ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ارتقا سایت در گوگل برای سایتی که با ایده ای عالی شوع کرده اید حیاتی است. زیرا شما می خواهید ایده شگفت انگیزتان بازدید کننده داشته باشد. اما از کجا باید سئو سایت را شروع کرد و راه حل ارتقا سایت در گوگل چیست؟ چگونه سایت خود را برای ارتقا در گوگل سئو کنیم؟

ارتقا سایت در گوگل به عوامل مختلفی که به طور کلی فعالیت داخل سایت و خارج سایت است بستگی دارد. رتبه گیری در گوگل شدنیست اما پشت کار نیاز دارد.

فهرست عناوین

ارتقا سایت در گوگل با نصب افزونه های وردپرسی

مشروط بر اینکه سایت شما وردپرسی است می توانید از افزونه های مختلفی برای سئو وردپرس خود استفاده کنید ، در سایت های وردپرسی می توانید از افزونه سئو وردپرس Yoast یا Rank Math استفاده کنید. خوشبختانه سیستم مدیریت محتوای وردپرس از سئو عالی برخوردار است و این افزونه ها نیز مکمل عالی برای آن می باشند که می توانند کمک شایانی به ارتقا سایت در گوگل ، به شما بکند.

بک لینک حساب شده دریافت کنید

گوگل برای اینکه بتواند شما را پیدا کند و همچنین از اعتبار شما مطمئن باشد باید حداقل یک بک لینک داشته باشید. بهتر است این بک لینک از یک سایت معتبر و مرتبط باشد تا مشکلی برای سایت شما پیش نیاید.

هدف از رتبه بندی و ارتقا سایت در گوگل چیست؟

در واقع برای چه چیزی می خواهید رتبه بندی کنید؟ مشتری شما چه کسانی هستند؟ برای چه کسی این سایت را ساخته اید؟ مشتری شما هنگام جستجو در گوگل چه عبارتی را جستجو می کند؟ اینها مهمترین سئوالاتیست که باید از خود بپرسید و برای تک تک آنها راه حل عالی تهیه کنید.

بهترین کار برای اینکه بدانید مناسبترین عبارتی که مردم درباره شما جستجو می کنند چیست، تحقیقات کلیدواژه است. که ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد. البته فرامش نکنید ابزار های قابل استفاده برای تحقیق کلمات کلیدی زمانی مفید خواهند بود که شما درباره مخاطب خود اطلاعات کافی داشته باشید.

اهداف واقع بینانه برای رتبه سایت خود تعیین کنید

برای یک سایت جدید ، در ابتدا به دست آوردن رتبه بالا کار سختی است. سایت های قدیمی تر، از قبل سابقه ای دارند. این بدان معنی است که خزندگان گوگل بیشتر در سایت های قدیمی تر رفت آمد می کنند. برای رتبه بندی سایت جدید ، باید کمی صبور باشید.

اگر سایت تازه ای برای ارتقا در گوگل دارید بهتر است از عبارات طولانی استفاده کنید. عبارات کوتاه به دلیل رقابت سنگین تقریبا برای سایت های جدید غیر ممکن خواهند بود.

لینک سازی داخلی

همانطور که در پاراگراف بالا درباره بک لینک صحبت کردیم و از شما خواستیم برای اینکه گوگل شما را سریع تر بیابد باید حداقل یک لینک از سایت مرتبط دیگر داشته باشید، برای لینک سازی داخلی نیز باید برنامه داشته باشید چون گوگل برای پیدا کردن صفحات سایت نیاز به درگاه ورودی دارد. این همان لینک داخلی است. خزنده های گوگل با لینکهای داخلی سایت شما، اقدام به خواندن و پیدا کردن صفحات دیگر سایت می کنند.

محتوا تولید کنید

برای کسب رتبه ، باید تولید محتوا داشته باشید. یک قدم بسیار مهم برای شروع سئو، نوشتن مطالب شگفت انگیز برای همه کلمات کلیدی است که مخاطبین آن را جستجو می کنند.

حین نوشتن ، حتماً از کلماتی که می خواهید شما را پیدا کنند استفاده کنید. از آنها در عنوان ها و در معرفی و نتیجه گیری متن استفاده کنید. پس از نوشتن متن ، باید عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید.

هزینه ارتقا سایت در گوگل

هزینه ارتقا سایت در گوگل یکی از بیشترین سوالات مشتریان ما در آپسئو می باشد. البته طبیعیست ، هزینه ارتقا سایت در گوگل اولین گزینه و دغدغه فکری افرادیست که قصد دارند ارتقا سایت خود را در گوگل برون سپاری کنند.

اولین مسئله مهم در به دست آوردن هزینه ارتقا سایت در گوگل توسط شرکتهای سئو توجه به وب سایت شرکت سئو منتخب می باشد که وب سایت آن شرکت در چه جایگاهی در گوگل قرار دارد. اگر شرکت سئو قصد دارد به شما کمک کند پس اول باید به خودش کمک کرده باشد.

قطعا هزینه ارتقا سایت در گوگل اعلام شده توسط شرکت منتخب که خودش نیز در نتایج جستجو گوگل دارای رتبه خوبی است، حساب شده و واقع بینانه تر است.

هدف از برآورد هزینه ارتقا سایت در گوگل

برآورد هزینه ارتقا سایت در گوگل معمولا به دو صورت کلیدواژه ای و یا کلی است. ابتدا شما باید هدف خود را مشخص کنید. مثلا اگر قرار است بهینه سازی سایت را صرفا جهت بهینه سازی سرعت سایت و ساختار داخلی انجام دهید، قطعا هزینه بهینه سازی وب سایت کمتر خواهد بود.

فرض بر این گرفته می شود هزینه ارتقا سایت در گوگل جهت چند کلیدواژه می باشد. کلیدواژه هایی مانند ” تبلیغات در گوگل ” یا ” دندانپزشکی زیبایی “

اگر قصد شما از ارتقا سایت در گوگل بالا آمدن در نتایج گوگل با یک یا چند کلیدواژه خاص است، پس باید به این نکته توجه داشته باشید میزان رقابت و ترافیک کلمه مربوط به شدت در هزینه ارتقا تاثیر گذار است.

هزینه کلیدواژه ” ایمپلنت ” در دندانپزشکی نسبت به کلیدواژه ” اصلاح طرح لبخند ” قطعا بالاتر خواهد بود، چرا که کلیدواژه ایمپلنت ترافیک بیشتر و رقابت بیشتری را به خود اختصاص می دهد. به همین علت ارتقا این کلیدواژه در گوگل نیازمند تلاش بیشتر و صرف هزینه بیشتر خواهد بود.

هزینه ارتقا کلمات بلند تر و ساده تر در گوگل چگونه است؟

تجربه نشان داده ارتقا سایتهای تازه تاسیس در گوگل با کلیدواژه های سخت، هزینه بیشتر و زمان بیشتری را نیاز دارد. ما توصیه می کنیم اگر قصد دارید در نتایج جستجو گوگل با کلیدواژه های خاص رتبه بگیرید اما وب سایت شما تازه تاسیس و بدون رتبه است ابتدا با کلیدواژه هایی با طول بلند تر و کم رقابت تر شروع کنید. هزینه کلمات کم رقابت، سریع تر و کم هزینه تر است؛ ضمن اینکه با ارتقا رتبه در کلمات ساده تر ، راه را برای ارتقا کلمات سخت تر و پر رقابت تر هموار می کند.

اما چگونه می توانید برای ارتقا سایت در گوگل خودتان دست به کار شوید؟ در ادامه مبحث ارتقا سایت در گوگل توسط خودتان را بررسی می کنیم.

سطح رقابت کلمات را بسنجید

این نکته را همواره در نظر داشته باشید که رتبه گیری در گوگل به مانند یک مسابقه و رقابت با دیگر سایت ها می باشد و برای اینکه در این میدان موفق باشید باید همگان با دیگر رقبا و حتی پیش تر از آنها فعالیت داشته باشید. بنابراین ارتقا سایت در گوگل به میزان قابل توجهی به سطح عملکرد و فشار کاری شما بر روی سایت بستگی دارد.

برای شروع، آنالیزی از فعالیت و عملکرد رقبا داشته باشید و آن را معیاری برای عملکرد خود تعریف کنید.

اعتبارسازی داخلی و خارجی سایتتان را انجام دهید

بهبود رتبه در گوگل به لیستی از متریک ها در درون و نیز بیرون سایت باز می گردد که باعث اعتبارسازی داخلی و نیز خارجی سایت شما می شود. تولید محتوا ، بهینه سازی قالب سایت ، لینک سازی داخلی ، بهینه سازی تصاویر ، بهینه سازی آدرس صفحات سایت ، بهینه سازی سرعت ، تبلیغات در دیگر سایت ها و به دست آوردن بک لینک با کیفیت مواردی در این خصوص می باشد که با درصد اهمیت و اثرگذاری متفاوت تاثیر می گذارند.

این نکته را فراموش نکنید که بهینه سازی سایت هم از لحاظ کیفیت محتوا و ساختار تکنیکال سایت نیاز است تا قدم های محکم بردارید.

برای ارتقا بهتر است اول استراتژی مناسبی برای تولید محتوا داشته باشید. دوست داشته باشید یا نه تولید محتوا نقش اساسی در ارتقا رتبه سایت در گوگل بازی می کند. در واقع محتوا پادشاه است.

سئو سایت همواره در حال تغییر است و با مباحث جدید ، تکنیک های جدید روبه رو می شوید. اینکه شما متریک ها و مباحث اولیه سئو را بدانید و با این فرض پیش روید که شما با سئو همگام هستید باید بگویم که در اشتباه هستید زیرا همان طور که الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند دانش سئو سایت نیز در حال تغییر است. اما چگونه با دانش سئو سایت همگام باشیم؟

مطالعه مقالات سئو سایت

سایت های بسیاری وجود دارند که به روزترین مباحث ، تکنیک ها و ترفندهای سئو سایت را مطرح می کنند. علاوه بر سایت های ایرانی اگر زبان انگلیسی خوبی دارید می توانید از سایت های انگلیسی خوبی مانند moz که در زمینه سئو سایت مطالب و مقالات متعددی را منتشر می نماید کمک گیری نمایید. سایت های انگلیسی اغلب در زمینه ها و موضوعات سئو سایت پیشگام تر می باشند و با مراجعه به این سایت ها می توانید به روزترین مباحث سئو سایت را بدست آورید و در خصوص ان کسب اطلاع نمایید.

کار کردن روی پروژه واقعی سئو سایت

تجربه همیشه حرف اول را می زند پس اگر شما با پروژه های سئو سایت متفاوتی روبه رو گردید می توانید خود را به عنوان سئوکار حرفه ای و نیز فردی مطلع از دانش سئو سایت معرفی کنید. پروژه های متعدد سئو سایت می توانند تکنیک ها و نکات متعددی را به شما نشان دهند که هر یک در جهت تکمیل عمل شما از سئو سایت کمک کننده می باشد

5/5 - (1 امتیاز)