجاری جدید هستند. می‌توانید قبل از وارد شدن به مذاکرات جدی همکاری و بحث‌های مالی، با همکاران آینده‌ی خود روابط اجتماعی برقرار کنید و یک‌دیگر را بیش‌تر بشناسید. وبلاگ‌ها به نسبت کنفرانس‌های صنعتی و  سایر روش‌های سنتی، نتیجه ی بسیار بهتری در کشف همکاران جدید دارند.

۵- تفکر مدیریتی را به کارمندان بالقوه نشان بدهید.

مقاله‌های مرتبط:

در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک، افراد به دنبال مدیران و رهبرانی هستند که علاقه داشته باشند برایشان کار کنند. حال این‌که در شرکت‌های بزرگ غالبا، امنیت شغلی، مساله‌ای جذاب برای کارمندان است. از دیدگاه شما، آن‌چه به دنبالش هستید، افرادی هستند که با دنبال کردن رهبران حاضر در وبلاگ‌های اینترنتی و پیگیری ایده‌های جدید، بتوانند برای به دست گرفتن امور، خلاقیت به خرج دهند.

۶- انجمن مشتریان خود را هرچه زودتر راه‌اندازی کنید.

برای کاری که نمی‌رسید تحویل بدهید، قول ندهید، اما بدانید که بازاریابی همه‌ش تعلیق و هیجان است. برای ایجاد برندتان هیچ‌گاه زود نیست و هرچه زودتر وارد عمل بشوید، بهتر خواهد بود. حتی ممکن است به منظور پر کردن خلاء مادی موجود برای تولید محصولات، منابع درآمدی دیگری نیز پیدا کنید. منابعی مانند شرکت در سخنرانی‌ها و مشاوره‌ها.

۷- وبلاگ‌نویسی اولین قدم در استفاده‌ی کامل از شبکه‌های اجتماعی است.

امروزه هر وبلاگی نیاز به ترویج دادن در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد. بنابراین بایستی  استفاده از توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و سایر سایت‌های مشابه را بیاموزید. بعد از این مرحله، وقت تولید و انتشار پادکست، ارائه‌ی ویدئوهای یوتیوب و استفاده از اینستاگرام خواهد بود. مخاطبان امروزی انتظار دارند، هر جا که هستند، بتوانند شما را پیدا کنند. نه هر جا که شما هستید.

۸-بیش‌تر دیده شدن و جذب منابع مالی.

 مطمئن باشید که بهترین سرمایه‌گذاران، همیشه در حال بررسی وبلاگ‌ها، به منظور کشف کارآفرینان و ایده‌های جدید هستند. هنگامی که توسط یک سرمایه‌گذار بالقوه کشف شوید، بسیار بهتر و رضایت‌بخش‌تر خواهد بود از آن زمان که بخواهید با فهرستی از سرمایه‌گذارانی که هیچ‌وقت اسم شما را هم نشنیده‌اند، تماس بگیرید و آن‌ها را ترغیب کنید. سرمایه‌گذاران، همان‌قدر که روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، روی اشخاص هم سرمایه می‌گذارند.

تمام مواردی که در بالا ذکر شد، برای همه‌ی کارآفرینان با هر مقدار بودجه‌ای که داشته باشند، ممکن خواهد بود. چرا که امروزه، سیستم‌های بزرگی مثل وردپرس، بلاگر و تامبلر، به شکل رایگان سرویس‌های وبلاگ‌دهی ارائه می‌کنند. روی هر کدام از این سرویس‌ها، می‌توانید برای بهبود شرایط سئوی سایت خود، دامین مجزایی  استفاده کنید. سرویس  وردپرس، به وسیله‌ی صفحات ایستاتیک، یک وب‌سایت ساده در اختیار شما می‌گذارد؛ تا به این صورت حتی هزینه‌های حداقلی میزبانی سایت نیز به صفر برسد.

فراموش نکنید که «بازاریابی کشش» (Pull Marketing)  موثرترین روش بازاریابی خواهد بود و هیچ‌گاه نباید برای بازاریابی محصولات خود از فشار (Push) استفاده کنید. اگر شما برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید، آن‌ها نیز به سمت محصولات شما کشیده خواهند شد و برای تهیه‌ی خدمات و محصولات مرتبط به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. این حالت، یک استراتژی برد برد خواهد بود و شما را یک سر و گردن از بقیه‌ی رقاب، بالاتر خواهد برد. پس، همین امروز شروع کنید.

۹-تکنیک-سئو-که-دیگر-جواب-نمی‌دهند
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

امسال، سال ۲۰۱۵ است. اما هر چه جلوتر آمده‌ایم، دنیای سئو برای بازاریابان اینترنتی آسان‌تر نشده است. مخصوصا با توجه به آپدیت‌های الگوریتم پاندا و پنگوئن که در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده‌اند، جای تعجب نیست که وضعیت دنیای سئو، دائم در حال تغییر و تحول باشد.

این تغییرات پی‌درپی، ایجاب می‌کند که بازاریابان اینترنتی، تکنیک‌های خود را به سرعت و به موقع تغییر دهند و این تکنیک‌ها را با توجه به آخرین دستورالعمل‌هایی که موتورهای جستجو بر الگوریتم‌هایشان اعمال می‌کنند، تطبیق داده و هماهنگ کنند. در طول این مقاله سعی می‌کنم شما را با تکنیک‌های منسوخ شده‌ی سئو که دیگر نباید استفاده کنید، آشنا کنم. بیایید روراست باشیم. برخی از ما، همچنان از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنیم و بعضا روی آن‌ها تعصب هم داریم؛ اما این تکنیک‌ها مدت‌هاست که دیگر جواب نمی‌دهند. خوب است اگر راهی را اشتباه رفته‌ایم، به جای پافشاری بر مسیر اشتباه، در جاده‌ی اصلاح قدم بگذاریم.

تکنیک‌هایی که در زیر می‌آیند، بنا به موردکاوی‌های (Case Study) بسیار و به تایید بسیاری متخصصان، دیگر اثربخشی گذشته را ندارند و جواب نمی‌دهند. با زومیت همراه باشید تا بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید:

۱- تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر برای افزایش رتبه

در گذشته، قسمت اصلی هر پروسه‌ی سئویی این بود که بدون آنالیز دامین لینک‌دهنده و لینک‌های داده شده، تا جایی که می‌توانستیم، برای سایتمان بک‌لینک تولید کنیم. آن روزها، انجام این کار، افزایش رتبه‌ی سایت‌مان را تضمین می‌کرد.تولید و جذب بک‌لینک، هم‌چنان جزء فاکتورهای اساسی سئو است. بر طبق داده‌های اطلاعاتی وب‌سایت Search Metrics، تولید بک‌لینک، جزء ۵ فاکتور اصلی افزایش رتبه سایت است؛ اما شیوه‌ی تولید بک‌لینک با آن‌چه در گذشته انجام می‌شد، کاملا متفاوت است.

تغییرات در نوع جذب و تولید بک‌لینک، حول و حوش آپدیت پنگوئن ۲.۰ در مه ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. به واسطه‌ی تغییراتی که آن زمان  رخ داد، امروز، کیفیت بک‌لینک‌ها اولویت اصلی در تولید بک‌لینک شده است؛ و نه تعداد و کمیت آن‌ها. به همین دلیل، اگر بدانید که چطور باید بک‌لینک مناسب تولید کنید، گاهی اوقات، چند بک‌لینک محدود، اما با کیفیت، می‌توانند تاثیر بسیار بیش‌تری نسبت به تعداد زیادی بک‌لینک بی‌کیفیت داشته باشند.

۲- پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه

 در گذشته، بسیار مهم بود که مطالبی که در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید، عینا حاوی کلمات کلیدی مد نظرتان باشد و داخل متن مطالب را از کلمات کلیدی مختلف پر کنید. اما حالا دیگر این موضوع اهمیت سابق را ندارد. اکنون، گوگل از شیوه‌ی ایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing - LSI) استفاده می‌کند. این سیستم ایندکس از فوریه‌ی ۲۰۰۴ مورد توجه گوگل قرار گرفت و از آن پس، با هر آپدیتی که به الگوریتم‌های گوگل اضافه شد، بیش‌تر و بیش‌تر اجرایی شد.

  سیستم ایندکس جدید، به این صورت است که روبات‌های گوگل، محتوای موجود در صفحه‌ی وب‌سایت را کراول می‌کنند و پرتکرارترین کلمات و عبارات موجود در متن، با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان کلمه کلیدی آن صفحه شناخته می‌شود. سیستم ایندکس معنایی نهفته یا همان LSI، هم‌چنین، در محتوای صفحه به دنبال کلمات و عباراتی که مترادف با کلمه کلیدی اصلی صفحه است، می‌گردد.

امروزه، بیش از هر چیزی، مهم این است که وب‌سایت خود را به منظور فراهم ساختن تجربه‌ی لذت‌بخش کاربران طراحی و بهینه‌سازی نمایید. این بدان معناست که دیگر نیازی نیست شما کلمات کلیدی مد نظرتان را به زور در محتوای صفحه جاسازی کنید. محتوا را برای کاربر بنویسید، نه برای روبات‌های گوگل. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات و عبارات مترادف و مرتبط، خودشان متوجه منظور شما خواهند شد.

۳- تمرکز فقط روی بک‌لینک و محتوا

 حدود ۵ سال پیش از این، سئو به ایجاد بک‌لینک‌های بسیار زیاد و تولید محتوای خوب محدود می‌شد. انجام دادن همین دو مورد، افزایش رتبه‌ی شما را تقریبا تضمین می‌کرد. اما امروزه، این‌طور نیست. اگر دقت کنید، اغلب وب‌سایت‌هایی که رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند، مخطبین بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند. متخصصین سئو بر سر این که تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است، همچنان در حال بحث هستند؛ اما هیچ‌کس نفس تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر سئو را نفی نمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

بگذارید این‌طور نگاه قضیه بکنیم: هر چه مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر باشند، چشمان بیش‌تری به وب‌سایت شما دوخته می‌شوند. و هر چه نگاه بیش‌تری روی وب‌سایت شما دوخته شده باشد، بک‌لینک‌های بیش‌تری می‌گیرید و ترافیک بیش‌تری جذب خواهید کرد. علاوه بر این موارد، شبکه‌های اجتماعی منبع بسیاری خوبی برای انتشار مناسب مطالب وب‌سایت شماست و  باعث ایجاد کشش زیادی در مخاطبان‌تان خواهد شد.

۴- ایجاد صفحات بیش‌تر برای جذب ترافیک زیادتر

 برخی افراد چنین گمان می‌کنند که با تولید صفحات زیادتر، می‌توانند ترافیک بیش‌تری برای وب‌سایتشان جذب کنند. حال این‌که، همچون موضوع بک‌لینک‌ها، ایجاد محتوای زیاد، فقط به قصد تولید صفحات بیش‌تر، کمکی به شما نخواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که حتما اولویت شما در تولید محتوا بر کیفیت آن باشد و نه بر تعداد و کمیت مطالب. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، هر تعداد هم که صفحات مختلف ایجاد کنید، هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

آپدیت‌های الگوریتم پاندای گوگل که در فوریه‌ی ۲۰۱۱ منتشر شد، شناسایی محتوای بد را هر روز، بیش‌تر و بیش‌تر ممکن می‌سازد. این روزها، اگر وب‌سایتی محتوای ضعیف تولید کند، ممکن است با جریمه‌های گوگل مواجه شود. پس اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما محتوای خوبی تولید می‌کند که مخاطبان‌تان مایل به مطالعه‌ی آن هستند.

۵- افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیش‌تر

یک تصور غلط در میان اهالی وب رایج است که افزایش رتبه‌ی وب‌سایت را مساوی با افزایش ترافیک از سوی موتورهای جستجو می‌بینند. بله؛ درست است که کاربران، شما را در بالای فهرست جستجو، بهتر می‌بینند، اما این به معنای افزایش کلیک روی لینک وب‌سایت شما (click-throughs) نیست. ۲ دلیل برای این امر وجود دارد:

الف) ممکن است استراتژی کلمات کلیدی شما، استراتژی درستی نباشد. به این معنا که شما در کلماتی رتبه‌ی بالا کسب کرده‌اید که به موضوع و حوزه‌ی کار وب‌سایت شما ارتباطی ندارد.

ب) متا دیسکریپشن وب‌سایت و صفحات وب‌سایت شما برای مخاطب جذاب نیست و آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب نمی‌کند.

برای حل کردن این مشکلات، باید با استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی کلمات کلیدی مناسبی تهیه کنید و کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که به کسب‌و‌کار شما ارتباط دارند. همچنین برای مشکل دوم، باید متا دیسکریپشن‌هایی بنویسید که برای مخاطبان جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به سایت ترغیب کند. راه‌حل ساده‌ای که برای تولید متا دیسکریپشن‌های خوب وجود دارد این است که با خودتان تصور کنید که اگر شما می‌بودید، چه جملات و عباراتی شما را مجاب می‌کرد روی این لینک کلیک کنید.

۶- وبلاگ‌نویسی مهمان در ابعاد وسیع، برای ایجاد اعتبار در سئو 

قبل از الگوریتم پنگوئن ۲.۰ که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، هر کس، در هر جایی که می‌توانست، مطلب خوب یا بدی را در آن‌جا منتشر می‌کرد تا در ازای آن، یک بک‌لینک به وب‌سایتش داده شود. ضمن این‌که کیفیت محتوا اهمیت چندانی نداشت، در اغلب اوقات، محتوای تولید شده، ارتباطی هم به وب‌سایت نویسنده‌ی آن نمی‌داشت؛ بلکه صرفا راهی بود برای تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر.

وبلاگ‌نویسی مهمان از آن زمان تا امروز، فوق‌العاده تغییر کرده است. امروزه، اگر شما قصد دارید یکی دو تا پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر بگذارید، بسیار مهم است که این وب‌سایت‌ها، معتبر و مرتبط به وب‌سایت شما باشند. وبلاگ‌نویسی مهمان در مقایس کوچک، و در صورتی که به شیوه‌ی درست و اخلاقی آن اجرا شود، می‌تواند مزایایی داشته باشد.

۷- پر کردن عنوان‌ها از کلمات کلیدی، برای افزایش رتبه

پر کردن مطالب سایت از کلمات کلیدی مختلف را، کیورد پرکنی یا همان کیورد استافینگ (Keyword stuffing) می‌گویند. یعنی در یک متن بسیار کوتاه، تعداد بسیار زیادی کلمات کلیدی را باربط و بی‌ربط بگنجانیم. خود گوگل، از طریق مت کاتس در سال ۲۰۰۷ به ما اخطار داده است که برای کسب رتبه‌های بالاتر، کیورد استافینگ انجام ندهیم. اما برخی وبمسترها، صحبت‌های مت کاتس را جدی نگرفتند؛ تا این‌که گوگل هر سال با آپدیت‌های جدید الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پاندا به میدان آمد. الگوریتم‌هایی که ساخته شده بودند برای کشف محتوای ضعیف.

کیورد استافینگ بازی بسیار خطرناکی‌ست. این تاکتیک قدیمی، صراحتا با دستورالعمل وبمستر گوگل در تناقض است. و از آن‌جایی که آپدیت الگوریتم‌های مختلف، گوگل را سال به سال در تشخیص محتوای ضعیف، پیشرفته‌تر می‌کند، شما با کیورد استافینگ، وب‌سایت خود را در معرض خطر مستقیم جریمه‌های گوگل قرار خواهید داد.

۸- وقت خود را با قرار دادن عکس در مطالب تلف نکنید

برای مدت‌های طولانی، غفلت از قرار دادن عکس در مطالب وب‌سایت، مشکلی نداشت. شما می‌توانستید با استفاده از برچسب‌های جایگزین (Alt Tags) و نام فایل‌های عکس‌ها، مطالب خود را ایجاد و رتبه‌های مناسبی کسب کنید. امروزه، اهمیت سئوی داخل سایت (Op-Page SEO) از هر زمان دیگری، بیش‌تر شده است و عدم استفاده از عکس‌ها در مطالب سایت، سئوی داخل سایت شما را از موهبت بزرگی محروم می‌سازد و از کیفیتی که می‌توانید داشته باشید، کم خواهد کرد.

موتورهای جستجو قادر به دیدن عکس‌های وب‌سایت شما نیستند؛ بنابراین لازم است که با قرار دادن برچسب‌های متنی جایگزین مناسب و ایجاد نام مرتبط برای فایل عکس‌ها، گوگل را برای درک موضوع و ماهیت عکس‌ها کمک کنید. اگر برچسب‌های جایگزین عکس‌ها را استفاده نکنید، در واقع از میزان قابل رویت بودن سایت خود در محیط اینترنت کاسته‌اید.

۹- سایت را در دایرکتوری‌های بسیاری ثبت کرده تا بک‌لینک‌های بیش‌تری کسب کنید

در تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ میلادی، گوگل اولین نسخه از الگوریتم پنگوئن خود را منتشر کرد. الگوریتم پنگوئن که پس از آن تاریخ، آپدیت‌های بسیاری داشته است، روی شناسایی و کشف وب‌سایت‌های دارای بک‌لینک‌های مصنوعی و غیرواقعی متمرکز شده است. هر بازاریاب و وبمستری باید اطمینان حاصل کند که تنها بر کمیت بک‌لینک‌ها تمرکز نداشته باشد و سایت خود را برای کسب بک‌لینک، در هر دایرکتوری نامعتبری ثبت نکند تا بک‌لینک‌های اسپم و مصنوعی به سایت‌ش اضافه نشوند.

به جای دایرکتوری‌های نامعتبر بسیار، بایستی بر دایرکتوری‌های معتبر و مرتبط تمرکز داشته باشید و وب‌سایت خود را در آن‌ها ثبت کنید. دایرکتوری‌های معتبر، استانداردهای مشخص خود را دارند. ثبت لینک در دایرکتوری‌های معتبر و مرتبط، علاوه بر دریافت بک‌لینک‌های معتبر، باعث می‌شود مردم با شرکت و وب‌سایت شما آشنا شوند. شناسایی دایرکتوری‌های معتبر و تشخیص آن‌ها از دایرکتوری‌های نامعتبر بسیار ساده است؛ اما اگر نمی‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، ریسک نکنید و وب‌سایت خود را آن‌ها ثبت ننمایید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از این تکنیک‌های منسوخ شده هنوز هم استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر وضعیت سئوی وب‌سایت خود را سر و سامان ببخشید و برای ادامه‌ی کار، استراتژی سئوی خود را تغییر دهید. دست به کار شوید، محتوای باکیفیت و مفید تولید کنید و بک‌لینک‌های طبیعی، مرتبط و معتبر کسب کنید.

۱۰-نکته‌ی-سئو-برای-بازاریابی-استارت‌آپ‌ها-در-سال-۲۰۱۵
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

بازاریابی استارت‌آپ‌ها در محیط امروزی اینترنت، دنیایی‌ست به کلی متفاوت از آن‌چه ده سال پیش بوده است. حتی اگر همین دو سال پیش را نگاه کنیم، سئو مفهوم دیگری داشته است. مفهوم امروزی سئو باعث شده است بتوانیم بدون شیرجه زدن در جزئیات پیچیده‌ی دنیای سئو، در بهینه‌سازی سایت‌مان موفق باشیم. وقتی حرف از سئوی سایت می‌شود، شرایط تازه‌ی اینترنت، به استراتژی‌های جدیدی نیاز دارد که بتواند کسب‌و‌کار شما را در نتایج موتورهای جستجو حفظ کند. به همین منظور می‌توانید مواردی که در زیر آمده است را امتحان کنید:

۱- کیوردهای هدف خود را شناسایی کنید: هر تحقیق و آنالیز سئو با مشخص کردن کیورها آغاز می‌شود. بر اساس یک آنالیز عمیق و بررسی‌های دموگرافیک ترندهای فعلی و اخیر موتورهای جستجو، می‌توانید به راحتی بهترین کلمات کلیدی را که بیش‌ترین بازخورد و کم‌ترین رقابت را داشته باشند، پیدا کنید. آن‌چه شما در این مرحله می‌خواهید، این است که خوانندگان خود را به دنبال کردن و پیگیری مطالبتان علاقه‌مند کنید. همان‌طور که هر بازاریاب محتوایی (Content Marketer) به شما خواهد گفت، این کار، اولین مرحله برای ایجاد رابطه با مخاطبان‌تان خواهد بود.

۲- موبایل فرندلی بودن یک ضرورت است: دن استینر، مدیر خلاق شرکت خدمات وب آویلا، در جایی گفته بود: «همان‌طور که از آخرین آپدیت گوگل بر می‌آید، موبایل فرندلی بودن سایت، تبدیل به استاندارد جدید وب شده است. اغلب مردم فکر می‌کنند که باید تمام سایت‌شان را مجددا طراحی کنند. در حالی که این مساله اصلا مطرح نیست. منابع بسیار زیادی در محیط اینترنت وجود دارد تا بدون این‌که همه چیز را از نو شروع کنید، بتوانید به راحتی یک سایت را به حالت موبایل فرندلی تبدیل کنید.» حتی اگر مساله‌ی شما، هزینه‌ی این موضوع است، باید بدانید که موبایل فرندلی نبودن یک سایت، از مقدار هزینه‌ی تبدیل سایت، ضرر بسیار بیش‌تری به شما وارد می‌کند.

۳- معمولا همه چیز ساده‌اش بهتر است: تولید محتوا به منظور بازاریابی یک استارت‌آپ، به معنای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف‌تان خواهد بود. ساده بودن، بهترین راه برای انتقال اطلاعات به اشخاصی است که لزوما متخصصین حوزه‌های مختلف نیستند. ایده‌آل این است که مطالب شما به قدری ساده باشند که هر کس، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای در حوزه‌ی تخصص شما، بتواند آن‌ها را به سهولت درک کند.

۴- یک استراتژی بازاریابی طراحی کرده و آن را دنبال کنید: استراتژی بازاریابی برای شما یک هدف نهایی تعیین می‌کند و با توجه به جامعه‌ی مخاطبان هدف شما مشخص می‌کند که تعداد پست‌های روزانه در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شما چه مقدار باشد یا چه نوع مطالبی باید تولید کنید. این استراتژی هم‌چنین مشخص می‌کند که اگر مطالب تولید شده، آن‌طور که باید و شاید بازخورد نداشتند، چگونه باید مسیر خود را اصلاح کنید. استراتژی بازاریابی یک طرح همیشه در حال تکامل است؛ اما طرح اولیه‌‌ی هر استراتژی بازاریابی، قبل از هرگونه تکامل درونی، بایستی فرمول‌بندی شود.

۵- از پتانسیل اینفوگرافیک‌ها بهره ببرید: در چند سال گذشته، اینفوگرافیک‌ها بخش بزرگی از محتوای تولید شده و به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. دلیل این امر، ساده است. اینفوگرافیک، هم از عامل گرافیکی و هم از رابط مبتنی بر متن برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌کند تا آن‌ها را داخل بحث بکشاند. این عامل باعث شده است، اینفوگرافیک نسبت به دو شکل جداگانه‌ی گرافیکی و متنی، مدیوم بهتری برای انتقال مطالب باشد.

۶- اولویت‌بندی کنید: مساله‌ای که بسیاری استارت‌آپ‌ها قادر نیستند به خوبی بفهمند، درک اهمیت بالای اولویت‌بندی است. در هر گونه‌‌ای از کسب‌و‌کار که مشغول باشید، سرمایه‌ی اصلی شما زمان است. برای مدیریت بهینه‌ی زمان، بایستی با توجه به این‌که چه کارهایی، تاثیر مهم‌تری بر مخاطبان شما می‌گذارند، مشخص کنید که چه کارهایی باید اول از همه انجام شوند. پیتر دراکر، در جایی این مساله را این‌چنین خلاصه کرد: «هیچ کاری تا به این حد بی‌فایده نخواهد بود که شما کاری که اصلا نیاز نیست انجام شود را با دقت بالا انجام بدهید.»

مقاله‌های مرتبط:

۷- شبکه‌های اجتماعی مناسب خود را شناسایی کنید: میلیون‌ها کاربر در نزدیک به دوجین شبکه‌های اجتماعی مختلف مشغول فعالیت هستند. شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ بایستی زمانی که صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید را به دقت مورد سنجش قرار دهید و قبل از هر چیز باید بدانید که فرصت کار در تمام شبکه‌های اجتماعی را نخواهید داشت. به همین منظور، با بهره بردن از تحقیقات اولیه، بایستی آن شبکه‌های اجتماعی که بیش‌ترین کاربران هدف شما را در خود جای داده‌اند شناسایی کرده و فعالیت خود را روی آن‌ها متمرکز کنید.

۸- لینک بیلدینگ: تولید لینک در شرایط امروز سئو، مستلزم این است که درک کاملی از انکر تکست‌ها داشته باشید و بتوانید با استفاده‌ی صحیح، از آن‌ها برای بالابردن جایگاه خود در نتایج جستجو بهره ببرید. میزان ارتباط لینک (Link Relevancy)، کلید درک این موضوع است که کدام سایت بهترین گزینه برای لینک دادن به شماست. ابزارهایی مثل MozBar می‌توانند در پیدا کردن میزان ارتباط لینک‌ها به شما کمک کنند. میزان ارتباط لینک‌ها در MozBar با توجه به مقدار DA مشخص می‌شود. این لینک‌ها از این نظر بسیار اهمیت خواهند داشت که نشان‌گر میزان ارتباط سایت لینک‌دهنده با سایت شما خواهند بود.

۹- مطالب وابسته به هم تولید کنید: اگر روی یک موضوع خاص متمرکز شده‌اید، تمام زیرشاخه‌های مربوط به آن موضوع را نیز در نظر داشته باشید. تولید محتوا یعنی مطالب جدید به منظور جذب مخاطبان جدید تولید کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما با رکود مواجه نخواهد شد. تولید محتوای خوب، هم‌چنین به کسب بک‌لینک‌های خوب نیز می‌انجامد. ترکیب این مسائل با هم، به پیج رنک نهایی یک سایت کمک شایانی می‌کند.

۱۰- تجزیه و تحلیل رفیق شماست: اعداد دروغ نمی‌گویند، و آن اعدادی به شما مربوط می‌شوند که نمایان‌گر موفقیت‌ها و شکست‌های شما هستند. در حالی که اعداد مربوط به موفقیت‌ها ما را خوش‌حال می‌کنند، اعداد مربوط به شکست‌ها نیز، بهبود شرایط سایت را برای ما ممکن می‌سازند. تجزیه و تحلیل کردن، اهداف شما را شکل می‌دهد و هم‌چنین راهنمای بسیار خوبی‌ است برای درک این موضوع که استراتژی بازاریابی شما تا این‌جای کار به چه میزان موثر و مفید عمل کرده است و چه چیزهایی را باید اصلاح کرده و بهبود ببخشید.

با سرعت و اشتیاق پیش بروید:

چشم‌اندازی که در سال ۲۰۱۵ برای بازاریابی محتوا داریم، به ما می‌گوید که این حوزه قرار است بسیار بیش‌تر رقابتی شود. به همین خاطر مهم است استارت‌آپ‌ها به خوبی درک کنند که تولید محتوای خوب چقدر می‌تواند بر نتایج سئوی آن‌ها تاثیر داشته باشد و باعث توسعه‌ی استراتژی‌هایی گردد که استارت‌آپ آن‌ها را به سرعت رونق بخشد. ماموریت شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ مشخص است. شما باید بتوانید به وسیله‌ی اجرای اصول ثابت‌شده‌ی سئو،  استارت‌آپ را برای دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌اش جلو برانید و به اهداف بالاتر نیز دست پیدا کنید.

​​سمینار-seo-و-بهینه-سازی-استراتژیک-ویژه-طراحان-وب
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

عواملی مانند «کمیت محتوا» - «کیفیت محتوا» - «ساختار محتوا» - «میزان Uptime سرور» - «Link Building» - «محبوبیت سایت در شبکه های اجتماعی» - «نرخ CTR» و ده‌ها عامل دیگر، از مواردی هستند که هیچ گونه ارتباطی به وظایف یک طراح وب ندارند. اما متأسفانه این مسئله مهم در بازار وب ایران مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اگر یک سایت رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل نداشته باشد، تمام کوزه‌ها سر طراح وب شکسته می شود! یک واقعیت دیگر نیز این است که تغییرات سریع و مکرر الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل باعث سردرگمی بسیاری از طراحان وب، برنامه نویسان و مدیران سایت‌ها شده است. در حدی که برخی از افراد از بهینه‌سازی نا امید شده‌اند و نمی‌دانند که برای رسیدن به یک وضعیت پایدار در نتایج جستجو چه باید کرد.

در چنین شرایطی، یک طراح وب «حرفه‌ای» و «به روز» باید بتواند با بهره مندی از دانش روز، ​​اولاً با آخرین مفاهیم و تکنیک‌های نوین بهینه سازی آشنایی داشته باشد و ثانیاً با شناخت صحیح نسبت به دانش بهینه سازی، کارفرمایان را توجیه کند که برای موفقیت در جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو، اقدامات بسیار زیادی باید انجام شود که بسیاری از این اقدامات وظیفه یک طراح وب نیست. اما نکته دیگر این است که طراحان وب معمولاً مشغول انجام پروژه‌های طراحی هستند و وقت و انرژی کافی برای یادگیری دانش بهینه‌سازی صرف نمی‌کنند و همین ضعف باعث تشدید چالش های بین «کارفرمایان» و «پیمانکاران» صنعت وب شده است.

مرکز آموزشی رایانیکا، پس ازبرگزاری چندین سمینار و دوره آموزشی مفصل در حوزه بهینه سازی، یک سمینار تخصصی ویژه طراحان وب برگزار می‌کند تا بخش عمده‌ای از این چالش‌ها برطرف شود. برخی از مباحثی که در این سمینار آموزشی به آن ها پرداخته می شود عبارتند از :- نگرش سیستماتیک به بهینه سازی

- نگرش استراتژیک به بهینه سازی - بررسی برخی از باورهای غلط درباره سئو - مکانیزم عملکرد موتورهای جستجو - مدیریت دسترسی و عملکرد Crawler در تگ های Html - مدیریت درک معنایی Crawler از محتوای سایت در تگ های Html - بررسی تگ های جدید Html5 و نقش آن ها در سئو (Section - Article - Aside - Nav - Main - Header - Footer & ...) - بررسی اصول صحیح تعیین Heading ها و بررسی صحت برخی از باورهای عمومی درباره نحوه استفاده از H1 و ... - بررسی نقش Javascript و CSS در سئو - آشنایی با ابزار Canonical و جلوگیری از Duplicate Content - آشنایی با مفهوم Navigation و ارتباط آن با بهینه سازی - بررسی تأثیر سرعت بارگذاری بر رتبه سایت در نتایج جستجو - بررسی ابزارهای آنالیز سرعت (GWT - PageSpeed - YSlow) - آشنایی با تکنیک های موثر بر افزایش سرعت - آشنایی با میکرودیتاها و Social Meta Tags - بررسی نقش طراحی واکنش گرا یا Responsive در سئو

- یک طراح وب حرفه ای باید بداند که چه چیزهایی به حیطه شغلی او مرتبط نیست.

***** مخاطبان این سمینار :

محتوای این سمینار برای افرای که با «مبانی طراحی وب» آشنایی دارند، برنامه ریزی شده است.

اما افراد زیر نیز می توانند با شرکت در این سمینار، اطلاعات خود در زمینه بهینه سازی را کامل کنید:

1) مدیران سایت ها و وبلاگ ها 2) مشاوران بازاریابی اینترنتی 3) برنامه نویسان وب 4) مدیران و مسئولان استارت آپ ها 5) سئوکارها و مجریان بهینه سازی 6) خبرنگاران 7) مسئولان تأمین محتوای سایت ها

​و همه افرادی که به توسعه و ارتقاء سطح موفقیت کسب و کارهای اینترنتی علاقه مند هستند.

​مبلغ 140000 تومان تخفیف ویژه همراهان زومیت

آموزشگاه رایانیکا تخفیف ویژه‌ای را برای کاربران ارجمند سایت زومیت در نظر گرفته است:

کد تخفیف: Rayanika140zoomit

مبلغ تخفیف: 140 هزار تومان

برای استفاده از تخفیف، فقط کافی است پس از ثبت نام در سایت آموزشگاه، کد تخفیف فوق را در پنل کاربری خود ثبت فرمایید.

همین الان ثبت نام کنید و 140 هزار تومان تخفیف بگیرید.​

محل آموزشگاه: تهران - خیابان انقلاب - رو به روی دانشگاه تهران آدرس سایت: RayaNika.ir تلفن‌های تماس: 66177123 - 66177124

شما هم به جمع اهالی رایانیکا بپیوندید:

توضیحات بیشتر و ثبت نام در سمینار

رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
آموزش-تخصصی-سئو-و-بهینه-سازی-استراتژیک-اطلاعات-غلط-درباره-seo-را-دور-بریزید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 برای همه افرادی که در حوزه وب فعالیت دارند، بهره‌مندی از رتبه خوب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، همواره یک دغدغه اساسی بوده و هست.

دو مسئله اساسی در این زمینه وجود دارد:

1) جذب بازدید از موتورهای جستجو، «کم هزینه ترین» و در عین حال «موثرترین» روش بازاریابی اینترنتی است و به همین دلیل «دانش سئو» بسیار مهم و جذاب شده است. 2) تغییرات مکرر الگوریتم‌های گوگل و همچنین اطلاعات ضد و نقیض فراوانی که درباره سئو وجود دارد، رسیدن به یک وضعیت مطلوب و پایدار در نتایج جستجو را بسیار مشکل کرده است.

اما اگر بیاییم به جای «آزمون و خطا» و «صرف هزینه های گزاف» و همچنین «اتلاف وقت»،تخصص بهینه سازی را به صورت علمی فرا بگیریم، موفقیت در این راه بسیار ساده تر خواهد بود.

برای یادگیری تخصصی بهینه سازی، 3 قدم اساسی لازم است:

1) دور ریختن اطلاعات غلط و متناقضی که از مقالات پراکنده و نامعتبر به دست آورده‌ایم. 2) درک صحیح مفاهیم و مبانی بهینه‌سازی که ما را در تجزیه و تحلیل دقیق مسائل مختلف یاری کند. 3) یادگیری تکنیک های فنی و کاربردی که اجرای آن ها موجب موفقیت کسب و کار اینترنتی ما شود.

آموزش تخصصی سئو (SEO) و بهینه سازی استراتژیک:

با توجه به مواردی که گفته شد، «مرکز آموزشی رایانیکا» دوره های آموزشی تخصصی «بهینه سازی استراتژیک» را برگزار می‌کند.

این دوره آموزشی در 2 سطح «آموزش رسیدن به وضعیت مطلوب» و همچنین «آموزش حفظ وضعیت مطلوب + بهبود مستمر» برگزار می شود.

***** سطح اول آموزش سئو (SEO) و بهینه سازی استراتژیک : آموزش رسیدن به وضعیت مطلوب

در این دوره آموزشی، بسیاری از باورهای غلط و تکنیک های مضر و مخرب مورد بررسی قرار گرفته و تلاش می شود یک نگرش صحیح نسبت به بهینه سازی ارائه شود.

برخی از سرفصل های اصلی که در این دوره آموزشی مطرح می شود عبارتند از :

- نگرش سیستماتیک به بهینه سازی - نگرش استراتژیک به بهینه سازی - تشریح مدل مثلثی سایت، کاربر و موتورهای جستجو - تجزیه و تحلیل مکانیزم عملکرد موتورهای جستجو - بررسی روش های جلب اعتماد موتورهای جستجو - مفاهیم و تکنیک های تولید محتوای با کیفیت - معرفی رویکرد فرایندی در تأمین محتوا - بهینه سازی ساختار محتوا - بهینه سازی کلمات کلیدی - بهینه سازی دامنه - اصول آدرس دهی - بهینه سازی سرعت بارگذاری - معرفی ابزارهای بهینه سازی گوگل

فهرست کامل سرفصل های دوره آموزشی بهینه سازی استراتژیک 1

***** سطح دوم آموزش سئو (SEO) و بهینه سازی استراتژیک : آموزش حفظ وضعیت مطلوب + بهبود مستمر

پس از شرکت در دوره اول و یادگیری «چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب»، می توانید در دوره آموزشی بعدی شرکت کرده و «چگونگی حفظ وضعیت مطلوب و همچنین نحوه پیشرفت مستمر» را فرا بگیرید.

برخی از سرفصل‌های اصلی که در این دوره آموزشی مطرح می شود عبارتند از :

- بلوغ موتورهای جستجو و الگوریتم های هوشمند - عمومیت اجتماعی و Link Building - بهینه سازی تبلیغات - آنالیز رفتار کاربران - آنالیز وضع موجود سایت و مقایسه آن با وضعیت رقبا - بررسی تأثیرات شبکه های اجتماعی بر SEO - میکرودیتا و Social Meta Tags - بهینه سازی کاربردپذیری - بهینه سازی تجربه کاربری - بررسی الگوریتم های جدید گوگل - بررسی تغییرات احتمالی دانش بهینه سازی در آینده

فهرست کامل سرفصل های دوره آموزشی بهینه سازی استراتژیک 2

***** مخاطبان این دوره آموزشی :

با توجه به اهمیت بسیار بالای «یادگیری صحیح و اصولی بهینه سازی» توصیه می کنیم افراد زیر حتماً در این دوره های آموزشی شرکت نمایند :

1) مدیران سایت ها و وبلاگ ها 2) طراحان وب 3) برنامه نویسان وب 4) مدیران و مسئولان استارت آپ ها 5) سئوکارها و مجریان بهینه سازی 6) خبرنگاران 7) مسئولان تأمین محتوای سایت ها 8) مشاوران بازاریابی اینترنتی ​و همه افرادی که به توسعه و ارتقاء سطح موفقیت کسب و کارهای اینترنتی علاقه مند هستند.​

50 درصد تخفیف ویژه همراهان زومیت

آموزشگاه رایانیکا تخفیف ویژه ای را برای کاربران ارجمند سایت زومیت در نظر گرفته است:

کد تخفیف:Rayanika50zoomit

درصد تخفیف :۵۰ درصد

 برای استفاده از تخفیف 50 درصدی، فقط کافی است پس از ثبت نام در سایت آموزشگاه، کد تخفیف فوق را در پنل کاربری خود ثبت فرمایید.

همین الان ثبت نام کنید و 50 درصد تخفیف بگیرید.​

100 درصد ضمانت رضایت

اصلاْ نگران کیفیت محتوای آموزشی، روش تدریس اساتید و ... نباشید.

زیرا رایانیکا رضایت شما را تضمین می کند و در صورتی که از دوره های آموزشی رضایت نداشته باشید می توانید تا جلسه دوم انصراف داده و 100 درصد شهریه پرداختی خود را پس بگیرید. شروع دوره ها:۳ اردیبهشت ۹۴

محل آموزشگاه :تهران - خیابان انقلاب - رو به روی دانشگاه تهران

تلفن های تماس :66177123 - 66177124 این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.