Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
سئو سایت با تمرکز بر برندینگ - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چرا باید تمرکز سئو سایت شما بر برندسازی باشد؟

گوگل همیشه به برند های تجاری راهکاری حرفه ای ارائه کرده است.

برندهای تجاری با بک لینک های کمتر، رتبه بندی بهتری دریافت می کنند و البته براساس عملکرد نامناسب “مجازات” می شوند، اما چند هفته بعد دوباره به صفحه اول برمی گردند.

برند های کوچک، اما هیچگاه چنین سودی نمی برند؛ بلکه باید دوبرابر بک لینک بدست آورند، و هیچوقت شانس بازگشت دوباره نخواهند داشت!

سئو و موتور های جستجو “SERP” به طرز چشمگیری در حال تحول هستند

گوگل به پیشرفت و ارتقا معروف است. هزاران بار در سال.

اما موضوع فقط سئو سایت براساس بروز رسانی الگوریتم ها نیست که ما باید مورد توجه قرار دهیم. تاثیر تنظیمات چیدمان (layout adjustments) نیز رفتار کاربر را تغییر می دهد.

به عنوان مثال، اسنیپت های ویژه ،افزایش یافته اند.

Moz متوجه شد که تنها ظرف دو سال از ۵٫۵ درصد به ۱۶ درصد رشد داشته اند. اما اخیراً شاهد کاهش ۱۰ درصدی اسنیپت های ویژه در طی چهار روز بوده است!

پس چه اتفاقی افتاده است؟

پنل های آموزشی برای مبتدیان، افزایش چشمگیری داشته اند. واژه های جستجو مانند “طراحی گرافیک”، که زمانی اسنیپت ویژه داشتند، اکنون تبدیل به پنل های دانشی کامل شده اند:

و تمام آن جستجوهای مرتبط در بالا، نیز آن ویژگی را دارند. حتی یک جستجو عمومی برای “سفر” این را به شما نشان می دهد:

Moz همچنین یک افزایش ۳۰ درصدی در پنل های آگهی برای SERP ها بدون اسنیپت ویژه (featured) در جایگاه اول پیدا کرده است.

پس، چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

گوگل در حال تلاش برای پاسخ دادن به جستجو است. با محتوای سایر افراد. بدون نیاز به کلیک بر روی شان به منظور مشاهده منبع!

جایی که زمانی ، جستجو برای “سفر” را به پست های وبلاگ متمرکز بر سفر و یا تعاریفی که بر روی سایت های برند فراهم شده بودند را نشان میداد ، اکنون دیگر گوگل اطلاعات را به طور مستقیم به سمت SERPs می کشد.

و بسیاری از این نوع محتوا از سمت برند های بزرگ و منابع تعریف-محور مانند Wikipedia می آید.

این بدان معناست که مجموعه ای از محتوای مفید، تنها به چند بازیکن بزرگ محدود شده است.

افراد دیگر مجبور نیستند بر روی فهرست ارگانیک کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری بدست آورند. در حال حاضر، تنها یک برند در یک پنل دانشی به صورت ویژه (featured) نمایش داده می شود.

در حال حاضر افراد کمتری روی لیست واقعی موتورهای جستجو کلیک می کنند. ما در حال حاضر در یک تقسیم بندی ۶۰/۴۰ هستیم.

تنها ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل منجر به کلیک می شوند. این یعنی آن ۴۰ درصد هیچ کلیکی به همراه ندارد. و مردم باهوش تر از من، انتظار دارند که این درصد به زودی به ۵۰ درصد تبدیل شود.

این برای سئو برند های کوچکتر ، خبر بدی است.

پیاده سازی Graph Knowledge گوگل، در حال حل مشکلات کاربر بدون نیاز به کلیک است. و اکثر برند هایی که در رتبه بندی بالا در پنل های دانشی هستند ، از دسته ی برند های بزرگ هستند.

این به معنای ترافیک کمتر، کلیک کمتر و مهمتر از همه: فروش ارگانیک کمتر خواهد بود!

شناسایی یک برند، برای دستیابی به کلیک بسیار مهم است.

یک کار مهم انجام دهید:

به سرعت در گوگل یک آزمایش ساده انجام دهید. یک جستجوی مبهم و طولانی برای یک کلید واژه ی خاص یک صنعت انجام بدهید و SERPs را تحلیل کنید.

چی میبینید؟ چه چیزی فورا ظاهر می شود؟

برند های خاص.

جالب اینکه حتی اگر یک سایت تازه وارد رتبه اول را داشته باشد، احتمالا شما از روی آن رد شده و به سمت یک سایت آشنا می روید.

درست مثل زمانی که شما کوکا کولا را به یک فروشگاه مواد غذایی محلی خود ترجیح می دهید و آن را انتخاب می کنید.

]

به رسمیت شناختن یک برند، بسیار مهم و تاثیرگذار است و این اهمیت برندینگ رانشان میدهد. به اندازه ای قوی که شما پست بالا در صفحه اول گوگل را رد کنید. به اندازه ای قوی که فروش گران قیمت تری را به دنبال دارد.

]

ما نمی توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم. ما موجوداتِ عادت هستیم! ما کاری را انجام می دهیم که احساس راحتی کنیم. کاری که بشناسیم و اعتماد کنیم.

به عنوان مثال، Nielsen متوجه این مسئله شد که مصرف کنندگان جهانی به احتمال زیاد، محصولات جدید را از برند های شناخته شده، خریداری می کنند. ۶۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را از برندهای آشنایی که به یاد می آورند، خریداری کنند، نه اینکه به یک برند جدید مهاجرت کنند.

برای مثال، نتایج جستجوی اسپانسرشده “کفش بسکتبال” را نگاه کنید:

شما کدام کفش را می خرید؟ احتمالاً نایک

آنها یک برند معروف هستند که به تولید کفش های بسکتبال با کیفیت بالا شناخته شده اند. به علاوه آنها Lebron و Kobe و مایکل جردن را دارند.

از سوی دیگر ، کفش Champion

کفش Champion احتمالاً باید ارزان تر باشد. با این حال شما هنوز هم اولین بار بیشتر بر روی نایک، کلیک خواهید کرد. اعتماد یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری در خرید است. و این موضوع هنگام نتایج ارگانیک جستجو نیز صدق می کند.

شما بر روی آنچه که می شناسید و اعتماد دارید کلیک می کنید. و تمام اینها با برندینگ میسر می شود.

برای مثال، این SERP گوگل را برای سئو سایت کسب و کارهای کوچک بررسی کنید:

محتوا تقریبا یکسان است. یعنی کلیک ها به یک چیز بستگی دارند:

“Brand recognition یا تشخیص برند“

آیا Forbes فوراً در ذهن شما به عنوان یک منبع محبوب اطلاعاتی خطور می کند؟ آنها کلیک های زیادی دریافت می کنند هرچند که به کیفیت محتوای شان هیچ ارتباطی ندارد.

تحقیقات برگرفته از Search Engine Land و Survey Monkey دوباره این روند اساسی را ثابت می کنند. آنها از بیش از ۴۰۰ نفر در یک مورد خاص این سوال را پرسیدند:

در تصمیم گیری برای اینکه روی کدام لینک در جستجوی خود کلیک کنید،  چه چیزی مهمترین مسئله است؟

براساس اطلاعات بدست آمده ، تقریبا ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده اعلام کرده اند که هنگام تصمیم گیری برای کلیک، به “برندهای شناخته شده” توجه می کنند.

هر چه تشخیص برند قوی تر باشد، احتمال شانس دریافت کلیک بیشتر خواهد بود. که یعنی احتمال بیشتر خرید.

  SERP CTR رتبه بندی ها را بهتر انجام می دهد

داشتن رتبه یک ، دیگر به معنای گذشته ی آن نیست! حالا  برند های که به دیجیتال مارکتینگ اهمیت بیشتری میدهند، در سئو SEO هم موفق تر هستند.

نمودارهای نرخ کلیک SERP بر اساس تاریخ ،دیگر قابل اعتماد نیستند. در واقع ، آنهایی که میگویند رتبه اول گوگل ، ۳۰٪ از کلیک ها را برای جستجوهای غیر برندی، به سمت شما هدایت می کند در اشتباه هستند!

آماری که در بالا ذکر شد ثابت می کند که این مورد دیگر اتفاق نمی افتد.

اهمیت برندسازی در رتبه بندی گوگل ]

اگر هیچ کس شما را نمی شناسد، در نتیجه ۳۰٪ + درصد از کلیک های ارگانیک را دریافت نخواهید کرد. محتوایتان ممکن است شگفت انگیز باشد. اما شما معروف نیستید بنابراین هیچ کس به شما فرصتی نمی دهد.

] SERP CTR نسبت به رتبه بندی های سنتی از اهمیت بیشتری برخوردار است

و در واقع، CTR SERP احتمالا در رتبه بندی نیز تاثیر می گذارد.

با این که بک لینک های با کیفیت رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و تولید محتوا دو عامل اصلی رتبه بندی مستقیم هستند، SERP CTR به عنوان یک عامل غیر مستقیم در حال رشد است.

این توییت  Fishkin از Moz را چک کنید:

این یک گواه است از کوئری های جستجوی تجزیه و تحلیل گوگل و کلیک هایی که مشخص می کند کاربران چه محتوایی را ترجیح می دهند.

در موقعیت اول کلیکی دریافت نمی کنید؟ این به گوگل سیگنالی ارسال می کند که این محتوا ، یک محتوای تاپ و رده بالا نیست. در واقع، کلیک های بیشتر ممکن است باعث افزایش رتبه بندی شوند.

داده های WordStream نیز این موضوع را تأیید کرده اند، که هرچه صفحات شما CTR ارگانیک قابل انتظار بیشتری برای پرس و جوها دریافت کند، بیشتر احتمال دارد که آنها در لیست های ارگانیک، رتبه ی بالاتری داشته باشند.

اما هنگامی که شما آگاهی از برند عالی نداشته باشید، افراد محتوای شما را تا زمانی که کلیک نکنند مشاهده نخواهند کرد. بنابراین آنها واقعا نمی فهمند که آن محتوا چقدر شگفت انگیز است.

و متأسفانه، احتمالا هرگز متوجه نخواهند شد:

اکثریت قریب بیشتر به علت شناخت یک نام تجاری(برند) کلیک می کنند، و نه بخاطر قدرت محتوا !

این موضوع، در تبلیغات و رفتار خرید دیجیتال هم همین است.

حالا کاربران برند شناس،  ۲ برابر احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند.

اگر HubSpot دو پله زیر شما باشد، می توانید شرط ببندید که سهم اشتراک شما از “ترافیک” به سرقت خواهد رفت. آن هکهای تیترهای (headline) چشم گیر و ترفندهای توضیحات متا، حتماً می توانند CTR شما را بهبود ببخشند.

برخلاف الگو ها ، حرکت کردن و تیترهای کلیک گیر تولید کردن، ممکن است ۱-۲ درصد افزایش کلیک برای شما داشته باشد:

اما این برای تاثیرگذاری بزرگ کافی نیست. برای گرفتن ترافیک و دو برابر کردن آن کافی نیست. تغییرات کوچک نتایج عظیمی را بدنبال نخواهد داشت. اگر داشتند، همه ما در رقابت ها، کنترل و قدرت داشتیم و من این پست را نمی نوشتم. یک تست A / B یا تغییر رنگ دکمه ساده، این کار را انجام نخواهد داد. تغییرات در مقیاس بزرگی، برای تولید نتایج بهتر سئو، لازم است.

برندینگ تنها راه انجام این کار است، و استراتژی بادوام سئو در بازار امروز است.

تمرکز بر روی برندینگ کمک خواهد کرد تا نرخ بالاتری از کلیک در SERPs کسب شود، که با نرخ تبدیل بالاتر مرتبط است. روش فوق العاده و ارزان برای عملی کردن این کار، استفاده از سوشیال سیگنال و تبلیغات شبکه های اجتماعی ارزان قیمت برای شناسایی برند است.

تبلیغات در فیسبوک ارزان ترین CPM را نسبت به هر پلتفرم تبلیغاتی ای که تا کنون ایجاد شده است، ارائه می کند. شما می توانید با صرف ۱ دلار در روز، تا ۴۰۰۰ کاربر جدید با تبلیغات آگاهی از برند، کسب کنید. این عمل برند شما تقریبا در دید ۱۲۰،۰۰۰ چهره جدید فقط با ۳۰ دلار ماهیانه قرار می دهد.

هیچ راه ارزان تری برای ایجاد آگاهی از برند نسبت به تبلیغات شبکه های اجتماعی وجود ندارد. از آنها برای هدایت ترافیک به سمت آخرین مطالب تان استفاده کنید و برای برند خود شهرت قابل توجهی ایجاد کنید.

برندینگ، یک سرمایه گذاری برای آینده ی شرکت شما است

مطمئناً، اثرات آن فوری نخواهند بود، اما زمانی که ترافیک ارگانیک شما کاهش پیدا می کند و سایر برند ها از شما جلو می زنند، آرزو می کنید که کاش در آن زودتر سرمایه گذاری می کردید.

نتیجه

گوگل در سال های اخیر با برندها رفتار ترجیحی داشته است. و این رفتار ترجیحی با هر یک از بروز رسانی های جزئی و بزرگ گوگل افزایش می یابد.

این یک تله ی غیر اخلاقی است که غنی ها را بالا نگه دارد و فقیران غرق شوند!

برندینگ تنها امید ما برای انجام سئو سایت در سال ۲۰۱۸ است.

اکثریت قریب به اتفاق از مصرف کنندگان، ذکر کرده اند که تشخیص برند ، کلید هدایت کلیک و فروش است. و این به این معنا است که آن نمودارهای CTR ارگانیک ، تکمیل کننده ی BS هستند.

در مقایسه با جایگاه، یادآوری کردن برند باعث می شود که کلیک ها و فروش بیشتری انجام شوند.

]

وقتی که گوگل SERPs بیشتر از برند های بزرگ طرفداری می کند، زمان آن فرا رسیده که برند های کوچکتر، سهم بیشتری از بودجه ی سئو سایت خود را در ساخت یک برند به یاد ماندنی، سرمایه گذاری کنند.

]

بنابراین هنگامی که بدنبال پیداکردن بهترین شرکت سئو برای دریافت مناسب ترین قیمت سئو سایت هستید این موارد را در نظر بگیرید.