ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بیایید باهم بهترین راههای پیاده سازی سئو داخلی یا on-page برای سال ۲۰۱۹ را بررسی کنیم: در این مقاله آموزش سئو من این موارد را به سه بخش تقسیم کرده ام:

خزنده ها و Googlebot چگونه سایت و صفحات وب شما را می خزند؟ UX محتوای صفحه شما چیست؟ ارزش محتوای صفحه شما چقدر است؟

پس بیایید سریعاً به اصل مطلب بپردازیم، با ویرلن همراه باشید:

قابلیت دسترسی خزنده / ربات تگ robot meta  قابلیت خزیدن دارد.

اطمینان کردن از اینکه تگ meta robots شما اجازه خزیدن را می دهد، امری بسیار ضروری است. اگر این تگ مانع خزیدن Googlebot شود ، صفحه شما هرگز در جستجو حضور نخواهد داشت.

 Robots.txt مانع خزیدن نمی شود.

باید اطمینان حاصل کنید که اجازه ی کرول شدن صفحه ای که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، را از طریق robots.txt تان رد نمی کنید.

 URL در نقشه سایت گنجانده شده است.

به طور مشابه باید اطمینان حاصل کنید که URL مورد نظر در نقشه سایت یا سایت مپ تان وجود داشته باشد.

 Schema markup ]

همچنین بهتر است هر گونه Schema markup مربوطی را که می توانید اضافه کنید. این اساساً شبیه غذا دادن با قاشق به موتورهای جستجوگر است که صفحه شما در مورد چیست و محتوای شما چه میگوید.

]  لینک های داخلی که از طریق انکر تکست های طبیعی به صفحه شما اشاره می کنند.

فرض کنید که می خواهیم سعی می کنیم “سنگ های چاکرا” را رنک کنیم. شاید اکنون روی یک صفحه یوگا باشیم و باید مطمئن شویم که سایر صفحات داخلی نیز با انکر تکست “کریستال چاکرا” یا “سنگ های چاکرا” به “سنگ های چاکرا” لینک می دهند و باید به گوگل نشان دهیم که در واقع این یک صفحه داخلی لینک شده و مهم است و ما می خواهیم به آن وزن دهیم.

 HTTPS – SSL

باید مطمئن شوید که این صفحه امن بوده و گوگل نیز آن را امن در نظر گرفته است.

تجربه ی کاربر

با دستورالعمل قابلیت دسترسی محتویات وب مطابق است.

آیا صفحه مورد نظر با دستورالعمل قابلیت دسترسی محتوای وب (Web Content Accessibility) مطابقت دارد؟ قطعا به آن توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام موارد را انجام داده اید.

 طراحی سایت بصورت ریسپانسیو برای موبایل با محتوا و لینک های مشابه

آیا طراحی سایت برای تلفن همراه ریسپاسیو است؟ این امر از نظر “ابتدا ایندکس موبایل” یا mobile-first indexing فوق العاده مهم است.

  CTAمرتب(واضح)

آیا یک clear call to action واضح روی صفحه وجود دارد؟ بسیاری از صفحات این موضوع را نادیده می گیرند. بنابراین، برای صفحه مذکور، شاید ما یک دکمه یا پیوند بزرگ “خرید رپورتاژ آگهی” داشته باشیم. این یک CTA واضح است. داشتن چنین چیزی بسیار مهم است.

چندرسانه ای: SERP را ارزیابی کنید و رسانه مورد نظر را اضافه کنید.

آیا از انواع مختلف رسانه استفاده می کنید؟ آیا تصویر، ویدیو و انواع مختلف محتوا در صفحه شما وجود دارد؟

سرعت صفحه: از CDN استفاده کنید تصاویر را، فشرده و از میزبانی معتبر استفاده کنید.

آیا سرعت صفحه را بررسی می کنید؟ آیا از CDN استفاده می کنید؟ آیا تصاویر خود را فشرده می کنید؟ باید تمام این موارد را تکمیل کنید.

 از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید.

این مورد ساده ترین کار است. اطمینان حاصل کنید که افراد به راحتی می توانند مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

 

محتوا و ارزش

این مرحله واقعا سرگرم کننده و استراتژیک است.

تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت

آیا محتوای با کیفیتی ارائه می دهید؟ خب به گوگل بروید و “سنگهای چاکرا” را جستجو کنید و به همه نتایج نگاه کنید، آیا همه محتوای آنان را در صفحه خود دارید؟ خب چیز بهتری ساخته اید؟ این باید هدف تان باشد.

بهینه سازی برای هدف یا قصد کاربر: SERP و PPC را ارزیابی کنید، ببینید کدام ویژگی SERP نشان داده می شود؟

شما باید برای قصد کاربر از بازدید نیز صفحه را بهینه سازی کنید. بنابراین بهتر است SERP را ارزیابی کنید. اگر آن صفحه ای که در نتیجه جستجو نشان داده شده، تعداد زیادی تصاویر یا شاید ویدیوها داشته باشد، پس شما هم باید آن را به صفحه خود اضافه کنید، زیرا به وضوح این چیزی است که مردم دنبال آن هستند.

تگ های عنوان و توصیحات متا

عناوین چه هستند؟ توضیحات ها چه هستند؟ تگ های عنوان و توضیحات متا هنوز بسیار مهم هستند. این اولین تاثیرگذاری بر بازدیدکنندگان شما در Google است. آیا کاربر را برای کلیک وسوسه می کنید؟

تگ های هدر

تگ های H1، H2، و H3 هنوز بشدت مهم هستند. شما باید مطمئن شوید که عنوان اصلی صفحه تان H1 باشد و بقیه به دنبال آن. همه آنها را با دقت بررسی کنید.

بهینه سازی تصاویر: فشرده سازی، عنوان فایل ، اضافه کردن متن ALT

تصاویر بزرگترین منبع افزایش سرعت یک صفحه هستند. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما فشرده و بهینه سازی شده و سرعت صفحه خود را بالا و دسترسی به آن را آسان نگه دارید.

تازگی را در نظر بگیرید.

بهتر است اطمینان حاصل کنیم که محتوایمان به روز شده است. شاید نگاهی به یک محتوای محبوب که یکی دو سال گذشته منتشر شده، و این به روزرسانی آن ایده ی بدی نباشد. شما باید محتوای سایت خود را بروز نگه دارید.

سوالات متداول را اضافه کنید.

این کار آسانی است ، اما معمولا نادیده گرفته می شود. AnswerThePublic سوالات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد. Moz Keyword Explorer نیز یک فیلتر واقعا عالی دارد که برخی از سوالات متداول را برای یک کلمه کلیدی خاص فراهم می کند. من به شدت پیشنهاد می کنم که این مورد را انجام دهید.

این مورد کمک می کند تا اسنیپت ویژه را هدف گیری کنید. بنابراین اگر آن را به کار ببرید، نه تنها ترافیکی اضافی دریافت خواهید کرد، بلکه این فرصت را به دست می آورید که به اسنیپت ویژه دست پیدا کنید.

خلاصه ها را فراموش نکنید.

خلاصه ها نیز سنگهای باارزش پنهان هستند. ما همیشه شاهد این بوده ایم که گوگل به دنبال خلاصه ها برای مطالب می گردد. آنها خلاصه ها را برای اسنیپت های ویژه می خواهند و یا SERP های متفاوت تا به مرتب سازی اطلاعات برای کاربران کمک کنند. بنابراین اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید، نه تنها قابلیت اسکن شدن محتوای خود را بالا می برید، بلکه آن را برای جستجو نیز آسان تر می کنید، که عالی است.

 TF-IDF (تکرار عبارت -تکرار معکوس سند)

TF-IDF مخفف ” term frequency-inverse document frequency ” است. به نظر کمی نگران کننده می رسد. اما واقعا ساده است. یعنی تعداد دفعاتی که عبارت “سنگهای چاکرا” در این صفحه خاص ذکر شده، تقسیم بر تعداد دفعاتی که در جاهای دیگر ذکر شده. این اساسا فقط یک محاسبه برای تعیین مرتبط بودن واژه “سنگهای چاکرا” است. واقعا جالب است و معمولا توسط گوگل استفاده می شود. بنابراین اگر شما بتوانید این کار را در صفحه خود انجام دهید، برای مدت زمان طولانی به شما کمک خواهد کرد.

 LSI (لیست معنایی مکنون) برای مرتبط بودن

به طور مشابه LSI یا LSA، که مخفف latent semantic indexing است، برای محاسبه مرتبط بودن یک صفحه بکار می رود. این به این موضوع اشاره دارد که اوکی اگر من در این صفحه در مورد سنگ های چاکرا صحبت می کنم، ممکن است موضوعات دیگری را نیز که معمولا در رابطه با موضوع اصلی است، مطرح کنم، که باید مربوط باشند.

 تست خوانایی Flesch-Kincaid

خوانایی یک صفحه چیست؟ هرچه یک صفحه برای خواندن ساده تر باشد بهتر است، اما بهتر است فقط این مورد را هنگام نوشتن مطلب در ذهن داشته باشید.

 

پس قطعا برخی از این موارد را امتحان کنید. مطمئناً نتیجه ی دلخواه تان را خواهید گرفت.