ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

طراحی سایت خوب چگونه است؟ مردم غالباً از ما می خواهند توضیح دهیم که چه چیزی باعث ایجاد طراحی سایت خوب می شود؟ آیا لیستی از عناصر که یک سایت عالی باید داشته باشد می توان ارائه داد؟ پاسخی آسان و یک اندازه برای همه وجود ندارد؛ اما جوابی مشابه که در بسیاری از موارد

نوشته طراحی سایت خوب اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

خرید بک لینک یا حتی استفاده از راه های به دست آوردن بک لینک های نا متعارف می تواند به قیمت از دست رفتن رتبه سایت تمام شود ، در این پست ، ما فراتر از سئو سایت خواهیم رفت و کمی بیشتر در مورد بک لینک های بد و نحوه پاک کردن آنها توضیح

نوشته بک لینک های بد خود را پاک کنید اولین بار در آپسئو. پدیدار شد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

گوگل پنگوئن نام یکی از دردناک ترین بروزرسانی های گوگل می باشد که می تواند سئو یک وب سایت را نابود کند؛ گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی وب سایت هایی می گذارد که قصد دارند با خرید بک لینک “دستیابی غیرعادی” برای وب سایت خود ، نتایج جستجو را به نفع خود تغییر دهند.

گوگل پنگوئن با استفاده از ارزش منفی در لینکهای خاص نسبت به سایت های خریدار و فروشنده تصمیم گیری می کند پس اگر چنین لینکهایی دارید ، رتبه شما پایین تر خواهد رفت نه بالاتر

خلاص شدن از شر Google Penguin

اگر تحت تأثیر الگوریتم پنگوئن گوگل قرار گرفتید ، احتمالاً به کمک احتیاج دارید؛ لازم است که بک لینک ها را شناسایی کنید و سپس حذف کنید.

غیرفعال کردن پیوندها کاری است که می توانید از طریق ابزار disavow Google گوگل انجام دهید؛ این ابزار این امکان را به شما می دهد تا فایلی را با آدرس های اینترنتی و دامنه هایی که از آنها پیوند دارید بارگذاری کنید و بگویید: “من نمی خواهم که این لینک ها حساب شوند”. البته این فایل تکست باید در قالب مشخص باشد.

گوگل پنگوئن و سئو منفی

یکی از عوارض جانبی و ناگوار الگوریتم پنگوئن که متاسفانه واقعی نیز هست و معمولاً توسط گوگل صحبت نمی شود سوءاستفاده از همین الگوریتم است؛ از آنجا که پیوندهای خاص دارای ارزش منفی هستند ، می توانید از آنها استفاده منفی کنید، به عبارتی می توانید پیوندهایی را به سمت رقیب خود بخرید و به آنها توسط پنگوئن ضربه بزنید؛ این کار به راحتی انجام نمی شود ، اما این اتفاق می افتد و در صورت انجام آن می تواند برای تجارت بسیار بد باشد.

برای سئو سایت اصولی شما نباید لینک بخرید؛ همیشه این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که توسط گوگل پنگوئن جریمه شوید.

فراموش نکنید تمامی صحبت های من در مورد ایده های بد خرید بک لینک است نه به دست آوردن صحیح و معتبر آن، اما همیشه ریسک انجام آن وجود دارد.

۶-روش-فوق-العاده-افزایش-ترافیک-سایت
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
معرفی چند منبع عالی برای افزایش ترافیک سایت

من در گذشته، تحقیق در مورد کلمه کلیدی را به روشی معمولی و بی میل انجام می‌دادم  به بخش کلمات کلیدی می‌رفتم، کلمات یکسان را تایپ کرده و لیستی از کلمات را پیدا می‌کردم.

راحت، ساده و سریع

امروزه، مسایل متفاوت هستند. ابزار کلمات کلیدی که عاشق آن بودیم، جایگزین شده و کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری پیدا کرده و به سختی می‌توان تشخیص داد که واقعا کاربران چه چیزی را جستجو می‌کنند.

قوانین تغییر کرده‌اند، و همین طور ما نیز باید به روشی دیگر بازی کنیم. من هنوز از برنامه‌ریز کلمه کلیدی استفاده می‌کنم، اما مجموعه‌ای از روش‌های بیش از حد واضح را پیدا کرده‌ام که ترافیک ارگانیک من را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

 ۱٫ ویکی‌پدیا

آیا فکر می‌کنید ویکی‌پدیا تنها یک دایره‌المعارف است؟ ولی من از ویکی‌پدیا برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی هم استفاده می‌کنم.

ئ

فرآیند من بسیار ساده است :

مرحله ۱: وارد کردن موضوع من + Inurl:Wikipedia. یا اینکه موضوع را در گوگل قرار می‌دهم. ویکی‌پدیا معمولا در نتایج ارگانیک وجود دارد.

مرحله ۲: به صفحه نتایج جستجو نگاه کرده تا مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را در اولین پاراگراف‌های اولین خروجی ویکی‌پدیا پیدا کنید.

مرحله ۳: یک ورودی در ویکی‌پدیا باز کرده و در اولین پاراگراف‌ها می‌توانید عبارات مناسب را پیدا کرده و کلمات کلیدی طولانی را تشخیص دهید.

مرحله ۴: سایر عبارت‌های مرتبط را از جدول محتوای موضوعات ویکی‌پدیا مشخص کنید.

مرحله ۵: به سایر عبارت‌های ویکی‌پدیا لینک داده تا موضوعات مشابه را مشاهده کرده و حتی کلمات کلیدی بیشتری را پیدا کنید.

ویکی‌پدیا ششمین وب سایت معروف جهان است، و در لیست گوگل رتبه چهارم را دارد.  این سایت نزدیک به ۳۱۰ میلیون بازدیدکننده خاص (۲۰ درصد از ترافیکش) بوده و ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بازدید از صفحه دارد. و تمامی این آمار بدون هیچ تبلیغی ایجاد شده است.

به عبارت دیگر، ویکی‌پدیا یکی از بهترین استراتژیهای سئوی ارگانیک در جهان را دارد. خوشبختانه، این موارد کلمات کلیدی هستند که اهمیت بسیار زیادی دارند. محبوبیت ویکی‌پدیا به ما نشان می‌دهد که افراد به اطلاعات نیاز دارند. این مانند بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی ممکن است، که محتوای تولیدی توسط کاربر را با فرآیند انتشار وسیع در مقیاس بسیار زیاد را ترکیب می‌کند.

همان کاری را انجام دهید که ویکی‌پدیا می‌گوید. از عبارت‌هایی استفاده کنید که افراد برای جستجو استفاده کرده‌اند. شما نمی‌توانید رتبه بالاتر از ویکی‌پدیا پیدا کنید، اما هنوز رتبه ارگانیک خوبی در کلمات کلیدی طولانی مدت پیدا خواهید کرد که بدون ویکی‌پدیا امکان پذیر نبوده است.

۲٫سیستم تکمیل کننده خودکار گوگل

وقتی شما مطالب را در بخش جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، گوگل کواری را پیش‌بینی کرده و آن را به جای شما تایپ می‌کند. این قابلیت برای مدت زمان زیادی وجود داشته است. هرچه زمان بیشتری بگذرد، الگوریتم تکمیل کننده خودکار هوشمندتر می‌شود.

پیشنهادات این الگوریتم بر اساس کواری‌هایی است که افراد واقعی بیشتر جستجو کرده‌اند. بسته به زبان و موقعیت، پیشنهادات متفاوت خواهند بود. اما، علاوه بر تفاوت‌ها، تکمیل خودکار نماینده نسبتا دقیقی از چیزی است که افراد به دنبال آن هستند.

شما با استفاده از فرآیند زیر می‌توانید الگوریتم تکمیل خودکار را به عنوان منبعی عالی از کلمات کلیدی بکار بگیرید:

مرحله ۱: این الگوریتم بعضی از محبوب‌ترین کلمات کلیدی را نشان می‌دهد.

مرحله۲: شما کلمات کلیدی طولانی پیشنهادی را مشاهده خواهید کرد.

مرحله ۳: کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت رتبه بندی شده‌اند. این بدین معناست که عباراتی که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را دارند، رتبه بالاتری در لیست تکمیل خودکار پیدا می‌کنند.

مرحله ۴: گوگل را باز کنید. برای پیشگیری از نشان داده شدن خودکار عبارت‌هایی که قبلا جستجو کرده اید، از حساب گوگل خارج شوید و پنجره “Incognito” (دستور Shift + Ctrl + N در گوگل کروم) را باز کنید.

مرحله ۵: کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی طولانی مانند “سئو” را تایپ کنید.

مرحله ۶: پیشنهاداتی که در تکمیل خودکار نشان داده می‌شوند را یادداشت کنید.

مرحله ۷: بعد از تایپ کردن کلمه کلیدی اصلی یا عبارت مورد نظر، حرف “الف” را تایپ کرده و پیشنهادات تکمیل خودکار را یادداشت کنید.

مرحله ۸: مرحله ۷ را در باقی حروف الفبا نیز تکرار کنید.

یا اینکه می‌توانید از روش ساده استفاده کنید. یعنی از Ubersuggest یا پیشنهاد بر اساس استروئیدها استفاده کنید. این روش تمام کار شما را انجام می‌دهد. تنها مشکل آن این است که کلمات کلیدی بر اساس محبوبیت پیشنهاد نمی‌شود.

اگر بتوانید از اینترفیس کاربری زیبا صرف نظر کنیم، این ابزار واقعا قدرتمند است.

یادتان باشد که گوگل برای هر چیزی پیشنهادات را ارائه نمی‌کند. همان طور که در Search Engine Journal بیان شده است، الگوریتم موارد زیر را فیلتر می‌کند:

پیشنهاد خشونت‌ آمیز یا مبتنی بر نفرت اطلاعات شخصی قابل تشخیص در پیشنهادات پیشنهادات مربوط به مسایل جنسی مواردی که بر اساس قانونی منع شده‌اند پیشنهادات مخالف حریم خصوصی جستجوهای مرتبط در گوگل

از آنجا که گوگل بزرگترین موتور جستجو است، می‌توانیم از این الگوریتم عظیم، نشانه‌هایی برای کار خودمان پیدا کنیم.

جستجوهای مرتبط در گوگل، راهی بسیار ساده برای پیدا کردن سریع کلمات کلیدی است.

مرحله ۱: کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید.

مرحله ۲: به پایین صفحه رفته، و تمامی مطالب میانی را فراموش کنید.

در پایین صفحه، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی وجود دارد که باید آماده انتخاب شدن هستند:

این ایده شبیه پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل است. اما، به جای استفاده از پیشنهادات تکمیل خودکار، گوگل کلمات کلیدی را در نظر گرفته و آن را با کلمات دیگر ترکیب می‌کند. کلمات دیگر شاید در انتها یا در شروع کلمه کلیدی و یا حتی در میان آن باشند. این جستجوهای مرتبط شاید حتی شامل کلمه کلیدی واقعی نشوند، اما مطمئنا ارتباط معنایی دارند.

هر طور که این جستجوهای مرتبط تنظیم شده باشند، شما بدون شک می‌توانید ایده‌هایی در مورد کلمات کلیدی را از این لیست بدست آورید.

۴٫ MetaGlossary.com

افراد زیادی از این سایت آگاهی ندارند. شما هم اطلاعات زیادی در مورد خود شرکت نیز پیدا نخواهید کرد. اما ایده‌های بسیاری را در مورد کلمات کلیدی پیدا خواهید کرد.

دستورالعمل به شکل زیر است. کار کردن با این سایت بسیار سخت نخواهد بود.

نکته کلی این سایت واژه‌نامه بیان تعاریف است. اما همراه با بسیاری از تعاریف موجود، شما می‌توانید کلمات مرتبط را نیز پیدا کنید که برای شما کاربرد دارند.

وقتی عبارت “بهینه سازی موتورهای جستجو یا Search Engine Optimization” را جستجو کنید، نتایج زیر بوجود می‌آید.

تمامی این کلمات، می‌توانند از کلمات کلیدی احتمالی باشند.

ما می‌توانیم یک قدم فراتر رفته و به تعریف عبارت نیز نگاه کنیم. شما می‌توانید کلمات کلیدی احتمالی بیشتری را بیرون بکشید.

۵٫ کلمات کلیدی رقبا

یک راه دیگر برای کسب ایده‌هایی در مورد کلمه کلیدی، دزدیدن آنها از رقباست.

تنها شما نیستید که کلمات کلیدی عالی را پیدا می‌کنید، بلکه رقبا نیز می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. بهترین گزینه برای بررسی، نگاه کردن به سایت‌هایی است که بالاترین رتبه ارگانیک را در صفحات نتایج جستجو دارند.

فرآیند کار بدین شکل است:

مرحله ۱: کلمه کلیدی برتر خود را در گوگل جستجو کنید.

مرحله ۲: بر روی اولین نتیجه ارگانیک کلیک کنید.

مرحله ۳: صفحه منبع را نگاه کنید (Ctrl + Alt + u در گوگل کروم)

مرحله ۴: عبارت “<title>” را جستجو کنید. هر گونه عبارت غیر برندسازی شده را می‌توانید به عنوان کلمه کلیدی احتمالی در نظر بگیرید.

مرحله ۵: عبارت “<h1>” را جستجو کنید. هر گونه کلمه کلیدی احتمالی در متن H1 را بررسی کنید.

مرحله ۶: عبارت “<Keywords>” را جستجو کنید. به دنبال کلمات کلیدی احتمالی باشید. بعضی از وب‌سایت‌ها دارای چنین قابلیتی هستند. برای مثال سایت‌های دارای قالب وردپرس، یا سایت‌هایی که از پلاگین سئو استفاده می‌کنند. اما اکثر وب‌سایت‌ها چنین قابلیتی ندارند.

مرحله ۷: به تمامی محتوا نگاه کرده و هرگونه کلمه کلیدی متفاوت یا طولانی احتمالی را پیدا کنید.

رقبایی که در لیست نتایج جستجو رتبه‌های اول در کواریهای خاص را دارند، به خاطر دلایل متفاوتی به این درجه رسیده‌اند. یکی از این دلایل انتخاب کلمات کلیدی است. مطمئنا، آنها پرفایل لینک خوبی دارند، اما تا زمانی که شما واقعا کلمه کلیدی را (با کمی تغییر) در صفحه خود قرار ندهید، نمی‌توانید رتبه بگیرید.

۶٫ Amazon.com

Amazon.com پادشاه تجارت الکترونیک محسوب می‌شود و در این مسئله شکی نیست.

بخشی از قدرت آنها، بدین خاطر است که غلبه کامل بر نتایج جستجوی ارگانیک هر گونه کلمه کلیدی مرتبط با خرید دارند. وقتی مخاطب شما کواری مبتنی بر خرید و فروش را بیشتر استفاده کند، آمازون حتما در صفحه اول رتبه خواهد گرفت.

چرا؟ زیرا آنها از کلمه کلیدی مناسب استفاده می‌کنند. آنها کلمات کلیدی زیادی دارند. و این تنها یک معنا برای شما دارد: ایده‌های احتمالی زیاد در مورد کلمات کلیدی.

بگذارید یک چیز را سریعا مشخص کنیم. هرکسی نمی‌تواند ایده‌های کلمات کلیدی را از آمازون بیرون بکشد. این روش تنها زمانی موثر خواهد بود که شما محصول فیزیکی داشته باشید و مطمئنا آمازون باید این محصول را بفروشد.

با استفاده از روش زیر می‌توانیم کلمات کلیدی را از آمازون بیرون بکشیم.

مرحله ۱: کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید.

مرحله ۲: ورودی آمازون را در صفحه نتایج جستجو مشخص کنید.

مرحله ۳: بر روی نتایج کلیک کرده تا صفحه محصول را در گوگل مشاهده کنید.

مرحله ۴: کلمات کلیدی را در مکان‌های زیر پیدا کنید.

منوی “نمایش نتایج یا Show Results” هدر اصلی متن زیر هدر اصلی متن “## Results for” بخش بردکرامب موارد لیست شده

پروژهش زیر نشان می‌دهد چطور می‌توانید این کلمات کلیدی را پیدا کنید. به متن مشخص شده نگاه کنید.

وقتی محصولات را به طور مجزا نگاه کنید، کلمات کلیدی بیشتری را پیدا خواهید کرد.

توجه خاص به این محدوده‌ها در صفحه محصولات داشته باشید.

“مشتریانی که محصول را خریداری کرده‌اند” “توضیح محصول” “تبلیغات محصولات از وب‌سایت‌های خارجی” “بخش سوالات و پاسخ‌ها” شما کلمات کلیدی طولانی کواری مانند خوبی را پیدا خواهید کرد. بازهم بخش “بازنگری‌های مشتری” منبع عالی برای کلمات کلیدی طولانی است.

بگذارید آمازون شما را هدایت کند. این سایت مدت‌هاست که بزرگترین خرده‌فروشی الکترونیک بوده و مجموعه‌ای قابل توجه و مناسب از کلمات کلیدی عالی و  ترافیک سایت قابل توجهی  دارد.

نتیجه گیری

تحقیق در مورد کلمه کلیدی یک مهارت پایه برای هر متخصص سئو محسوب می‌شود. فرآیند واقعی پیدا کردن کلمات کلیدی، به ابزار گران قیمت، روش‌های مبتنی بر فرمول، یا حتی مجموعه محدود انتخاب‌ها نیازی ندارد اما انتخواب درست کلمه کلیدی باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

من از تمامی روش‌ها برای خودم و مشتریان استفاده کرده و با موفقیت کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده‌ام.

منابع محبوب شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی عالی کدام است؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

خدمات seo در واقع یک سرویس حرفه ای می باشد که توسط یک شرکت سئو معتبر ارائه می شود ؛ اگر ساده تر بخواهیم توضیح دهیم ، خدمات seo حاوی کاری کاملا اختصاصی و تکنیکی برای رتبه بندی سایت ها می باشد.

آشنایی با خدمات seo توسط همه افرادی که با یک سایت سرو کار دارند می تواند مسیر مشخص و بدون اتلاف وقتی را برای ارتقا سئو سایت در پیش رو داشته باشند.

سئو تشکیل شده از مفاهیم و تکنیک هایی می باشد که فرا گرفتن آن در مجموع به انتخاب یک شرکت سئو و انجام خدمات seo می انجامد.

همه سایت ها برای دیده شدن نیاز به یک منبع مورد تایید و با کیفیت دارند تا بتوانند خدمات و محصولات خود را از این طریق به مخاطب خاص خود برسانند ، پس گوگل بهترین منبع ترافیک با کیفیت است که تمامی مشتریان بالقوه در آن اقدام به جستجو می نمایند ؛ حال اگر وب سایت شما که به نوعی کسب و کار شما به حساب می آید در بالای نتایج نباشد ، احتمالا شما بازار بزرگ اینترنتی را از دست داده اید.

مزایای خدمات seo

خدمات seo مزایای بسیاری دارد اما مهمترین آنها که معمولا مورد توجه بسیاری از مردم می باشد شامل : افزایش ترافیک سایت ، افزایش اعتبار و از همه مهمتر هزینه پاینتر نسبت به تبلیغاتی غیر می باشد.

شرکت آپسئو برای ارائه خدمات seo

آپسئو با بیشترین سابقه در انجام سئو سایت و همچنین تسلط کافی به کد نویسی و طراحی سایت های مختلف توانسته خدمات seo را با خدمات کامل طراحی سایت ارائه و کیفیت هر دو را در بهترین شکل به انجام برساند.

ما در آپسئو از انتخاب دامنه و هاست و همچنین تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی و بسیاری دیگر از موارد مورد نیاز یک سایت با کیفیت را توسط متخصصین این کار ارائه می دهیم

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

آیا تاکنون عبارت “نرخ پرش” را شنیده اید؟ این اصطلاح برای افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند مفهومی کاملاً آشنا است، اما به نظر شما اهمیت آن در چیست و اصلاً چرا باید آن را به عنوان فاکتوری مهم در بهینه سازی سایت مد نظر قرار داد؟

نرخ پرش (Bounce Rate) معیاری برای اندازه گیری درصد افرادی است که وارد سایت می شوند بدون اینکه در صفحه مورد نظر کار خاصی انجام دهند. برای مثال آنها بر روی یک آیتم، لینک “بیشتر بخوانید” و یا هر لینک داخلی دیگر در صفحه کلیک نمی کنند و این بدان معناست که سرور گوگل آنالیتیکس از طرف بازدیدکننده هیچ واکنشی دریافت نمی کند. هنگامی که کاربر نتواند هیچ تعاملی با صفحه فرود برقرار نماید مسلماً آن را ترک کرده و بازدید خود را تنها با یک صفحه خاتمه می دهد. شما می توانید از نرخ پرش به عنوان معیاری که کیفیت سایت و یا کیفیت مخاطب را نشان می دهد استفاده کنید. منظور از کیفیت مخاطب این است که آیا مخاطب با اهداف سایت شما همسو است یا خیر!

چگونه گوگل آنالیتیکس نرخ پرش را اندازه گیری می کند؟

بر اساس گفته گوگل، بانس ریت به شیوه زیر محاسبه می شود:

“نرخ پرش به بازدیدهای تک صفحه ای گفته می شود که بر تمام بازدیدها یا درصدی از آن ها که کاربر تنها وارد یک صفحه شده و صرفاً یک درخواست مجزا به سرور آنالیتیکس می فرستد، تقسیم می گردد. “

به عبارت دیگر، بانس ریت بازدیدهایی که کاربر در آن ها تنها یک صفحه را باز کرده جمع می بندد و تعداد آن ها را به کل بازدیدها تقسیم می کند. بالا بودن نرخ پرش سه چیز را نشان می دهد:

کیفیت صفحه پایین است و در آن چیزی برای دعوت کاربر به برقراری تعامل وجود ندارد. هدف مخاطب با هدف صفحه شما یکی نیست، به همین دلیل نمی تواند با آن صفحه تعامل برقرار کند. بازدیدکنندگان اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را پیدا کرده اند. رابطه نرخ پرش با سئو

مباحث بسیاری در مورد اینکه Bounce Rate یکی از فاکتورهای رتبه بندی در سئو و افزایش رتبه گوگل است مطرح می شود اما به سختی می توان تصور کرد که گوگل داده های گوگل آنالیتیکس را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد زیرا اگر گوگل آنالیتیکس به خوبی عمل نکند، داده ها معتبر نخواهند بود. علاوه بر آن، شما به راحتی می توانید نرخ پرش را دستکاری کنید.

خوشبختانه، برخی از گوگلرها نیز با این نظر موافق هستند که گوگل از داده های گوگل آنالیتیکس در الگوریتم جستجوی خود استفاده نمی کند. اما شما باید مطمئن شوید هنگامی که افراد از طریق یک موتور جستجو وارد سایت می شوند، دیگر به لیست نتایج جستجو باز نمی گردند زیرا این نوع پرش احتمالاً یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد. این پرش ممکن است به روشی متفاوت از نرخ پرشی که در گوگل آنالیتیکس مشاهده می کنیم اندازه گیری شود.

از نقطه نظر سئو، شما باید هر آنچه که مربوط به سایت است را بهینه سازی کنید. بنابراین، نگاه دقیق به بانس ریت به شما کمک می کند، وبسایت خود را بهینه سازی کنید که این امر همان سئو را در بر می گیرد.

بانس ریت چگونه تفسیر می شود؟

بالا بودن نرخ پرش و اینکه آیا این خوب است یا بد به هدف صفحه مورد نظر بستگی دارد. اگر هدف صفحه آگاهی دادن و انتشار خبر است، نرخ بالای پرش در هر ثانیه بد به نظر نمی رسد. البته واضح است که شما دوست دارید افراد مقالات بیشتری در سایتتان بخوانند، در خبرنامه سایت عضو شوند و … اما هنگامی که آن ها تنها یک صفحه را باز می کنند، یک پست می خوانند یا یک آدرس پیدا می کنند، کاملاً طبیعی است که بعد از خواندن صفحه، آن را ببندند. در این حالت، هیچ واکنش یا پیغامی به سرور گوگل آنالیتیکس ارسال نمی شود، در نتیجه یک پرش اتفاق افتاده است.

اگر مدیر وبلاگ هستید، هوشمندانه ترین کاری که می توانید انجام دهید ایجاد بخشی است که تنها “بازدیدکنندگان جدید” را در برگیرد. اگر Bounce Rate در بین بازدیدکندگان جدید بالا باشد، در مورد اینکه چگونه می توان تعامل آن ها با سایت را بهبود بخشید فکر کنید زیرا هدف شما برقراری تعامل بین بازدیدکنندگان جدید و سایت است.

اگر هدف صفحه ایجاد تعامل با سایت باشد، در این حالت بالا بودن بانس ریت اصلاً خوب نیست. فرض کنید صفحه ای دارید که تنها هدف آن عضویت بازدیدکنندگان جدید در خبرنامه است. اگر این صفحه نرخ پرش بالایی داشته باشد، شما باید آن را بهینه سازی کنید. برای مثال با افزودن یک فراخوان یا یک گزینه نظیر “در خبرنامه ما عضو شوید” می توانید نرخ پرش را کاهش دهید. اما دلایل دیگری نیز برای بالا بودن نرخ پرش در صفحه اشتراک خبرنامه وجود دارد. در صورتی که بازدیدکنندگان را با وعده های دروغین فریب داده باشید، از اینکه کاربران نتوانند با صفحه شما تعامل برقرار کنند تعجب نکنید. مسلماً آن ها هنگامی که وارد صفحه اشتراک شده اند، چیز دیگری انتظار داشته اند. از طرفی اگر از همان ابتدا در مورد اینکه بازدیدکنندگان از صفحه اشتراک چه چیزی انتظار دارند شفاف سازی کنید، Bounce Rate پایین نکات بسیاری در مورد کیفیت بازدیدکنندگان به شما نشان خواهد داد، برای مثال شما متوجه می شوید آن ها برای به اشتراک درآمدن در خبرنامه ترغیب شده اند.

نرخ پرش و تبدیل

اگر از نقطه نظر تبدیل به نرخ پرش نگاه کنید، این فاکتور را می توانید به عنوان معیاری برای سنجش موفقیت در نظر بگیرید. برای مثال، فرض کنید طراحی صفحه خود را به امید اینکه بهتر خواهد شد تغییر داده اید، سپس تمام حواس خود را بر روی بانس ریت متمرکز کنید. اگر نرخ پرش افزایش پیدا کرد مطمئن باشید، تغییر در طراحی یک تغییر نادرست بوده و نرخ تبدیل پایین می باشد.

شما باید نرخ پرش صفحات عمومی سایت را نیز بررسی کنید. کدام صفحات نرخ پرش بالا و کدام یک نرخ پرش پایین دارند؟ تمام آن ها را با هم مقایسه کنید و از صفحاتی که نرخ پرش آن ها پایین است یاد بگیرید.

یکی دیگر از دیدگاه هایی که در مورد نرخ پرش می توان عنوان کرد، توجه به آن از نقطه نظر منابع ترافیک است. کدام منابع ترافیک به نرخ پرش بالا یا پایین منجر می شوند؟ برای مثال، خبرنامه یا یک سایت مرجع که ترافیک بالا ارسال می کند؟ آیا متوجه می شوید چه چیزی منجر به این Bounce Rate شده است؟ و اگر یک کمپین گوگل ادوردز راه انداخته اید، آیا باید به نرخ پرش این منبع ترافیک چشم بدوزید؟

مشتریان بسیاری وجود دارند که بانس ریت سایت آن ها به طور غیر طبیعی پایین است. در این مورد، تمام زنگ خطرها باید خاموش شوند، به خصوص اگر انتظار افزایش نرخ پرش را نداشته اید زیرا احتمالاً این بدین معناست که گوگل آنالیتیکس به درستی عمل نکرده است. عوامل بسیاری بربانس ریت تاثیرگذار هستند زیرا آن ها یک واکنش به سرور گوگل آنالیتیکس می فرستند و این سرور آن را اشتباهاً به عنوان تعامل شناسایی می کند. معمولاً یک نرخ پرش پایین و غیرطبیعی به واسطه عملی که سرور گوگل آنالیتیکس را برانگیخته می کند ایجاد می شود. در مورد پاپ آپ ها، نمایش خودکار ویدئوها و یا رویدادی که بعد از یک ثانیه آن را اجرا کرده اید فکر کنید. البته اگر رویدادی رخ داده که پیمایشگر، صفحه را دنبال می کند، در این حالت پایین بودن نرخ پرش بسیار خوب است. این نشان می دهد که مردم صفحه را به سمت پایین پیمایش می کنند و محتوا را تا آخر می خوانند.

چگونه می توان بانس ریت را کاهش داد؟

تنها راه کاهش نرخ پرش، ایجاد تعامل با صفحه سایت است. به طور کلی نرخ پرش را می توان از دو دیدگاه ترافیک و صفحه بررسی کرد. اگر منابع مشخص ترافیک، نرخ پرش بالایی داشته باشند، شما باید به انتظارات بازدیدکنندگانی که از آن منابع به سایت شما می آیند توجه کنید. فرض کنید در سایتی دیگر تبلیغات راه اندازی کرده اید و افراد بسیاری از طریق پرش تبلیغات وارد سایت شما شده اند اما شما انتظارات آن ها را برآورده نکرده و به نیازهای آن ها پاسخ نداده اید. پس تبلیغات را بازبینی کنید و ببینید آیا با صفحه ای که نمایش می دهید همخوانی دارند یا خیر؟ اگر ندارد، مطمئن شوید که صفحه دنباله رو تبلیغات است یا برعکس!

اگر صفحه سایت پاسخگوی نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان است اما هنوز Bounce Rate بالایی دارد، شما تنها باید صفحه را بررسی کنید. کاربرد صفحه چیست؟ آیا در بالای صفحه فراخوان وجود دارد؟ آیا در آن صفحه لینک های داخلی که به صفحات یا پست های مرتبط ارجاع داده می شوند وجود دارد؟ آیا منویی که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد در اختیار دارید؟ آیا صفحه مورد نظر افراد را برای بازدیدهای بعدی به سایت دعوت می کند؟ این ها تمام مواردی هستند که هنگام بهبنه سازی صفحه خود به آن ها نیاز دارید.

Bounce Rate مناسب

با توجه به ماهیت سایت و همچنین حوزه فعالیت آن می توان، میانگینی برای سنجش بالا و پایین بودن این عدد مشخص نمود که در تضویر زیر برای حوزه های مختلف توسط کارشناسان اندازه گیری و مطرح شده است.

نرخ خروج چیست؟

اصولاً نرخ پرش با نرخ خروج اشتباه گرفته می شود. از نظر ادبی، نرخ خروج به درصد بازدیدهای صفحه که آخرین بازدید بوده اند اشاره دارد. در واقع نرخ خروج، تصمیم گیری کاربر برای خاتمه بازدید از صفحه وبسایت را در بر می گیرد. صفحه پشتیبانی گوگل مثال هایی واضح از نرخ خروج و نرخ پرش ارائه می دهد که تفاوت بین این دو به خوبی آشکار است. به مثال های زیر دقت کنید:

Monday: Page B > Page A > Page C > ExitTuesday: Page B > ExitWednesday: Page A > Page C > Page B > ExitThursday: Page C > ExitFriday: Page B > Page C > Page A > Exit

محاسبه درصد بانس ریت و نرخ خروج به شرح زیر می باشد:

نرخ خروج

صفحه A: سی و سه درصد (3 بازدید و 1 خروج )

صفحه B: پنجاه درصد ( 4 بازدید و 2 خروج )

صفحه C: پنجاه درصد ( 4 بازدید و 2 خروج )

نرخ پرش

صفحه A:  صفر درصد (یک بازدید از صفحه A شروع شد اما یک بازدید مجزا نبود، در نتیجه نرخ پرش ندارد)

صفحه B:  سی و سه درصد (نرخ پرش از نرخ خروج کمتر است زیرا 3 بازدید با صفحه B شروع شد اما یک بازدید به پرش منجر گردید)

صفحه C: صد درصد (یک بازدید با صفحه C شروع و به پرش منجر شد)

خلاصه

نرخ پرش معیاری است که شما می توانید برای آنالیز تلاش های بازاریابی خود از آن بهره ببرید. شما می توانید از آن استفاده کنید تا ببینید آیا صفحه شما پاسخگوی نیاز بازدیدگنندگان است یا خیر. همانطور که مشاهده نمودید، پرش بازدیدکنندگان از سایت لزوماً قبل از اینکه آن ها سایت را ترک کنند اتفاق نمی افتد. با این حال، شما از آن ها می خواهید که با سایت شما تعامل برقرار کنند. از این رو می توان از نرخ پرش برای فهمیدن اینکه کدام صفحه نیازمند توجه بیشتر است استفاده کرد. برآورده نمودن انتظارات بازدیدکنندگان و تعامل برانگیزتر کردن صفحات، همه به ایجاد یک وبسایت عالی کمک خواهند کرد و همه ما میدانیم که یک سایت جذاب، رتبه بهتری به خود اختصاص خواهد داد.

4.7/5 ( 6 نظر )

گوگل-الگوریتم-خود-را-با-هدف-اولویت‌دهی-به-اخبار-دست‌اول-تغییر-می‌دهد
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

گوگل مجددا الگوریتم جست‌وجوی اخبار خود را تغییر می‌دهد که قطعا نگرانی‌هایی برای همه‌‌ی افراد فعال در حوزه‌ی وب به‌همراه خواهد داشت. غول موتور جست‌وجو اولویت‌دادن به اخبار و گزارش‌های خبری اصلی را به‌عنوان دلیل تغییر الگوریتم بیان می‌کند. ساکنان مانتین‌ویو قصد دارند این سبک از اخبار و گزارش را در رتبه‌های بالاتر نتایج جست‌وجوی خود نشان دهند. شناسایی و اولویت‌دهی نیز به‌کمک نیروی انسانی انجام می‌شود تا الگوریتم نهایی، از انتخاب‌‌های آن‌ها آموزش ببیند. به‌ همین دلیل، دستورالعمل جدیدی به بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی بررسی نتایج گوگل ارسال شد تا در انتخاب اخبار اصلی از آن پیروی کنند.

مقاله‌های مرتبط:

تغییر الگوریتم عموما همه‌ی افراد فعال در حوزه‌ی وب، به‌ویژه اخبار را نگران می‌کند. هیچ‌کس در خارج از گوگل از پیامدهای تصمیم شرکت اطلاع ندارد و حتی شاید افراد داخلی هم اطلاع زیادی نداشته باشند. برخی اوقات تغییر در الگوریتم‌ها جزئی است؛ اما در برخی مواقع دیگر، موجب تغییر مدل کسب‌وکار بسیاری از وب‌سایت‌ها می‌شود. به‌علاوه، اهالی مانتین‌ویو در رتبه‌بندی اخبار با مشکلات سیاسی هم روبه‌رو هستند و شاید تغییر در الگوریتم‌ها، موجب افزایش مشکلات هم شود.

گوگل در توضیح تغییرات آتی برای اولویت‌بندی اخبار اصلی نوشت:

]

عموما جدیدترین و مرتبط‌ترین نسخه‌ی روایت را در نتایج اخبار نشان می‌دهیم. اکنون تغییراتی را به‌صورت جهانی در محصولات خود ایجاد کرده‌ایم تا مقاله‌های مرتبط با گزارش اصلی را در اولویت بالاتری قرار دهیم. این مقاله‌ها در بخش‌های مشخص‌تر و با دید بهتر و در دوره‌ی زمانی بیشتر نمایش داده خواهند شد. افزایش زمان نمایش اخبار اصلی به کاربران امکان می‌دهد علاوه‌بر مطالعه‌ی آخرین اخبار روایت، جدی‌ترین و اصلی‌ترین گزارش‌های آن را نیز ببینند.

هیچ تعریف مشخصی برای گزارش خبری اصل وجود ندارد و استانداردی هم برای تعیین اصل‌بودن مقاله‌ها تدوین نشده است؛ درنتیجه، موارد بررسی بین ناشران در اتاق‌های خبری متفاوت و در دوره‌های زمانی گوناگون باهم مشابه نخواهد بود. به‌ همین‌ دلیل، فعالیت‌هایمان به‌مرور و با افزایش درکمان از چرخه‌ی عمر گزارش‌ها و موارد داخلی آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

]

گوگل در سال‌های اخیر همیشه تلاش کرده است «جدیدترین و مرتبط‌ترین روایت داستان» را در رتبه‌های بالاتر نتایج جست‌وجوی اخبار نمایش دهد؛ به‌ همین دلیل، اخباری که از منبع اصلی برداشت می‌شدند، همیشه در رتبه‌های بالاتر قرار داشتند. به‌هرحال، احتمالا تغییر جدید در الگوریتم، به اصلاح این مورد منجر خواهد شد؛ اما درنهایت انتقادهایی هم به تصمیم غول موتور جست‌وجو وارد می‌شود.

در دنیای اخبار و رسانه، گزارش‌های عالی فقط به اخبار فوری محدود نمی‌شوند. ناشران اغلب منابع خبری متعدد را باهم ترکیب می‌کنند تا تصویر بزرگ‌تری از روایت نمایش داده شود. به‌علاوه، آن‌ها گزارش‌های تکمیلی منتشر می‌کنند که برخی اوقات عمق بیشتری از گزارش اولیه و اصلی دارد. در برخی گزارش‌های حرفه‌ای، ژورنالیست‌ها از هیاهوی خبری ایجادشده فراتر می‌روند و قلب روایت را بیان می‌کنند. درنهایت، می‌توان بسیاری از اخبار و گزارش‌های باارزش را در میان آن‌هایی پیدا کرد که با عبور از محدودیت زمان و سرعت خبررسانی، بررسی عمیقی روی مسائل انجام می‌دهند.

تغییر الگوریتم گوگل همیشه نگرانی‌ها و انتقادهایی به‌همراه دارد

تغییر الگوریتم جست‌وجوی گوگل شاید پیامدهای غیرعمدی به‌همراه داشته باشد. چنین پیامدهایی اغلب زمانی رخ می‌دهند که شرکت فناوری بزرگی نرم‌افزار جامع خود را تغییر می‌دهد. منظور از جامع، نرم‌افزاری است بر صنایع متعدد دیگر تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، شاید با تغییر الگوریتم سرعت در انتشار اخبار فوری به مزیتی سودآور برای ناشران تبدیل شود؛ درنتیجه، احتمالا اخبار بدون ثبت و تأیید مناسب منتشر می‌شوند. درنهایت، اگر اصل و اول بودن گزارش به اولویت اصلی ناشران تبدیل شود، دقت در سایه‌ی آن قرار می‌گیرد و در صنعت رسانه مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

گوگل در پست وبلاگی مرتبط با تغییر الگوریتم، به تعدادی از مشکلات احتمالی تغییر الگوریتم اشاره می‌کند. این شرکت می‌‌گوید با کمک نیروی انسانی، اعتبار ناشر را در حوزه‌ی ارائه‌ی گزارش‌های باکیفیت بررسی می‌کند. نیروی انسانی به روایت‌هایی امتیاز بالا می‌دهد که اطلاعات باارزش و اصطلاحا دست‌اول داشته باشند؛ اطلاعاتی که اگر آن منبع منتشر نمی‌کرد، شاید هیچ‌گاه به اطلاع مخاطبان نمی‌رسید. به‌علاوه، در بررسی‌ها نگاهی هم به گزارش‌دهی اصل و موشکافانه خواهد بود. با توجه به همین توضیحات گوگل، می‌توان گفت چنین روایت‌های خبری عموما سریع منتشر نمی‌شوند.

با توجه به توضیحات گوگل می‌توان امید داشت تغییر الگوریتم، تأثیر مثبتی بر دنیای رسانه‌ای خواهد گذاشت. احتمالا تشخیص بهتر اخبار فوری و اولویت‌دهی صحیح به آن‌ها و رتبه‌بندی صحیح به مقاله‌های مرتبط در بالای صفحه‌ی جست‌وجو در نتیجه‌ی تغییر الگوریتم رخ خواهد داد. به‌علاوه، می‌توان امیدوار بود که افراد با نیت‌های غلط، امکان سوءاستفاده از الگوریتم جدید را نخواهند داشت. با وجود همه‌ی مزیت‌های مذکور، برخی کارشناسان هنوز از تغییر الگوریتم گوگل ابراز نگرانی می‌کنند؛ نگرانی‌ای که شاید به رفتار سیاست‌مداران به‌عنوان اصلی‌ترین اهداف اخبار رسانه‌ای بی‌ربط نباشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ازجمله افرادی محسوب می‌شود که احتمالا رویکرد مثبتی به گوگل نداشته باشد. به‌علاوه، اگر سازمانی همچون کنگره‌ی آمریکا از برنامه‌های این شرکت ناراحت باشد و تصمیم به بررسی‌های عمیق سیاسی بگیرد، توضیح فنی عملکردها هیچ ارزشی نخواهد داشت. همان‌طورکه گفته شد، نیروی انسانی وظیفه‌ی رتبه‌دهی و بررسی نتایج جست‌وجو را برعهده دارد؛ اما انسان‌ها نتایج نهایی جست‌وجو را رتبه‌بندی نمی‌کنند و این وظیفه را الگوریتم انجام می‌دهد؛ درنتیجه، اگر مقام‌های سیاسی جلسه‌ی استماع یا بررسی برگزار کنند، توضیح عملکرد الگوریتم مزیت خاصی برای گوگل به‌همراه نخواهد داشت و شاید به نگرانی بیشتر سیاست‌مداران نیز منجر شود.

درنهایت، همه می‌دانیم جست‌وجوی گوگل به‌نوعی جعبه‌‌سیاه محسوب می‌شود. آن‌ها توضیح دقیقی از عملکرد خود نمی‌دهند تا از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری شود. همین رویکرد باعث می‌شود افراد درگیر با بررسی عملکرد غول موتور جست‌وجو، همیشه نگرانی و توهمی از توطئه در این شرکت داشته باشند. به‌علاوه، احتمالا افراد عادی و ناآشنا به سیاست‌های بهینه‌‌سازی موتور جست‌وجو نیز از تغییرهای احتمالی احساس بی‌اعتمادی می‌کنند.

شاید تغییر در الگوریتم جست‌وجوی گوگل درنهایت به تغییر عمده‌ای در ساختار نتایج منجر نشود و در این‌ میان، اطلاع‌رسانی گوگل فقط به تغییر شیوه‌ی خبررسانی رسانه‌ها منجر شود و شاید هم درنهایت نتایج عینی مثبتی داشته باشد. به‌هرحال هرگونه تغییر در الگوریتم‌‌های غول موتور جست‌وجو درنهایت افرادی را نگران و حتی ناراحت می‌کند. این افراد می‌توانند مدیران کسب‌وکار مبتنی‌بر رسانه یا حتی سیاست‌مدارانی باشند که از قرارگرفتن اخبار مخالف با خود در بالای فهرست جست‌وجو ناراحت می‌شوند.

خداحافظی-گوگل-با-سرچ-کنسول-قدیمی
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

بالاخره بعد از دو سال که گوگل سرچ کنسول جدید را معرفی کرده،  سرچ کنسول قدیمی توسط گوگل را از دسترس خارج شد.

طبق اعلام گوگل:”امروز یک قدم مهم در مسیر کامل شدن برداشتیم و با گزارش های سرچ کنسول قدیمی از جمله home و dashboard  خداحافظی کردیم. “

ریدایرکت به سرچ کنسول جدید

گوگل تمام جستجوهای سرچ کنسول قدیمی را به سرچ کنسول جدید ریدایرکت کرده است. هنوز گزارش هایی وجود دارد که در رابط کاربری جدید وجود ندارد. این گزارش ها تحت عنوان legacy tools and reports مانند شکل زیر در سرچ کنسول جدید در دسترس است.

توجه داشته باشید تمام این لینک ها زمانی که شما دامنه خود را در سرچ کنسول جدید تنظیم کرده باشید فعال نیست،‌ پس برای دسترسی به این کزارش ها به سرچ کنسول ورژن قدیمی سر بزنید.

گوگل با گرفتن عکس گروهی کارمندانش در مقابل سرچ کنسول قدیمی به آن ادای احترام کرد.

اهمیت این تغییر

این یک تغییر بزرگ برای افرادی است که در حوزه سئو کار می کنند زیرا برخی هنوز به ظاهر سرچ کنسول جدید عادت نکرده اند و به ظاهر قدیمی عادت دارند. گوگل برخی feature ها را از سرچ کنسول قدیمی حذف کرده بود اما برخی از سئو کارها هنوز در این سرچ کنسول می چرخیدند، اما در حال حاضر دیگر چاره ای جز عادت کردن به رابط کاربری جدید وجود ندارد.

تغییرات سرچ کنسول جدید

در سرچ کنسول جدید اسم برخی از بخش ها به کلی تغییر کرده است که ما در ادامه به نام جدید،‌قدیم و مقایسه آن ها می پردازیم.

Performance

در سرچ کنسول قدیمی Search Analytics نام داشت. در مقایسه با ورژن قبلی گزارش ۱۶ ماهه نیز به ما می دهد.

 Individual Enhancement reports

در ورژن قبلی Rich Cards نام داشت. در این بخش گزارش ها اطلاعات دقیقی از دیباگ می دهند و با یک کلیک درخواست recrawl fixed issues داده می شود.

links

این بخش که از مجموع links to your site و internal links تشکیل شده است این دو بخش را یک جا در خود جای داده است. یعنی هم لینک های خارجی و هم لینک های داخلی در آن قرار دارد.

 Index Coverage Status

این بخش که در سرچ کنسول قبلی Index status نام داشت، تمام گزارش های قدیمی را داراست و علاوه بر آن جزییات وضعیت کرال ایندکس گوگل را نیز دارد.

 Sitemaps

نام قبلی آن Sitemaps report بوده است، مشابه قبلی است اما گزارش ها بهتر طراحی شده است. در گزارش قبلی بدون سابمیت کردن اجازه تست سایت مپ وجود داشت اما در این نسخه فقط بعد از سابمیت تست می شود.

AMP Status

به نسبت بخش Accelerated Mobile Pages در ورژن قبلی انواع ارور بیشتری را نشان می دهد.علاوه بر آن رفع مشکل از طریق ایندکس دوباره صفحات امکان پذیر است.

Manual Actions

سابقه Manual Actions شامل درخواست ها و نتایج را نشان می دهد.

 URL Inspection tool

در سرچ کنسول قدیمی به نام Fetch as Google وجود داشت. در این قسمت اطلاعات مربوط به url های ایندکس شده و وضعیت کنونی آن ها نمایش داده می شود. همچنین قابلیت درخواست crawl نیز وجود دارد. اطلاعات جدید شامل url صفحات canonical، هرگونه بلاک noindex/nocrawl، و اینکه آیا url در فهرست گوگل وجود دارد یا خیر، در این بخش قرار دارد. 

بخش Blocked Resources نیز ذر این بخش قرار گرفته است اما دیگر منابع بلاک شده را در یک جا نشان نمی دهد بلکه برای هر url می توانید آن ها را جداگانه پیدا کنید.

Mobile Usability

تقریبا مشابه ورژن قبلی است با این تفاوت که درخواست ایندکس بعد از رفع مشکل Mobile Usability وجود دارد.

Index coverage report و URL Inspection tool

در ورژن قبلی Crawl Errors report نام داشت. ارور های کروال در هر دو بخش Index coverage report و هم در URL Inspection tool برای هر url جداگانه نمایش داده می شود. این گزارش ها به اولویت بندی در حل ارورها کمک می کند و صفحه هایی که مشکل یکسان دارند را در یک جا جمع می کند تا حل مشکل آسان تر شود. در ورژن قبلی همه خطاهای ۳ ماه گذشته بدون اولویت بندی نمایش داده می شد. اما در این نسخه خطاهایی که در ماه گذشته برای گوگل مهم است را نمایش می دهد.

New Security Issues report

در ورژن قبلی Security Issues نام داشت. مانند نسخه قبلی است اما علاوه بر آن سوابق مشکلات را نیز نشان می دهد.

Rich Results test and Rich Results reports

همان Structured Data در ورژن قبلی است. برای url های تک از تست Rich Results یا URL Inspection tool استفاده کنید. برای گزارش site-wide هم از Rich Results reports استفاده کنید. البته همه rich result ها گزارش ندارند اما coverage این بخش در حال افزایش است.

نکته: HTML Improvements ،  Android apps و Property sets در ورژن جدید معادلی ندارد. گوگل هر روز به کار خود برای ایجاد بخش های جدید در سرچ کنسول ادامه می دهد، اما اعلام کرده است نباید انتظار داشته باشیم همه ابزار ها به سرچ کنسول جدید منتقل شود.

چگونگی-ساخت-ریدایرکت-۳۰۱
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ریدایرکت به فرآیندی گفته می شد که هم کاربر و هم موتورهای جستجو به Url دیگری(به جز url ای که درخواست کرده اند) هدایت شوند. دو نوع رایج آن، ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ است. در ریدایرکت ۳۰۱(برای سئو توصیه می شود) یو آر ال ها به صورت دائم منتقل می شود. اما در ریدایرکت ۳۰۲ به صورت موقت انتقال داده می شود.

ایجاد ریدایرکت نوع ۳۰۱  بسیار ساده است.  شما بعد از خواندن این دستورالعمل ساده، می توانید  بسیار سریع و راحت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی ریدایرکت های ۳۰۱  خود را فعال کنید.

الزامات ساخت ریدایرکت های ۳۰۱

تنها مورد الزامی واقعی برای تنظیم کردن ریدایرکت ۳۰۱  این است که شما یک سرور لینوکس داشته و اینکه به فایل .htaccess دسترسی داشته باشید. سپس باید این فایل را ویرایش کرده و آن را در سرور خود آپلود کنید(حتی شاید نیازی به آپلود کردن نیز نباشد زیرا بسیاری از برنامه های مدیریت سرور معروف مثل cPanel به شما اجازه می دهد فایل .htaccess خود را مستقیما در cPanel وب سایت ویرایش کنید.)

استفاده های ریدایرکت ۳۰۱ htaccess

یک ریدایرکت ۳۰۱  برای ارجاع دادن(ریدایرکت کردن) دائمی یک صفحه به صفحه دیگر، در همان دامنه، یا دامنه ای کاملا متفاوت استفاده می شود. ریدایرکت های ۳۰۱   طی چندین سناریوی متفاوت و معروف استفاده می شود.

۱) تغییر نام فایل ها و پسوندها

ریدایرکت ۳۰۱ را می توان برای  تغییر ساختار سایت یا تغییر پسوند فایل در سایت(یعنی انتقال از html به php) بکار برد.  این مسئله بسیار مهم است زیرا اگر ریدایرکت های ۳۰۱  شما به درستی تنظیم شده باشد،  افرادی که com/oldfilename.html ( مثلا نام قدیمی دومین شما) را تایپ می کنند، خودبخود به yourdomain.com/newfilename.php  یا هر صفحه دیگری که شما در .htaccess تنظیم کرده اید، منتقل می شوند.

۲) انتقال به دامنه جدید

ریدایرکت ۳۰۱ در زمان انتقال فایل های وب سایت به نام  دامنه جدید، نقش کلیدی دارند. در این روش، افرادی که صفحات قدیمی سایت شما را در نام دامنه قدیمی مشاهده می کنند،  خودبخود به صفحه و دامنه جدید شما ارجاع داده می شوند. بنابراین اگر افراد com/page1.html  را تایپ کرده یا بر روی آن کلیک کنند،  خودبخود به yournewdomain.com/page1.html منتقل می شود.

۳) سئو

ریدایرکت ۳۰۱ از نظر سئو(بهینه سازی موتور های جستجو) نیز بسیار مفید است، زیرا  آنها به موتورهای جست و جو اعلام می کنند که صفحه به طور دائم، ارجاع داده شده است. ریدایرکت های ۳۰۱ همین طور می توانند باعث انتقال ارزش لینک یا “لینک های طعم دار(link juice)” از صفحات قدیمی به صفحات جدیدی شوند که مقصد ۳۰۱ هستند.

۴) لینک های وابسته

ریدیراکت ۳۰۱ به طور رایج برای کلوک کردن(پنهان کردن) لینک های وابسته استفاده می شوند، زیرا این لینک ها می توانند  باعث ارتقای تجربه کاربری شده(اگر به درستی استفاده شوند) و وب سایت شما را از لینک شدن مستقیم به برنامه های وابسته محافظت کنند. این نوع لینک ها معمولا با ایجاد صفحه در وب سایت شما که نامی آشنا برای کاربران دارد ایجاد می شوند. مرحله بعدی تنظیم کردن یک ریدایرکت است، تا هر بار که کسی بر روی لینک کلیک می کند، به طور خودکار به پیشنهاد پیوست شده، به سایت فروشنده منتقل می شود.  برای مثال، به جای لینک کردن مستقیم  به com/affiliate-offer.html، شما می توانید  یک فولدر در سایت خود به نام “کلیک” ساخته و یک صفحه نیز به نام ” merchantxyz.html” بسازید. سپس یک ریدایرکت۳۰۱  تنظیم کنید که خودبخود افرادی که بر روی ourdomain.com/click/merchantxyz.html کلیک می کنند را به merchantxyz.com/affiliate-offer.html منتقل می کند(معمولا وقتی شما تگ rel=”nofollow” را به لینک هایی از سایت خود اضافه می کنید که به yourdomain.com/click/merchantxyz.htm اشاره می کنند).

۵) PHP

ریدایرکت ۳۰۱ را می توان به جای متن پرشی ارجاع PHP استفاده کرد، البته شما باید  لینک های وابسته زیادی داشته، تا بتوانید افراد را ارجاع بدهید. سپس  شما یک اسکریپت ساده PHP  تنظیم می کنید که کاربران را از لینک به پیشنهادات منتقل می کند.

چگونگی نوشتن ریدایرکت ۳۰۱

خب، بگذارید نوشتن ریدایرکت را شروع کنیم.  به مثال های زیر توجه کنید:

مثال ۱: شما نام فایل را در وب سایت خود تغییر داده اید. نام فیلم قدیمی /old-page.html است و نام فایل جدید /new-page.html.  شما باید یک ریدایرکت ۳۰۱  را بوسیله نوشتن این خط در .htaccess ایجاد کنید:

redirect 301 /old-page.html http://www.yourdomain.com/new-page.html

مثال ۲: شما صفحه ای را در سایت ت از .html به .php تغییر داده اید.  نام فایل قدیمی /your-page.html است و نام فایل جدید /your-page.php.  شما باید با نوشتن خط زیر در .htaccess  یک ریدایرکت ۳۰۱ بسازید:

redirect 301 /your-page.html http://www.yourdomain.com/your-page.php

مثال ۳: شما می خواهید یک پیشنهاد وابسته را در وب سایت خود نشان دهید.  لینک به پیشنهاد وابسته merchantdomain.com&affid=348665209 نام دارد. احتمالا شما URL یوزر فرندلی(کاربر محور) تری برای لینک دارید، زیرا بعضی افراد ممکن است بر روی پیشنهاد وابسته کلیک نکرده یا اعداد اضافی در انتهای لینک را  درک نکنند. این اعداد  شناسه پیگیری است تا شما بتوانید اعتبار دریافت کنید. شما باید اول یک صفحه جدید به نام /merchant-offer.html را در سایت خود بسازید و آن را در فولدری به نام “کلیک” (یا هر چه که شما دوست دارید) قرار دهید. این فولدر برای قرار دادن لینک وابسته استفاده می شود. سپس شما یک لینک به سایت خود قرار می دهید که به yourdomain.com/click/merchant-offer.html اشاره می کند و حتما از rel=”nofollow” استفاده کنید.  سپس این جمله را در.htaccess خود وارد کنید:

redirect 301 /click/merchant-offer.html http://www.merchantdomain.com&affid=348665209

amp-چیست؟-و-چرا-برای-سئو-مفید-است؟
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اگر اصطلاح AMP را قبلاً شنیده اید، ممکن است کنجکاو شده باشید که واقعاً به چه چیزی اشاره دارد و چرا باید به آن توجه کرد؟ AMP مخفف عبارت “Accelerated Mobile Pages” و به معنای صفحات سریع موبایل است. این صفحات می توانند تجربه استفاده از وبسایت را برای شما و بازدیدکنندگان تغییر دهند.

پایه و اساس AMP

AMP اساساً یک فرم از HTML است که هدف آن کمک به صفحات موبایل برای بارگذاری سریع تر و ارتقاء تجربه کاربر می باشد. ما در مورد افزایش سرعت سایت و اینکه چقدر برای کاربران مهم است تا تجربه ای سریع و آسان هنگام بازدید سایت داشته باشند بسیار صحبت کردیم. سرعت صفحه در رتبه بندی سئو بسیار موثر است، زیرا بازدیدکنندگان ممکن است برای باز شدن سایت شما صبر نکرده و به سایت رقیب مراجعه نمایند!

تنها با استفاده از کلمات نمی توان اهمیت AMP را عنوان کرد. مجموعه Kissmetrics یک آنالیز گسترده در مورد اینکه چگونه زمان بارگذاری، رفتار بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد انجام داد. طبق این بررسی، تنها یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری حدود 7 درصد منجر به افت تبدیل میگردد!

منشاء AMP

بنا بر گزارش مجله موتور جستجو، در 27 فوریه 2016، گوگل لیست AMP را در نتایج جستجوی موبایل ادغام کرد. در این وضعیت، صفحات شروع به کدگذاری AMP با یک نام “AMP” خاص در مکان های ویژه نتایج جستجو نمودند. ممکن است AMP را در بالای نتایج جستجوی گوگل در دستگاه موبایل خود دیده باشید. در اینجا مثالی از اینکه چه شکلی خواهد بود آورده شده:

بر اساس گزارش Digiday، بعد از اینکه گوگل، AMP با منبع قابل دسترسی را به سمت ناشران خبر روانه کرد، آن را به تمام ناشران تعمیم داد. علاوه بر آن Digiday گزارش داد که این صفحات AMP هم اکنون بخش های دیگر اکوسیستم گوگل که شامل اپلیکیشن اخبار موبایل، پیشنهادات محتوا در گوگل کروم و سایت هایی مانند Reddit ،Twitter, LinkedIn  و ,Flipboard هستند را نیرو می بخشند.

چرا باید بر موبایل تمرکز کرد؟

تقریباً یک سوم کاربران اینترنت تنها از طریق گوشی همراه به وب دسترسی پیدا می کنند. هر چند، صفحات وب هنوز برای اینکه اول با دسکتاپ قابل استفاده باشند، طراحی می شوند و به ندرت تنها برای موبایل بهینه سازی می گردند. تحقیقات نشان داده اند که 40 درصد از مردم، درصورتی که بارگذاری یک سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند. پس باید برای افزایش رتبه نسخه موبایل صفحات بسیار تلاش نمود.

AMP به ناشران اجازه می دهد تا محتوا را برای سازگاری با دستگاهی که بر روی آن ارائه میشود مجدداً هدفمند سازند. هنگامی که دو نسخه از محتوا دارید به آن فکر کنید: یک نسخه برای دسکتاپ و دیگری برای موبایل. هر کدام از آن ها با توجه به دستگاهی که کاربران از آن استفاده می کنند،  تجربه ای موثر به آن ها هدیه می دهد.

AMP چگونه کار می کند؟ محدودیت های CSS، محدودیت های جاوا اسکریپت، ذخیره سازی تصاویر و ویدئوها

همانطور که گفته شد، AMP یک فرم اصلی از وبسایت HTML است. صفحات حجم کمی دارند و با ویژگی هایی محدود شده اند که به آن ها اجازه می دهند زودتر بارگذاری شوند.

برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، یکسری محدودیت ها در کدی که استفاده میشود وجود دارد:

تگ های HTML مشخص، محدود هستند. تنها نسخه ساده CSS قابل استفاده می باشد. تنها استفاده از کتابخانه از قبل تائید شده جاوااسکریپت جای بحث ندارد.

برخلاف عملکرد ساده آن، چیزهایی مانند ویدئوها و تصاویر هنوز می توانند بر روی صفحات AMP از طریق ذخیره سازی برای گوگل منتشر شوند. بنابراین به جای گنجاندن تصاویر و ویدئوها در وبسایت که زمان بارگذاری صفحه را بالا میبرند، کش های AMP به کاربران اجازه می دهند این آیتم های اضافی را از طریق گوگل استفاده کنند. محتوای تصویری یا ویدئویی هنوز بر روی صفحه شما ظاهر می شوند اما منبع به کپی گوگل از آن لینک زده می شود.

راهکارهای استفاده موثر از AMP

برای آن دسته از شما که برای شروع آماده هستید، پروژه AMP یک راهنمای گام به گام برای ایجاد و انتشار صفحات AMP که با کد HTML تکمیل می شوند دارد. همچنین، قبل از اینکه وارد این پروژه شوید یکسری نکات کلیدی را باید مد نظر قرار گیرند:

تحقیق و برنامه ریزی کنید

تولید صفحات AMP زمان بر و پیچیده است. به همین دلیل، برای اینکه استراتژیک باشد باید بابت آن هزینه پرداخت شود. از صفحات پربازدید شروع کنید، سپس لیستی از صفحات بازدید شده و صفحاتی که بیشترین ترافیک موبایل را به ارمغان می آورند تهیه کنید. تمام این ها را برنامه ریزی کنید و کار خود را بر اساس آن ها اولویت بندی کنید.

قبل از اقدام، تعیین اعتبار کنید

هنگامی که  AMPها را چه از ابتدا و چه از پلاگین ساختید، از اعتبار آن ها و صحیح بودن تگ های HTML مطمئن شوید، اینگونه صفحات آنگونه که باید کار خواهند کرد. بدین منظور، از ابزارهای ارتقاء دهنده در کروم استفاده کنید تا ببینید مشکلی در خصوص صفحات وجود دارد یا خیر. همچنین شما می توانید با سایت AMP Project به منظور دریافت کمک مشورت کنید.

پروسه را برای ایجاد AMP مستند کنید

هنگامی که وارد پروسه شدید، مطمئن شوید که آن را سندسازی نموده اید، در اینصورت حرکت به جلو راحت تر خواهد بود.

توجه داشته باشدی که برای سیستم های مدیریت محتوا ماننده وردپرس افزونه های قدرتمندی در این زمینه وجود دارند که کار شما را بسیار راحت کرده اند.

استفاده از AMP به منظور ایجاد ترافیک و افزایش قدرت دید

محتوای منبع نتایج جستجوی گوگل بسیار باکیفیت و مرتبط بوده و بر روی سایت هایی که یک تجربه دلپسند به کاربر تحویل می دهند هاست شده اند. در این رابطه، محتوای AMP به طور مطلوب توسط الگوریتم موبایل گوگل مشاهده می شود زیرا محتوا در فرمت بهینه سازی شده موبایل ارایه می شود و تجربه ای خوب به کاربران هدیه می کند.

در مثال زیر نشان داده شده که چگونه صفحات سریع بالای صفحات استاندارد ظاهر می شوند.

چه شما یک سایت خبری محلی و یک کسب و کار کوچک رباشید و یا یک سایت خبری بزرگ، AMP یک روش ماندگار برای ارسال ترافیک به سایت از طریق محتوای موبایلی پیشنهاد می دهد و این چیزی است که هر صاحب وبسایت باید آن را در نظر بگیرد.

0/5 ( 0 نظر )