ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استانداردهای سئو شامل مجموعه دستورالعمل هایی است که با رعایت آن ها می توان در رتبه بندی گوگل جایگاه مناسبتری را صاحب شد.

استانداردهای سئو شامل مواردیست که یا توسط گوگل تایید شده اند یا تنها یک فرضیه هستند که طی آزمون و خطا ها به دست آمده اند.

استانداردهای سئو سایت برچسب عنوان

یکی از استانداردهای سئو استفاده صحیح از برچسب عنوان است ، برچسب عنوان یکی از مهمترین عناصر در صفحه است، بنابراین به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید همچنین برای به دست آوردن رتبه بند بالاتر، کلمات کلیدی مهم را در شروع عنوان بنویسید.

از آنجا که متن عنوان در اول نتایج جستجو ظاهر می شود معمولا بخش برجسته ای از نمای صفحه را نمایش می دهد ، برای جذابیت بیشتر و در نتیجه کلیک بیشتر آن را درست انتخاب کنید.

بی توجهی به خطاهای 404

متاسفانه بسیار دیده شده ضمن اخطار های گوگل مبنی بر وجود صفحات حذف شده یا از دسترس خارج شده باز هم به خطا های 404 گوگل بی توجهی می شود و این بی توجهی نتیجه ای جز افت رتبه ندارد ، هنگامی که گوگل متوجه میشود یک سایت صفحاتی که قبلا موجود بوده را دیگر نمی تواند ایندکس کند با کد خطای 404 در ابزار وبمستر اطلاع رسانی می کند ، در صورت نادیده گرفتن این خطا ها فکر می کند این سایت رها شده است و رتبه آن را کاشه می دهد ، شاید کد خطای 404 خطرناک ترین دلیل افت سایت ها باشد که خیلی ها از آن بی اطلاع هستند.

اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات در دسترس هستند و به درستی توسط ربات های گوگل دیده می شوند.

خطاهای 404 اغلب به یک مشکل در یک وب سایت اشاره دارند. برای مثال، اگر یک پیوند شکسته در یک صفحه داشته باشید و بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند، ممکن است یک خطای 4xx را ببینند. مهم این است که به طور مرتب این اشتباهات را بررسی کرده و علل آنها را بررسی کنید، زیرا ممکن است تاثیر منفی داشته باشند و اعتبار سایت را از نظر کاربران نیز کم کنند.

البته پیشنهاد می کنیم ضمن بررسی صفحات 404 به فایل robots.txt نیز توجه داشته باشید ، برخی از صفحات سایت شما ممکن است از دیدرس ربات ها توسط این فایل محدود شده باشند ، توصیه می شود که فایل robots.txt را هر چند مدت یکبار بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما دردسترس هستندو یا به اشتباه مسدود نشده باشند.

ایجاد یک صفحه سفارش 404

یک صفحه خطای 404 سفارشی می تواند به شما در نگهداری کاربران کمک کند ، به این صورت که به کاربران اطلاع می دهد صفحه ای که به دنبال آن هستید وجود ندارد و همچنین می تواند دارای عناصری مانند: Sitemap HTML، فهرست منو سایت و فیلد جستجو باشد.

با توجه به کنفرانس Google Search Console، به نظر می رسد که وجود صفحه 404 ضروری است زیرا اگر صفحه ای واقعا 404 باشد باید با کد 404 مشخص شود در غیر اینصورت ممکن است گوگل صفحه مربوط را ناشناس و یک عیب دیگر برآورد کند.

در دسترس بودن سایت تنها با www یا بدون www

معمولا، وب سایت های غیر وردپرسی دامنه هایی با و بدون www دارند همین مسئله باعث اشتباه ناخواسته کپی می شود ، رفع این مشکل به شما کمک می کند تنها یک نسخه از سایت را به موتور های جستجو نشان دهید.

البته این مسئله شامل نسخه HTTP / HTTPS سایت شما نیز می شود و اگر به درستی تنظیم شده باشد، از مشکل کپی در امان خواهید بود.