ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ضربان قلب بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا سئو در طول سال های گذشته تغییر زیادی نکرده است: شما هنوز هم باید:

و در کنار تحقیق برای کلمات کلیدی پربازدید، جستجوهای معقول و معنادار را در اولویت قرار دهید.

در این مقاله، شما با ۱۰ راهنمایی و تکنیک های پیشرفته سئو مواجه خواهید شد که اگر می خواهید در نظر الگوریتم همیشه در حال توسعه ی گوگل عالی باقی بمانید، باید در این تکنیک ها حرفه ای شوید، با ویرلن همراه باشید:

۱٫ نسخه موبایل سایت خود را برای (Mobile-First Indexing) بهینه کنید.

امیدوارم، از زمان شروع این مهاجرت گوگل که از ماه مارس شروع شد، با آن همراه بوده باشید.

از طرفی باید مراقب بسیاری از سوء تفاهمات در مورد معنا و تاثیر mobile-first indexing گوگل بر رتبه بندی، باشید.

در اینجا چیزی که باید در خاطر داشته باشید، برایتان آورده شده :

mobile-first indexing بدان معنی است که اگر شما یک نسخه دسکتاپ و یک نسخه موبایل از سایتتان داشته باشید، نسخه موبایل به صورت پیش فرض زودتر ایندکس و رنک می شود. اگر هنوز برای شما اتفاق نیافتاده، به زودی رخ خواهد داد. هیچ راهی برای “رد کردن” آن وجود ندارد. اکنون بهترین زمان برای طراحی سایت ریسپانسیو است. اگر می دانید که مخاطبان شما از تلفن همراه استفاده می کنند، وقت آن است که این جهش را انجام دهید! از آگهی های مزاحم استفاده نکنید. آنها کاربر پسند نیستند و حتی اگر گوگل هنوز نسبت به آنها سختگیری نکرده، ممکن است این تغییر به زودی رخ دهد. هنگام تولید محتوا، تلفن همراه را در نظر بگیرید (بدون قربانی کردن ارزش). این بدان معناست که از هر گونه فرمتی که بارگیری آن در دستگاه های تلفن همراه مشکل است، اجتناب کنید و تمام مطالب نسخه دسکتاپ تان که به رتبه بندی کمک می کند را حفظ کنید (سایت های موبایلی کوتاه تر، ممکن است به نظر زیباتر آیند، اما آنها اغلب خیلی خوب رنک نمی شوند). یک سایت ریسپانسیو ایجاد کنید. اگر سایت تان هنوز به نسخه موبایل مهاجرت نکرده و به فکر ریسپانسیو کردن آن هستید، بهترین زمان برای انجام این کار همین حالاست. ۲٫ سایتتان را برای سرعت بهتر بهینه سازی کنید.

بله، سال ۲۰۱۸ سالی بود که “سرعت صفحه سایت در موبایل” به طور رسمی یک عامل در تعیین رتبه بندی در نظر گرفته شد.

اما این موضوع واقعا چگونه صنعت سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

برای پیدا کردن جواب این سوال، تیم ما یک آزمایش، قبل و بعد از ارتقای سرعت یک صفحه، برای درک عوامل موثر بر رتبه بندی گوگل، انجام داد.

یافته ها نشان می دهد که فعلاً، سرعت یک صفحه در رتبه بندی زیاد تاثیر چندانی نمی گذارد، اما سطح بهینه سازی چرا.

ابزار آمار PageSpeed Insights اکنون سایت ها را بر اساس دو مورد زیر اندازه گیری می کند:

کیفیت بهینه سازی زمان لود شدن برای کاربران واقعی

فعلاً، مطمئن شوید که سایت شما به شدت برای موارد زیر بهینه سازی شده است:

اجرای منظم بررسی های فنی سایت و رفع مشکلات. توصیه های گوگل برای بهینه سازی های ممکن را دنبال کنید. شما می توانید این توصیه ها را در ابزار PageSpeed Insights دریافت کنید. ۳٫ گزارش Google CrUX را به حداکثر برسانید.

گزینه ی سنجه های کاربر واقعی (RUMs) در تاریخ ۱۲ نوامبر بر اساس داده های CrUX یکی از مهمترین تغییراتی است که در سال ۲۰۱۸ شاهد آن بودیم.

با وجود اینکه هنوز نقش عمده ای در SERPs بازی نمی کند، من شگفت زده نمی شوم اگر که گوگل به جای “داده های آزمایشگاهی” یا “lab data” بیشتر به این داده های “میدانی” یا “field data” تکیه کند.

با این حال خبر خوب این است که گزارش CrUX در دسترس عموم قرار داشته و شما می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را بررسی کنید: نوع دستگاه و اتصال، زمان بارگذاری صفحه و غیره…

]

تمام چیزی که شما نیاز دارید ایجاد یک پروژه در پلت فرم Google Cloud است که در آن شما به صفحه پروژه عمومی CrUX دسترسی پیدا کنید.

] ۴٫ فضای SERP بیشتری بگیرید.

صفحه اصلی گوگل طی سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی بوده است، بنابراین چه کسی می داند آینده فقره SERP چه خواهد شد، مانند بسته های محلی، تبلیغات، پنل های اطلاعاتی، جعبه های پاسخ و غیره.

تنها چیزی که می توانیم روی آن حساب کنیم این است که نتایج جستجوی ارگانیک دائما در حال تغییر هستند.

به عنوان مثال بسته هتل، اخیرا تغییر زیادی کرده است، از جمله نیاز به سیستم فیلترینگ متفاوت و چهار نتیجه به جای سه:

کاری که شما باید انجام دهید این است که:

اسنیپت های ویژه پیاده کنید.

می دانم که اسنیپت های برجسته یا ویژه برای مدتی طولانی وجود داشته اند، اما ارزش شان کاهش نیافته است.

اسنیپت های ویژه هنوز هم در بالای نتایج جستجو برجسته شده اند (و متأسفانه هنوز هم رسیدن به آنها دشوار است و حتی طولانی تر).

به سوالات متداول در موضوعات داغ در niche خود با استفاده از پاراگراف های کوچک متنی (۴۰-۶۰ کلمات – به اندازه یک اسنیپت برجسته) پاسخ دهید.

از الگو استفاده کنید.

در اینجا، علاوه بر اجرای واقعی یک طرح، به گوگل بروید و جستجو هایی که می خواهید با آنها رتبه بندی شوید را، آزمایش کنید. بررسی کنید که کدام نوع SERP با این جستجوها نمایش داده می شود. ببینید که چه فضاهایی با محتوای شما اشغال می شوند و بررسی کنید که آن محتوا چه ویژگی هایی داشته است. همچنین (و شاید مهمتر از همه)، به دنبال شکافهایی باشید که محتوای شما می تواند پر کند. ۵٫ به فیلم ها به عنوان پادشاه محتوای جدید نگاه کنید.

ویدئو، تقریباً رادیو را از بین برد و اکنون به نظر می رسد که به نوشتار نیز به عنوان قربانی بعدی می نگرد.

این یک شوخی است – لطفا از نوشتن متن دست نکشید!

با این حال، همانطور که در مقاله تاثیر تولید محتوا و ویدئو تبلیغاتی بر سئو سایت خواندیم، سال ۲۰۱۸ سالی است که از آن آموخته ایم:

افراد روزانه به طور متوسط ۱ میلیارد ساعت محتوای ویدئو را در YouTube تماشا می کنند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است. فیلم ها باعث افزایش مدت زمان بازدید می شوند (متوسط تماشای ویدیو یوتیوب از طریق موبایل بیش از ۴۰ دقیقه است) آنها فضای زیادی را در SERPs اشغال می کنند. به علاوه، طبق مطالعه STAT، تعداد چرخنده های(carousels) ویدیویی در Google SERPs تقریبا دوبرابر شده است. ۶٫ لیست Google My Business خود را به روز کنید.

گوگل در حال افزودن ویژگی های جدید به Google My Business (GMB) همانند توسعه جستجوی محلی است.

بر اساس یک نظرسنجی توسط Moz، سیگنال های GMB به شدت با عوامل رتبه بندی جستجوی محلی در ارتباط هستند.

اجزایی مانند پست های گوگل، تصاویر، پرسش و پاسخ گوگل و نظرات، بعضی از عوامل اصلی رتبه بندی GMB در نظر گرفته شده اند.

]

با وجود این، تعداد معدودی شرکت برای سیگنال های GMB بهینه سازی می کنند، بنابراین این فرصتی است که ممکن است شما را از رقبا جلو بیاندازد.

]

در اینجا چند نکته و ترفند برایتان در نظر گرفته شده است:

از posts Google استفاده کنید. مطمئن هستم که شما در فیسبوک و توییتر مطلب منتشر می کنید. پس همین کار را برای posts Google نیز انجام دهید. به یاد داشته باشید از calls to action های جذاب برای جذب خرید یا کلیک استفاده کنید. پرسش و پاسخ های خود را به Google Q&A اضافه کنید. به این ترتیب، این بخش محتویات برند (branded) خواهد داشت را که با کسب و کار شما مرتبط خواهد بود. به طور منظم تصاویر را در لیست GMB خود به روز کنید. و به یاد داشته باشید، اکنون می توانید ویدیو هم اضافه کنید! تمام دسته ها را در لیست خود قرار دهید. GMB به طور مداوم با دسته های جدید به روز می شود. اگر مدتی وارد پروفايل خود نشده ايد، ممكن است از دیدن فیلدهای خالی شگفت زده شويد. مطمئن شوید که اطلاعات پروفایل خود را نیز به طور منظم به روز می کنید. بررسی ها را به حداکثر برسانید. بررسی ها همیشه عامل مهمی برای شهرت و اعتبار کسب و کارها بوده و در آینده نزدیک تغییری نخواهد کرد. از هر مشتری بخواهید یک نظر با ذکر خدمات خاص یا محصولی که دوستشان دارند، بنویسند و همیشه به آنها پاسخ دهید. ۷٫ با استفاده از منشن های برند بدون لینک، نام تجاری خود را بسازید.

همانطور که در مقاله  سئو سایت با تمرکز بر برندینگ گفتیم؛ با توجه به راهنمای کیفیت جستجوی گوگل، شهرت یک برند در روند رتبه بندی مهم و تاثیرگذار است.

]

البته هنوز بک لینک ها واقعا مهم هستند، اما در حال حاضر نیز موتورهای جستجو، منشن های برند بدون لینک (یعنی شهرت) را نیز بعنوان عوامل رتبه بندی در نظر می گیرند.

] ۸٫ یاد بگیرید که چگونه از نسخه جدید کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

کنسول جستجو گوگل همچنان در حال اضافه کردن تعداد زیادی از ویژگی های مفید است، که آن را به یکی از مهم ترین ابزار سئو در بازار تبدیل کرده است.

حتی اگر شما ابزارهای دیگر را ترجیح می دهید، این ابزار ارزش یک نگاه را دارد.

۹٫ محصولات خود را در آمازون لیست کنید (به خصوص اگر شما یک B2C هستید)

آیا می دانستید که ۵۶ درصد از مردم جهان برای خرید ابتدا به آمازون می روند؟

آمازون اساساً گوگلِ تجارت الکترونیک است.

بنابراین، اگر شما چیزی را می فروشید و هنوز در آمازون نیستید، تصور کنید که چگونه آن ۵۶ درصد مشتریان را که از جستجوی گوگل گذشته اند را، از دست می دهید.

۱۰٫ از لینک سازی (Link Building) خلاقانه استفاده کنید.

Link Building خلاقانه یعنی کشت یک شبکه سالم از لینک ها که یکی از قابل اعتماد ترین روش های ایجاد رشد بلند مدت و پایدار برای کسب و کار شما است.

درواقع ساختن بک لینک های باکیفیت و خلاقانه از طریق کمپین رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید می تواند شما را در مسیر سریع موفقیت قرار دهد.

توصیه های نهایی

فکر می کنم سال ۲۰۱۹ سالی حتی بزرگتر برای محتوای ویدیویی و تاثیر گذاران خواهد بود و ما شاهد افزایش اهمیت گوش دادن به شبکه های اجتماعی (social listening) خواهیم بود.

اما هر چه که در آینده اتفاق بیافتد، اصول اولیه را فراموش نکنید. روشهای آزمایش شده و عملی سئو، به این زودی ها منسوخ نخواهند شد، بنابراین بهترین شیوه های عملکرد در صنعت را برای دنبال کردن آخرین نوآوری های سئو نادیده نگیرید و همواره مقالات جدید آموزش سئو را دنبال کنید.

در عین حال، نگران برخورد با مشکلات از زوایای جدید و منحصر به فرد نباشید.