Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
کسب درآمد آنلاین با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بدون مخاطب نمی‌توانید از طریق آنلاین کسب درآمد کنید و بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند میلیون‌ها مخاطب را جذب وب‌سایت شما کند.

راه‌های بسیار متنوعی برای درآمدزایی از طریق یک وبلاگ یا وب‌سایت وجود دارد. می‌توانید آگهی بفروشید، محتوای تبلیغاتی بنویسید یا با شرکای محتوا مانند برندها و سایت‌ها کارکنید. می‌توانید یک فروشگاه آنلاین بسازید یا از لینک‌های خارجی برای فرستادن خوانندگان به فروشگاه آنلاین شخص دیگری استفاده کنید. حتی می‌توانید یک مدل عضویت ایجاد کنید که خوانندگان برای دیدن محتوای شما پول پرداخت کنند.

بااین‌حال، اگر جریانی پیوسته از افراد به سایت شما مراجعه نکنند، هیچ‌کدام از این استراتژی‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود. به همین دلیل نخستین مرحله در درآمدزایی از طریق وبلاگ یا وب‌سایت یک مخاطب است. اینجا، همان محل ورود بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) است.

بهینه‌سازی موتور جستجو چیست

هر وقت شما در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، الگوریتم گوگل تلاش می‌کند تا داستان‌ها و پست‌هایی را انتخاب کند که پاسخگوی سؤال شما است. سئو، به‌طورکلی، در مورد درک این الگوریتم‌ها است. به این صورت که وقتی شخصی چیزی را در گوگل جستجو می‌کند که مرتبط با وب‌سایت یا وبلاگ شما است، آن‌ها نباید در صفحات مختلف نتایج دنبال مطلب سایت شما باشند، بلکه نتیجه‌ی موردنظر باید در صدر جستجوها قرار بگیرد.

برای مثال، این مقاله‌ از سایت خبری Entrepreneur را در نظر بگیرید:

حالا، هر وقت شخصی (How to Start a Business) را جستجو کند، این مقاله‌ را در میان نتایج برتر پیدا می‌کند. بر اساس الگوریتم گوگل، نویسنده‌ی این مقاله، مرجع برتر آموزش برای شروع یک کسب‌وکار است. نه بیل گیتس. نه ایلان ماسک.

یک سرگرد سابق انگلیسی در سن حدود ۲۴-۲۶ سالگی، بدون هیچ پیشینه‌ی کسب‌وکار، دارای رتبه‌ای بالاتر از گری وینرچاک، اپرا وینفری و سایرین است.

داشتن رتبه بالا در گوگل تا چه اندازه اهمیت دارد؟

شاید شما فکر کنید که شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای دیده شدن وبلاگ یا وب‌سایت است. هدف کم‌ارزش جلوه دادن فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و همه شبکه‌های اجتماعی دیگر نیست. قطعا آنها می‌توانند در ایجاد تاجریانی از دنبال کننده‌ها به شما کمک کنند؛ اما دو بخش مهم در مورد داشتن رتبه برتر در نتایج گوگل عبارت‌اند از:

۱. گوگل پرترافیک‌ترین وب‌سایت در جهان است. حتی کسب بخشی از ترافیک گوگل نیز برای وب‌سایت شما قابل‌توجه است.

۲. محتوای بهینه‌شده می‌تواند تا زمانی که مرتبط باشد، در صدر باقی بماند. یک پست فیس‌بوک برای چند ساعت در یک فید نشان داده می‌شود. یک توییت ممکن است دیده نشود؛ اما یک پست دارای رتبه برتر در گوگل، می‌تواند برای ماه‌ها و حتی سال‌ها نیز باقی بماند.

با سئو بهینه می توانید در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو باشید

برای مثال، این پست با عنوان (How to Start a Business) در ماه اکتبر نوشته‌شده است و در حال حاضر یعنی هشت ماه بعدتر نیز در رتبه یک گوگل قرار دارد. شما نمی‌توانید همچنین چیزی را در شبکه‌های اجتماعی به دست بیاورید.

حتی اگر از یک پست پین شده هم استفاده کنید، تنها می‌توانید یک پست را به این شکل حفظ کنید. در مورد گوگل، برای تعداد مقالات دارای رتبه برتر، محدودیتی برای نوشتن شما وجود ندارد.

چگونه محتوای وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنیم ۱. قبل از نگارش پست، مطمئن شوید که سایت شما بهینه است

موتورهای جستجو چیزی صرفاً بیش از کلمات را در یک صفحه بررسی می‌کنند. آن‌ها همچنین فاکتورهایی مانند کیفیت و پیوستگی سرعت و موثق بودن سایت شمارا در نظر می‌گیرند. فاکتورهای بسیار زیاد دیگری نیز در بحث سئوی وب‌سایت قرار می‌گیرند.

دو فاکتور مهم سایت برای موتورهای جستجو: سرعت 

دلایل زیادی وجود دارد که باید وب‌سایتتان تا حد ممکن سرعت بالایی داشته باشد. کاربران وب به بی‌صبری معروف هستند و اگر بارگذاری وب‌سایت شما تنها دو دقیقه طول بکشد، ممکن است، برای همیشه، وب‌سایت را ترک کنند. درعین‌حال، بهبود سرعت وب‌سایت می‌تواند منجر به افزایش نرخ‌های تبدیل، دانلودها و بازدیدها شود.

نویسنده‌ی کارآفرین توماس اسمیل (Thomas Smale)، دو استراتژی عمده برای بهبود سرعت وب‌سایت دارد:

نخستین استراتژی، بهینه‌سازی تصاویر است. او می‌نویسد: «تحقیقات نشان می‌دهد که به‌طور متوسط، بیش از نیمی از بارگذاری حافظه‌ی یک وب‌سایت، مربوط به تصاویر است. یکی از ساده‌ترین کارها برای بهبود زمان بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی تمام تصاویر است».

شما می‌توانید اندازه‌ی فایل تصاویر خود را بدون از دست دادن کیفیت، بسیار کوچک‌تر کنید. برای مثال، برای کادری با اندازه‌ی تنها ۵۰۰ پیکسل، نیازی به آپلود تصویری با ابعاد ۵۰۰۰ پیکسل در ۵۰۰۰ پیکسل نیست. اندازه‌ی چنین تصویری ۱۰۰ برابر بیشتر از اندازه‌ی موردنیاز است و این می‌تواند تفاوت یک سایت با سرعت بارگذاری سریع و کند را مشخص کند.

باید به تراکم تصویر نیز توجه کنید. صفحات اغلب کامپیوترها تنها تصاویری با تراکم ۷۲ پیکسل در اینچ (ppi) را نمایش می‌دهند؛ این نکته یعنی همه‌چیز شفاف‌تر از آن چیزی است که بخواهیم زیاده‌روی کنیم. مانند نگاه کردن یک فیلم باکیفیت بالای بلوری با یک تلویزیون قدیمی است.

بنابراین، حتی اگر ابعاد تصویر شما ۵۰۰ پیکسل مربع باشد، شما باید ppi آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای تراکم ۷۲ مناسب است. اغلب، تصاویر دارای تراکم ۳۰۰ ppi هستند که باعث بزرگی چهار برابری تصاویر شما می‌شود، بدون اینکه به بهبود کیفیت کمک کند.

دومین پیشنهاد اسمیل، بهینه‌سازی برای موبایل است. او می‌نویسد «کاربران در حال حاضر، به‌طور متوسط، ۶۹ درصد زمان رسانه‌ای خود را درگوشی‌های هوشمند سپری می‌کنند. در حالی که هنوز بسیاری از وب‌سایت‌های تجاری روی موبایل‌ها به‌خوبی اجرا نمی‌شوند».

۶۹ درصد زمان رسانه‌ای کاربران درگوشی‌های هوشمند سپری می‌شود

برای بهبود اجرای وب‌سایت در موبایل می‌توانید کارهای بسیار متعددی انجام دهید. برای مثال، می‌توانید از صفحات موبایلی پرشتاب برای ساده‌سازی و افزایش سرعت آن‌ها استفاده کنید. اگر از یکی از سایت‌های میزبانی وب معروف برای وب‌سایتتان استفاده می‌کنید، باید چگونگی اجرای این میزبانی را روی موبایل بررسی کنید. 

نویسنده‌ی کارآفرین سگان اونیبالوشی (Segun Onibalusi) به این نتیجه رسید که دودا (Duda) بهتر از وردپرس (WordPress)، ویکس (Wix) یا ویبلی (Weebly) روی موبایل اجرا می‌شود، اما شما باید خودتان بررسی کنید که کدام‌یک بهترین نتیجه را برای محتوایتان به همراه خواهد داشت.

موثق بودن 

موثق بودن ناشی از عوامل مختلفی مانند کاربران، وب‌سایت‌های مرتبط و موتورهای جستجو است؛ اما درواقع به اعتماد کاربر برمی‌گردد.

وب‌سایت شما برای چه مدت با موضوعات اصلی مرتبط بوده و در مورد یک موضوع خاص محتوایی تولید کرده‌اید؟ کارشناسان تا چه اندازه از وب‌سایت شما به‌عنوان یک منبع استفاده می‌کنند؟ آیا به وب‌سایت شما لینک و ارجاع می‌دهند؟

برای مثال، سایت Entrepreneur به‌صورت سالانه، اقدام به انتشار فهرست آنلاین خود از ۵۰۰ شرکت برتر درزمینه‌ی اعطای نمایندگی، از سال ۲۰۰۱ کرده است. آن‌ها هر کسب‌وکار را با‌دقت بررسی می‌کنند، زیرا این فهرست، از تاریخچه شرکت‌ها و سایر بخش‌ها نیز تشکیل شده است.

مقاله‌های مرتبط:

چنین پیوستگی و تداومی، رتبه‌بندی‌ها را قابل‌توجه کرده است. اگر به صفحه‌ی نمایندگی مک‌دونالد (McDonald's) بروید، این رتبه‌بندی در دو جمله‌ی نخست ذکرشده است: «مک‌دونالد همچنان به‌عنوان یک شرکت پیشگام نمایندگی است. سایت Entrepreneur، این شرکت را به‌عنوان شماره یک در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر درزمینه‌ی اعطای نمایندگی در سال ۲۰۱۸ رتبه‌بندی کرده است».

این سایت خبری تنها یک متخصص درزمینه‌ی نمایندگی‌ها نیست، آن‌ها متخصص در زمینه‌های مختلف هستند؛ بنابراین، زمانی که یک مقاله در مورد نمایندگی‌ها می‌نویسند، موثق بودن کمک می‌کند تا آن محتوا در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد. اگر شما برای واژه «Cheap Franchises» جستجو کنید، چیزی شبیه این را خواهید دید:

این سایت چهار جایگاه از پنج جایگاه برتر را در اختیار دارد. این کار تنها با داشتن منابع موثق امکان‌پذیر است.

اما این موضوع به معنی موثق بودن در همه زمینه‌ها نیست. مثلاً، اگر مقاله‌ای در مورد جام جهانی در Entrepreneur منتشر شود، نباید انتظار داشت که رتبه‌ی آن بالاتر از شبکه‌های ورزشی ESPN یا FOX باشد.

شما نیز می‌توانید از این روش رتبه‌ی موردنظر خود را در گوگل به دست آورید. هرچه موضوع شما عمومی‌تر باشد، احتمال مواجهه‌ با وب‌سایتی که در همان موضوع مطلبی نوشته و موثق‌تر نیز باشد، زیاد است؛ اما اگر شما محتوایی خاص یک مخاطب تولید کنید، می‌توانید از مواجهه با غول‌های صنعت خود اجتناب کنید و راه خود برای رسیدن به مکان برتر در گوگل را هموار کنید.

برای مثال، آندره هوسپنی وب‌سایتی راه‌اندازی کرد به اسم Dog’s Life که خودش می‌گوید «منبعی موثق برای صاحبان سگ به‌منظور پی بردن به آخرین رویدادهای محلی در جامعه‌ی آن‌ها است».

اخیراً، Dog’s Life مقاله‌ای تحت عنوان «Dog-Friendly Offices in 2018» منتشر کرده است.

حالا، اگر شما در گوگل واژه «Dog-Friendly Offices» را جستجو کرده باشید، داستانی از این سایت را نخواهید دید. مکان نخست در اختیار مقاله‌ای از یک وب‌سایت به‌مراتب بزرگ‌تر بنام Fortune است.

به تاریخ درج‌شده در این مقاله نگاه کنید، این مقاله در ماه مارس ۲۰۱۶ منتشرشده است. این ‌یک مثال خوب در این مورد است که یک نتیجه‌ی جستجوی برتر در گوگل تا چه مدت‌زمان طولانی می‌تواند در صدر باقی بماند. در طول دو سال گذشته، مردمی که دنبال اطلاع مشابه بودند، به وب‌سایت Fortune می‌رفتند و این مقاله را می‌خواندند.

مقاله‌ی Fortune همچنین یک فرصت برای سایت Dog’s Life ایجاد کرد. ازآنجایی‌که تاریخ مقاله مربوط به سال ۲۰۱۶ است، ممکن است این پیشنهاد‌ها به‌روز نباشند. دوستداران سگ‌ها ممکن است در عوض، چیز خاص‌تری مانند «Dog-Friendly Offices in 2018» را جستجو کنند.

تنها این میزان کم از تخصصی بودن به سایت Dog’s Life امکان داد تا در صفحه‌ی نخست گوگل قرار بگیرد و حتی برای یک مدت‌زمان نیز به جایگاه نخست برسد.

۲. هنگام نوشتن پست، باید یک کلمه کلیدی در ذهن خود داشته باشید

گوگل وب‌سایت شمارا به خاطر نوشتن یک پست، از روی شانس و جادو در میان ۱۰ نتیجه برتر قرار نمی‌دهد. شما باید به موتورهای جستجو کمک کنید و حدس بزنید که افراد با کدام کلمات برای رسیدن به داستان شما جستجو خواهند کرد. برای مثال، مقاله‌ای در مورد اینکه کودکان برای راه‌اندازی ایستگاه لیموناد خود چه‌کاری باید انجام دهند را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید عنوان یک مقاله در مورد ایستگاه‌های لیموناد را برای یک روزنامه تحریری بنویسید، احتمالاً یک عنوان سرگرم‌کننده مانند موارد زیر مناسب است:

چگونه بیانسه (خواننده‌ی معروف آمریکایی) را برای خوردن یک لیموناد دعوت کنیم شکر، آب و لیمو: یک دستورالعمل فوق‌العاده برای لیموناد

و اگر شخصی این مقاله را در یک روزنامه تحریری بخواند، ممکن است تصویری از یک ایستگاه لیموناد ببیند یا کمی از داستان را بخواند و متوجه شود که داستان در مورد چیست.

مقاله‌های مرتبط:

اما هیچ‌کس در اینترنت برای واژه‌هایی مانند «شکر، آب و لیمو» جستجو نمی‌کند.

آن‌ها ممکن است برای «How to Be Beyonce» جستجو کنند اما به دنبال یک داستان در مورد ایستگاه‌های لیموناد به‌عنوان یک موشوع جواب نیستند.

اگر در حال نوشتن یک مقاله برای وب هستید، شفاف بودن اهمیت دارد. برخی عناوین دارای سئوی بهتر برای یک مقاله، مانند این موارد است:

چگونه یک ایستگاه لیموناد راه‌اندازی کنید نکاتی در مورد راه‌اندازی یک ایستگاه لیموناد یک فهرست بازبینی از اجزای موردنیاز برای راه‌اندازی یک ایستگاه لیموناد

این عناوین سرراست‌تر و منعکس‌کننده‌ی روشی هستند که یک کاربر احتمالی ممکن است برای کسب اطلاعات در مورد ایستگاه‌های لیموناد جستجو کند.

هنگامی‌که کلمه‌ی کلیدی خود را انتخاب کردید، باید به این موضوع فکر کنید که افراد چگونه برای اطلاعات ارائه‌شده از سوی شما جستجو خواهند کرد 

برای این کار باید از آن در پست خود استفاده کنید. قرار دادن این کلمه کلیدی در عنوان مهم است، اما تنها کاری نیست که باید برای بهینه‌سازی داستان خود انجام دهید. شما همچنین باید کلمه‌ی کلیدی خود را در سراسر داستان مانند مقدمه، سر عنوان ۲ یا H2، تگ و درجاهای دیگر مقاله وارد کنید.

یک‌راه ممکن برای افزودن کلمات کلیدی استفاده از لینک‌های مرتبط است. با افزودن لینک‌های مرتبط با عناوین مشابه، می‌توانید کلمات کلیدی را بدون تغییر محتوا به مقاله‌ی خود اضافه کنید.

یک‌راه دیگر، استفاده از لینک‌های داخلی به سایر مطالب با موضوعات مرتبط از وب‌سایت شما است. برای مثال، در مطلب ایستگاه لیموناد، ممکن است به مقاله‌ای در مورد «کارآفرینان کودک» یا «والدین چگونه می‌توانند پول بیشتری برای دانشگاه کسب کنند»، یک لینک بدهیم.

اگر بودجه کافی دارید، ابزارهای آنلاین مانند Searchmetrics (بستر SEO و پلت فرم بازاریابی محتوای سازمانی) یا Brightedge (پلتفرم بررسی جستجوگرها و بازاریابی عملکرد محتوا) می‌توانند به شما کمک کنند. اگر بودجه کافی ندارید، مشکلی نیست. فقط تلاش کنید از کلمات کلیدی یا واژه‌ی جستجو تا جایی که امکان دارد و موجب زیاده‌روی نمی‌شود استفاده کنید.

همیشه باید مانند زبان محاوره‌ای با افراد و نه به‌صورت ماشینی بنویسید

موتورهای جستجو، مقالات کوتاهی (تقریباً کمتر از ۳۰۰ کلمه) که به‌صورت متراکم از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، بدون اینکه حرفی برای گفتن داشته باشند را جریمه می‌کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، مقالات طولانی‌تر را ترجیح می‌دهند.

بسته به‌عنوان، مفهوم (طولانی‌تر) می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. برای یک مقاله‌ی معمولی ۷۰۰ کلمه ممکن است از متوسط بیشتر باشد. برای یک مقاله در مورد چگونگی شروع کسب‌وکار، ممکن است موتور جستجو تقاضای نزدیک به ۴۰۰۰ کلمه بکند.

این‌یکی دیگر از تفاوت‌های بین نوشتن برای بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) و نوشتن برای روزنامه است. در یک روزنامه، هر کلمه یک فضای فیزیکی روی کاغذ می‌گیرد. هر کلمه‌ی غیرضروری، هدر دادن فضا است.

در فضای آنلاین، مطمئن شدن از اینکه منظور خود را واضح بیان می‌کنید، ارزش وقت گذاشتن را دارد، حتی اگر تعدادی کلمات بیشتر نیز بکار برده شود.

شما همچنین باید به شکلی ساده، روان و قابل‌لمس بنویسید. حتی اگر در مورد موضوعی فنی می‌نویسید، سعی نکنید خیلی تخصصی صحبت کنید. اگر به‌صورت ساده بنویسید، موتورهای جستجو با احتمال بیشتری مطلب شما را در رتبه‌ی خوبی قرار می‌دهند و از آن مهم‌تر، خوانندگان شما استقبال بیشتری خواهند کرد.

۳. پس از نوشتن پست خود، باید آن را به هر روشی به اشتراک بگذارید

اگر افراد مقاله‌ی شمارا به اشتراک بگذارند، به این معنی است که آن‌ها فکر می‌کنند دیگران باید آن را ببینند. آیا این‌همه‌ی هدف یک موتور جستجو نیست، جهت‌دهی افراد به این پست‌ها، وب‌سایت‌ها و اطلاعاتی که آن‌ها باید ببینند؟

مانند حالتی که شما پس از معرفی یک کالا یا خدمت توسط دیگران، تمایل بیشتری به خرید آن دارید، گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز پس از اشتراک‌گذاری صفحه‌ی شما توسط دیگران، با احتمال بیشتری به صفحه شما خواهد پرداخت.

باید از شبکه‌های مجازی برای شروع مکالمه استفاده کنید، در این صورت دیگران می‌توانند پست‌های شما را توصیه کنند.

برای این منظور، می‌توانید از یکی از دو استراتژی زیر استفاده کنید:

۱. به شبکه‌ی اجتماعی خود متکی باشید.

۲. به شبکه‌ی اجتماعی یک شریک اتکا کنید.

در حالت ایده‌آل، شما باید قادر به استفاده هم‌زمان از دو روش بالا باشید. برای مثال، دستیار ویراستار سایت انترپرینر، لیدیا بلانگر با آلیشا ماری در مقاله‌ای تحت عنوان «What This YouTube Star With 7.3 Million Subscribers Is Doing to Deal With Burnout» مصاحبه کرد.

بلانگر این داستان را در حساب کاربری توییتر خود با ۴۵۰۰ فالوور به اشتراک گذاشت که یک شروع خوب بود؛ اما در ادامه، هنگامی‌که توسط حساب‌های رسمی توییتر و فیس‌بوک Entrepreneur که هرکدام در حدود ۴/۳ میلیون فالوور دارند، به اشتراک گذاشته شد، این مقاله قدرت آتش بیشتری پشت خود احساس کرد. به‌علاوه، ماری این مقاله را در یک استوری اینستاگرام با ۷/۳ میلیون فالوور قرار داد.

با در نظر گرفتن همه‌ی این منابع، داستان بلانگر به‌وسیله‌ی حساب‌های کاربری با مجموع بیش از ۱۰ میلیون فالوور به اشتراک گذاشته شد.

راه‌های زیادی به منظور پیدا کردن شرکایی برای اشتراک مطالب وجود دارد. می‌توانید کاری را انجام دهید که بلانگر انجام داد و با شخصی دارای فالوورهای زیاد مصاحبه کنید. می‌توانید با سایر وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها در صنعت خود برای تبادل لینک توافق کنید که بر این اساس، شما مطالب آن‌ها و آن‌ها نیز مطالب شمارا به اشتراک می‌گذارند. می‌توانید با افراد هم‌فکری که تمایل به خواندن و اشتراک‌گذاری کار شما دارند، گروه‌های آنلاین تشکیل دهید.

افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی نیز اهمیت دارد. در آن صورت، شما نیازی به مشارکت دیگران ندارید و این امر به شناخته شدن شما در گوگل منجر می‌شود.

روش‌هایی برای افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی: ۱. توسعه‌ی یک رویکرد چندکاناله

شما هرگز نمی‌دانید کدام کانال شبکه‌ی اجتماعی در چند سال آینده محبوب خواهد بود. درصورتی‌که منابع کافی برای انجام این کار را در اختیاردارید، حضور در پلتفرم‌های مختلف هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

۲. سرمایه‌گذاری در بازاریابی افراد تأثیرگذار

این مورد ضرورتاً نیازی به شراکت‌های بلندمدت ندارد، بلکه افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) می‌توانند به شما کمک کنند تا به مخاطب هدف خود وصل شوید.

۳. ترغیب هرچه سریع‌تر نظردهندگان

فیس‌بوک و اینستاگرام از قابلیت میزان مشارکت در رسانه‌های اجتماعی (Engagement) به‌عنوان یک فاکتور اصلی در الگوریتم‌های خود برای تعیین اینکه چه چیزی به کاربران نمایش داده شود، استفاده می‌کنند. اگر بتوانید به‌سرعت به کاربران خود پاسخ دهید، احتمال پرداختن آن‌ها به محتوای شما بیشتر می‌شود.

۴. دستیابی را از طریق مخاطبان مشابه تقویت کنید

استفاده از بازاریابی پولی شبکه‌های اجتماعی را در‌هنگام ایجاد یک استراتژی روشن در نظر داشته باشید.

۵. موفقیت استراتژی را از طریق ابزارهای سنجش درون پلتفرمی و درون سایتی اندازه بگیرید

از ابزارهای موجود در Facebook Insights، Twitter Analytics و موارد دیگر برای پی بردن به موارد نتیجه‌بخش استفاده کنید.

۶. یک هویت منحصربه‌فرد و روشن برای برند خود ایجاد کنید

قبلاً در مورد اهمیت ایجاد یک برنامه‌ریزی منحصربه‌فرد برای بهینه‌سازی موتور جستجو صحبت کردیم. همین موضوع برای برند اجتماعی نیز صدق می‌کند. شبکه‌های اجتماعی شلوغ هستند و باید استراتژی مناسبی برای آنها داشته باشید.

هر فرد یک تجربه‌ی مثبت را با ۹ نفر دیگر به اشتراک می‌گذارد ۷. راه‌های خلاقانه برای خوشحال کردن افراد پیدا کنید

به‌طور متوسط هر فرد یک تجربه‌ی مثبت مشتری را با ۹ نفر دیگر به اشتراک می‌گذارد؛ بنابراین اگر بتوانید یک تجربه‌ی مثبت و به‌یادماندنی خلق کنید، می‌توانید فالوورهای وفاداری را ایجاد کنید که سفیران برند شما خواهند بود.

اگر تلاش کنید پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خود را با صبر، پیوستگی و تأمل گسترش دهید، کار خود را به‌خوبی انجام خواهید داد.

جمع‌بندی

۱. یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن ترافیک، بهبود بهینه‌سازی موتور جستجوی سایت شما است. قرار گرفتن در صفحه‌ی نخست نتایج موتور جستجو می‌تواند میلیون‌ها کاربر را جذب سایت شما کند. سپس می‌توانید از این ترافیک برای فروش آگهی، نوشتن پست‌های طرفداری یا حتی ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق استفاده کنید.

مقاله‌های مرتبط:

برای بهینه‌سازی محتوای خود، باید در ابتدا بدانید که سئو با ساخت وب‌سایت شما شروع می‌شود. با یک طراح کارکنید یا بررسی کنید گوگل و سایر موتورهای جستجو چه مواردی از وب‌سایت شما می‌خواهند، سپس تمام تلاش خود را برای جلب نظر آن‌ها به کار بگیرید. هرچه سریع‌تر بر ایجاد وب‌سایت خود متمرکز شوید. باگذشت زمان، شما باید برای موثق بودن در موضوعات اصلی وب‌سایت خود تلاش کنید.

حضور در صفحه‌ی نخست نتایج موتور جستجو یعنی جذب میلیون‌ها کاربر

۲. باید پستی بنویسید که دارای کلمه‌ی کلیدی یا واژه‌ی جستجوی مشخصی است. از به کار بردن این کلمه‌ی کلیدی در عنوان و همچنین در سراسر مقاله، اطمینان حاصل کنید. باید از لینک‌های مرتبط و لینک‌های داخلی که به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند، استفاده کنید و به گوگل بگویید که مقاله‌ی شما در مورد چیست. درعین‌حال مطمئن شوید که در حال نوشتن مطلبی برای آگاهی خواننده هستید نه اینکه صرفاً الگوریتم‌های گوگل مدنظر شما است.

۳. باید یک مکالمه‌ی آنلاین در مورد مطلب خود از طریق شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. از شراکت‌ها و همچنین پلتفرم‌های خود برای ایجاد یک بحث و گفتگو پیرامون وب‌سایتتان استفاده کنید، چیزی که حتی گوگل هم نتواند آن را نادیده بگیرد.

اگر بتوانید این سه کار را انجام دهید، آن‌وقت می‌توانید مقالاتی با رتبه بالا خلق کنید و قدرت گوگل را در اختیار خود بگیرید.