ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اسکیما یعنی نشانه گذاری قسمت های مختلف سایت برای شناساندن آن به گوگل برای فهم بیشتر از سایت شماست ؛ اما اسکیما چیست؟

اسکیما Schema در واقع مجموعه کدهای علامت گذاری هستند که یک استاندارد برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به حساب می آید که با آن قسمت های مختلف یک سایت را به درستی شناسایی می کنند.

در اسکیما جزئیات تفکیک می شود و گوگل با توجه به آن ها نتایج جستجو را با جزئیات بیشتری به نمایش می گذارد.

وقتی اطلاعات کامل و با جزئیات به گوگل منتقل شود پس نتیجه بهتر و درک بیشتری را به گوگل از سایت شما می فهماند و این یعنی رتبه بندی بهتر برای سایت شما در هنگام سئو سایت .

اسکیما در سئو داخلی

شناخت کد های علامت گذاری اسکیما بیشتر مربوط به سئو داخلی سایت می شود و با کمک آن می توانید سئو داخلی را بهبود ببخشید.

در مثالی کوچک می توان به برخی لینک های ستاره دار در نتایج گوگل اشاره کنیم که دارای کدهای علامت گذاری اسکیما هستند.

مثال : class=”post-ratings” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/Article”>

مثال بدون کدهای اسکیما

 <div> <h3>seo by upseo</h3> <table summary=”Bibliographic Details”> <tr> <th>Main Author: </th> <td>Majid Salehpour</td> </tr> </table> </div> <table summary=”Holdings details”>

با کدهای Microdata markup

<div itemscope itemtype="http://schema.org/Book"> <h3 itemprop="name"> seo by upseo </h3> <table summary="Bibliographic Details"> <tr> <th>Main Author: </th> <td itemprop="author"> Majid Salehpour </td> </tr> </table> </div> <table summary="Holdings details">

با کدهای JSON-LD

<script type="application/ld+json"> {"@context":"http://schema.org/", "@type": "Book", "name": " seo by upseo ", "author": " Majid Salehpour ", "offers":{"itemOffered": "#record"}} </script>

به طور مثال اگر صاحب یک سایت اشتراک گذاری فیلم و موزیک هستید ، می توانید با استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما ، اطلاعات دقیقتری از مشخصات سازنده فیلم ، سال تولید و عوامل ارائه دهید تا گوگل به آن ها دسترسی بیشتری داشته باشد.

به عبارتی کدهای علامت گذاری اسکیما مانند هایلایت گوگل در وبمستر عمل می کند با این تفاوت همه چیز خودکار است و اشتباهی صورت نمی گیرد.

روش های استفاده از کد های علامت گذاری اسکیما

استفاده از میکرودیتا

استفاده از اسکریپت JSON-LD

Google Tag Manager

استفاده از Google Webmaster Tools

فراموش نکنید همه موارد پیشنهاد شده درباره سئو داخلی صرفا برای درک بیشتر گوگل از محتوای صفحات سایت شماست پس اگر قصد دارید با دیگر سایت ها رقابت کنید باید موارد مختلف مانند اسکیما را به کار بگیرید ، اما هیچ اجباری برای استفاده از آن نیست.