Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
سئو با ۵ روش توصیه شده توسط متخصص و مشاور سئو - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاوره سئو سایت

همه مدیران و اشخاصی که خدمات و محصولات خود را بصورت آنلاین و از طریق وب سایت ارائه میدهند بدنبال افزایش بازدید سایت و قطعا افزایش درآمد از طریق حضور در رتبه اول گوگل هستند و البته بسیاری از افراد هم به دنبال یک میانبر سریع هستند!

واقعیت این است که سئو سایت SEO چیزی بیشتر از یک بازی طولانی است و باید به هر سئوکاری که قول کسب نتیجه سریع میدهد، شک کرد!

با این حال، ما میدانم که چه سوالاتی در ذهن شما میگذرد…

در این مقاله مراحل مورد نیاز برای بهبود سئو سایت و افزایش میزان دید (visibility) سایت شما در صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل را بصورت کامل توضیح می دهیم، با مشاور سئو شرکت ویرلن همراه باشید:

چقدر زمان لازم است تا رتبه بندی سایت خود در گوگل را بهبود بخشیم؟

سریع و واضح جواب قطعی این سوال شما را می دهیم :  بستگی دارد.

با اینکه احتمالا کمی ناامید کننده است اما، این یک حقیقت است.

پروژه سئو SEO همه جا به یک شکل صورت نمیگیرد. هر وضعیت، مجموعه ای منحصر به فرد از متغیرها را پیشنهاد می دهد. منظور از متغیرها چیست؟

مهارت، بودجه، سطح رقابت و اینکه چگونه وب سایت شما در صدر رقابت قرار می گیرد و غیره ، می تواند نقش بسیار مهمی را در سرعت بخشیدن به کسب نتیجه ی مورد نظر ایفا کند.

بنابراین، با توجه به این موضوعات، بیایید آنها را بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم، تا بتوانید سریع تر عمل کرده و شرایط را بهبود بخشید.

 پیشرفت مستمر سئو حیاتی است

در یک گردهمایی در دفتر مرکزی گوگل وبمستر ( ماه مارس ۲۰۱۸) ، سوال “چقدر طول می کشد تا شاهد پیشرفت در رنکینگ سایتمان باشیم” مطرح شد.

]

جان مولر، یکی از تحلیل گران ارشد وب مستر در گوگل، تاکید کرد که این پروسه زمان زیادی نیاز دارد. به طور خلاصه، این زمان بر بودن به این دلیل است که الگوریتم موتور جستجو (بعد از تغییراتی که در سایت میدهید) باید کل سایت شما را مجدداً ارزیابی کند.

]

با توجه به تعداد زیاد عوامل موجود در بازی (در پروسه سئو )، نباید انتظار تغییرات سریع در رتبه جستجو SERPs را داشت.

مولر همچنین تأیید کرد که حتی اگر شما تغییراتی جدی در طراحی و عملکرد کلی وبسایت تان ایجاد کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا تاثیرش را ببینید.

او همچنین هشدار داد که بعد از اینکه سایتتان را بروزرسانی کردید، نباید فقط بنشینید و منتظر کسب نتیجه باشید. بهتر است همچنان روی بهبود مستمر سئو وبسایت خود کار کنید.

]

بهبود مستمر سئو بسیار مهم است، چراکه می تواند تاثیر مثبتی بر نحوه کرول شدن (crawl) و ایندکس شدن سایت شما داشته باشد. URL های با کیفیت پایین اغلب کمتر توسط Googlebot خزیده یا کرول می شوند که می تواند، به لحاظ نظری، زمان ارزیابی مجدد وبسایت تان را بیشتر کند.

]

با این حال، ایده خوبی نیست که صفحاتی که کمتر کرول میشوند را به طور خودکار حذف کنید. برخی از این صفحات می توانند برای یک سری عبارات کلیدی خوب رنک شوند و حذف کردن آنها ممکن است بر رتبه بندی و ترافیک شما مانند تأثیر سئو منفی باشد.

این خطر یکی از دلایل اصلی است که گوگل بهبود مستمر را بجای حذف صفحات توصیه می کند.

چه مدت طول می کشد تا در گوگل رنک شویم؟

مطالعه ای از سوی Ahrefs ، اطلاعات جالبی را در این زمینه روشن کرد:

به طور متوسط، سایتی که در ۱۰ رتبه برتر قرار داشتند، بیش از ۲ سال سن داشتند. علاوه بر این، میانگین سنی صفحاتی که رتبه اول را داشتند، نزدیک به ۳ سال بود. در میان صفحاتی که در ۱۰ رتبه اول قرار داشتند، فقط ۲۲ درصد از آنها کمتر از یکسال سن داشتند. از میان تمام صفحات مورد مطالعه، تنها حدود ۶ درصد از سایت های زیر یک سال برای حداقل یک کلمه کلیدی در ۱۰ جستجوی برتر ظاهر شدند. با بررسی بیشتر آن ۶ درصد ، اکثر آنها توانستند در ۲ تا ۶ ماه از ناکجاآباد به ۱۰ رتبه ی بالای جستجو برسند.

بنابراین، بر اساس یافته های آنها، حدود ۹۴ درصد از صفحات مورد مطالعه هرگز در ۱۰ رتبه ی برتر جستجوها ظرف یک سال قرار نگرفتند.

چطور می توان سئو سایت و رنکینگ گوگل را بهبود بخشید؟

همانطور که می بینید، برای رسیدن به جمع ۱۰ رتبه برتر جسجتو SERPs در کمتر از ۱ سال، کار و تلاش زیاد، مهارت، و گاهی اوقات شانس می طلبد.

بنابراین، اگر می خواهید با رسیدن به صفحه اول گوگل، فروش وب سایت خود و نرخ تبدیل را افزایش دهید، در اینجا مشاور سئو ویرلن پنج گامی که باید بردارید را برای شما آورده است:

با یک زیرساخت خوب شروع کنید.

ساختار ضعیف وب سایت و سبک اطلاعاتی حتی با وجود بهترین کمپین سئو می تواند با شکست مواجه شود.

اگر برای کاربران حرکت ( navigate ) در سایت شما دشوار باشد و همچنین خزیدن برای گوگل آسان نباشد ، رتبه بندی شما به زحمت دوام خواهد آورد.

اول به “قابلیت استفاده” (usability) موبایل فکر کنید.این یک راه آسان برای موفقیت است.

سئوی سایت خود را به صورت خاص بررسی کنید

الگوریتم گوگل شامل صدها سیگنال یا شاید بیشتر می شود، به علاوه ی سیستم یادگیری ماشینی که رنکینگ های جستجو را تعیین کند.

با این وجود، دستیابی به اصول اولیه سئو مزایای زیادی نسبت به رقبایتان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

محتوای کپی شده یا دوپلیکیت شده (Duplicate) را اصلاح کنید.

مشکلات محتوای تکراری اغلب به مسائل فنی مرتبط است. شایع ترین آنها وجود چند ورژن از یک صفحه است.

به عنوان مثال، http://www.yousite.com، https://www.yousite.com، http://yousite.com و https://yousite.com توسط گوگل به عنوان چهار صفحه مختلف با محتوایی یکسان در نظر گرفته می شود.

این مشکل می تواند با تنظیم قوانین ریدایرکت مناسب در فایل .htaccess تان حل شود.

سایت را برای موبایل بهینه سازی و سئو کنید

در شرایطی که گوگل از mobile-first index استفاده می کند، وبسایت شما باید از تست Mobile-Friendly بودن عبور کند.

به گفته گوگل:

“… سیستم های کرول ، ایندکس و رتبه بندی ما به طور معمول از نسخه دسکتاپِ یک صفحه محتوا استفاده می کند … اما mobile-first index به این معنا است که ما برای ایندکس کردن و رتبه بندی از نسخه ی موبایل یک صفحه استفاده می کنیم …”

برای جلوگیری از ریزش رتبه بندی موبایل، باید کارایی و عملکرد و نمایش سایت خود در گوشی موبایل را دو برابر کنید.

کارایی

به آنچه کاربران پس از ورود به سایت شما می خواهند انجام دهند، فکر کنید. آنها باید بتوانند عملیات ساده و ابتدایی  را به شکلی هموار و بدون مشکل انجام دهند، حتی اگر چندین کار را همزمان انجام دهند.

سه هدف اولیه بازدید کنندگان سایت شما چیست؟ اطمینان حاصل کنید که آن اهداف بدون هیچ زحمتی روی سایت نسخه موبایل تان قابل دستیابی هستند.

عملکرد

آیا بازدیدکنندگان شما باید برای دسترسی به خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید تا ابد(بی انتها) اسکرول کنند؟

آیا تصاویر را در بارگذاری روی وبسایت تان به مشکل می خورند؟

آیا می دانستید که گوگل از “سرعت صفحه” به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجوی موبایل استفاده می کند؟

“زمان بارگذاری” یک عامل بسیار مهم برای دستگاه های همراه(موبایل و تبلت) است ، مخصوصاً از زمانی که اکثر اتصالات تلفن همراه کندتر از اتصالات PC است.

همه چیز را برای افزایش سرعت بهینه سازی کنید

هم برای تلفن همراه و هم دسکتاپ، شما باید به طور مداوم بر سرعت نظارت کرده و آن را بهبود بخشید.

از ابزار Google PageSpeed برای ارزیابی عملکرد خود استفاده کنید.

در اینجا چگونگی بهینه سازی سرعت صفحات آورده شده:

سایز فایل تصاویر

از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خود استفاده کنید.

قبل از آپلود، شما می توانید تصاویر خود را با استفاده از یک فشرده ساز تصاویر و یا ابزار بهینه سازی ، عکسهای خود را بهینه کنید.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که ابعاد تصویر بخوبی در فضای تصویر مورد نظر جا خواهد گرفت تا یک صفحه زنده و مرتب و ساختاریافته داشته باشید.

کش مرورگر

هنگامی که یک مرورگر وب، صفحه ای را بارگذاری می کند، منابع زیادی را بارگذاری می کند. حافظه کش مرورگر این فایل های منبع را به صورت محلی بر روی رایانه های کاربران ذخیره می کند. به این ترتیب، هنگامی که کاربر به یک صفحه جدید می رود ، این منابع نیازی به بارگذاری مجدد نخواهند داشت.

برای اکثر سایت ها، بهترین راه برای فعال سازی حافظه کش ، افزودن کد به فایل های هاست/ سرور(htaccess)است.

برای سئو وردپرس نیز پلاگین های خوبی برای انجام این کار وجود دارند.

مدیریت اسکریپت

قبل از بارگذاری مجدد فایلهای بیشمار JS و CSS برای بهبود وضعیت سئو سایت ، مطمئن شوید که آیا واقعاً  به آن افزونه های اضافی احتیاج دارید؟ چراکه آنها سرعت وب سایت شما را کاهش خواهند داد.

شما می توانید فایل های خود را با خالی کردن نظرات(به عنوان مثال)، برای افزایش سرعت ، کوچک کنید یا MINIFY کنید.

اگر ممکن بود چندین فایل اسکریپت را در یک فایل واحد ادغام کنید، این کار را امتحان کنید. به این ترتیب، برای بارگذاری تمام اسکریپتها، تنها یک ارتباط به سرور نیاز خواهد بود.

روی لینک ها کار کنید

لینک های داخلی و همچنین بک لینک های خارجی همچنان جزو موثر ترین تکنیک های سئو هستند که بر رنک وب سایت شما تاثیر عالی دارند.

در اینجا چند نکته برای بهبود وضعیت لینک هایتان آورده شده است:

لینک های خراب را اصلاح کنید.

بسیاری از صاحبان وب سایت لینک های خراب را نادیده می گیرند. این موضوع می تواند تجربه کاربری UE بدی ایجاد کند.

با یک چرخ زدن در سایت یا با ابزارهایی نظیر W3C Link Checker ، به راحتی می توانید خطاهای ۴۰۴ را شناسایی کرده و آنها را تعمیر کنید.

متن های انکر (Anchor Text) را با محتوای اصلی مرتبط سازید.

استفاده از Anchor Text ممکن است به عنوان یک استراتژی پیوند خارجی مضر باشد ، اما هنگام انتخاب متن Anchor  داخلی می تواند نقش مهمی ایفا می کند.

مثل همیشه، اسپمی نباشید، اما اگر مرتبط بود – از آن استفاده کنید.

منشن های(mention) سایتتان را به پیوند تبدیل کنید.

با تنظیم و ایجاد Google Alert می توانید از منشن های سایت خود مطلع شوید.

این کار به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را در وب ردیابی کنید.

در مواردی که منشن ها پیوندی ندارند (به سایت شما لینک نمیشوند)، با مدیر وب سایت مورد نظر تماس بگیرید و درخواست کنید که منشن را به یک پیوند تبدیل کنند.

بهینه سازی سایت و سئوی داخلی On-Page

گوگل می خواهد به شما کمک کند. آنها یک راهنمای مبتدی بهینه سازی سایت و سئو (SEO) برای کسانی که علاقه مند به بهبود محتوای آنلاین خود هستند، ایجاد کرده اند.

بدون دستکاری شکل و ساختار سایت، فقط با انجام اصول ابتدایی، همانطوری که در این پست توضیح داده شده، شما می توانید یک سر و گردن از بسیاری از رقبای خود بالاتر قرار گیرید.

بهترین عملکرد

به گوگل اطلاع دهید که صفحات تان در چه موردی هستند.

این کار را با اضافه کردن داده های ساختاریافته (structured data) در سراسر سایت تان انجام دهید. به این ترتیب، گوگل به راحتی می تواند متوجه محتوای یک صفحه شود.

Schema فرمتی است که گوگل ترجیح می دهد.

Schema شامل مواردی نظیر دستورالعمل ها، کسب و کار، محصولات، نویسندگان، و … می شود.

عنوان هایی منحصر به فرد، مختصر و توصیفی ایجاد کنید.

بهترین تایتل و عنوان یک سری از کلمات کلیدی است که به صورت طبیعی و توصیفی باشد.

هر صفحه نیاز به یک عنوان منحصر به فرد دارد.

توضیحات متای ‘قابل کلیک’ ایجاد کنید.

اگرچه توضیحات متا تاثیر مستقیمی در رتبه بندی وب سایت شما ندارد، اما در CTR نقش مهمی ایفا می کنند. این، به نوبه خود، می تواند ترافیک شما را بهبود بخشد.

بنابراین، مطمئن شوید که تمام توضیحات تان منحصر به فرد و غیر قابل مقاومت برای کلیک است. اگر از یک توضیح متا استفاده نکنید یا اگر گوگل توصیف شما را دوست نداشته باشد، گوگل خود به صورت خودکار یک توضیح متا ایجاد می کند.

نتیجه

از آنجایی که گوگل همچنان درها را به روی تکنیک ها و طرح های هرزنامه ای میبنند، هر شخصی که به صورت جدی روی بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ کار می کند، باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد.

استراتژی های آموزش سئو که در بالا ذکر شد نیازمند کار و تلاش و سرمایه گذاری مستمر شما هستند.