Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
راهنمای گام به گام تبلیغات در اینستاگرام - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اینستاگرام با 500 میلیون کاربر فعال ماهانه، فرصت منحصر به فردی به بازاریابان ارائه می دهد تا از طریق کمپین های تبلیغاتی به مخاطبان هدف خود برسند. اما مزیت های دیگر تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران بسیار پرطرفداراست و بسیاری از کسب وکارها برای معرفی محصول و خدمتشان، جذب مشتری و… از آن بهره می برند.

اما راه اندازی کمپین تبلیغاتی روی هر پلتفرم به بررسی زیادی نیاز دارد. مثلا اینکه :

مخاطبان هدف شما کدام یک از اقشار جامعه هستند؟ تبلیغات شما بیانگر چه موضوعی است؟ برای معرفی محصولات تان چه ایده ای دارید؟ چه مدت زمانی را برای انتشار تبلیغات خود مدنظر دارید؟ در ادامه فهرستی از مراحل لازم جهت اجرایی نمودن تبلیغات در اینستاگرام را شرح میدهیم. چگونه یک تبلیغات اینستاگرامی بسازیم؟

اگر تا به حال تبلیغات فیسبوکی ساخته باشید 75% از روش کار را  میدانید، بعد از اینکه فیسبوک در سال 2012 اینستاگرام را نیز تصاحب کرد و پلتفرم آنها به شیوه‌ای مطلوب در هم ادغام شد، ایجاد تبلیغات اینستاگرامی و فیسبوکی تنها چند کلیک با هم تفاوت دارد. بنابراین حتی اگر هدف شما راه اندازی تبلیغات در اینستاگرام است تمامی مراحل اجرا، بودجه بندی، زمان بندی و ایجاد این تبلیغ از طریق پلتفرم فیس بوک نیز انجام پذیر است.برای شروع وارد پروفایل فیسبوک شرکت تان شوید و حساب کاربری دلخواه تان برای انجام این کار را انتخاب کنید. (توجه: برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام بایستی از یک صفحه‌ی فیسبوک استفاده کنید. صفحات فیسبوک به طور ویژه برای مشاغل، برندها و سازمان ها است درحالی که حساب های کاربری معمولی روی فیسبوک برای استفاده‌ی شخصی است.

یک ویرایشگر انتخاب کنید و فهرست مراحل خود را بسازید

شما می توانید تبلیغات اینستاگرامی را با استفاده از چند ابزار مختلف تهیه کنید.

Ads Manager (مدیریت تبلیغات) Power Editor (ویرایشگر) Facebook Ads API (رابط کاربردی تبلیغات فیسبوک)

زمانی که می خواهید ابزاری را برای استفاده انتخاب کنید باید هم بزرگی شرکت و هم تعداد تبلیغ هایی را که در هر بار اجرا می کنید، مد نظر بگیرید. اگر تعداد زیادی فهرست کار را مدیریت می کنید و یا به دنبال کنترل دقیق روی این فهرست ها هستید، شاید مایل باشید بر ابزار Power Editor تکیه کنید. با این وجود ابزار Ads Manager (مدیریت تبلیغات) برای رفع اغلب نیازهای کسب و کارها مناسب است.

وقتی که یک ویرایشگر را انتخاب می کنید، گزینه ای جهت مشاهده تمام فهرست ها و یا ایجاد یک فهرست جدید مشاهده خواهید کرد. برای شروع تبلیغات Instagram، از شما درخواست خواهد شد یک فهرست ایجاد کنید.

مقاله مرتبط:  7 اصل مهم در بازاریابی با اینستاگرام که باید رعایت کنید راهنمای گام به گام تبلیغات در اینستاگرام  انتخاب هدف

بعد از آنکه تصمیم گرفتید به تبلیغ محصول و خدمات تان در اینستاگرام بپردازید، باید یک لیست کوتاه از اهداف خود برای اجرایی نمودن این فرایند را تعیین کنید.

بازدید پست های خود را افزایش دهید. مردم را به وب سایت خود هدایت کنید. تغییرات را در وب سایت خود افزایش دهید. از تعداد نصب برنامه‌ی خود مطلع شوید. میزان مشغولیت در برنامه‌تان را افزایش دهید. از تعداد نمایش ویدیوها مطلع شوید.

حال  قصد داریم گزینه‌ی “مردم را به وب سایت خود هدایت کنید ” انتخاب کنیم:

هنگامی که این گزینه را انتخاب می‌کنید، از شما خواسته می‌شود نام فهرست خود را انتخاب کنید. ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد (و همینطور هم است)، اما داشتن لیستی از نام قراردادها یا مجموعه‌ای از فرایندهای درون شرکت تان، ایده خوبی است و این کار باعث می شود حین ایجاد فهرست، مرتب نگه داشتن آنها نیز کار ساده ای باشد.در ادامه آنها را به این صورت نام گذاری می کنیم

گروه شرکت / محتوا / پیشنهادات /  بودجه مورد نظر برای تبلیغات / تاریخ / نام سازنده

مخاطبان خود را انتخاب کنید

یک گام مهم برای شروع تبلیغات در اینستاگرام شناخت مخاطبین هدف است، همان مخاطبینی که میخواهید محصول یا خدمات برند خود را به آنها معرفی نمایید. شناخت گروه های هدف از طریق سیستم هدف یابی در داخل پلتفرم فیسبوک براساس میزان کوچک یا بزرگ بودن آنها از طریق گزینه های زیر تا حدودی امکان پذیر است.

موقعیت مکانی سن جنسيت زبان تحصیلات کار وضعیت مالی محل سکوت والدین الگوهای رفتاری ارتباطات

برای برقراری ارتباط با مخاطبینی که با برندتان آشنا هستند، میتوانید از گزینه مخاطبین سفارشی استفاده کنید، در غیر اینصورت اگر هدف شما آشنایی با مخاطبین جدید در فیس بوک همانند مخاطبین اینستاگرام است، فعالسازی گزینه مخاطبین مشابه را پیشنهاد می کنیم.

پلتفرم تبلیغاتی فیس بوک به شما اجازه میدهد که گروه های مخاطبینی را که ایجاد کرده اید ذخیره و در زمان های دیگر از آنها برای تبلیغات برندتان استفاده کنید. اگر شما در حال آزمون و خطا هستید ذخیره سازی مخاطبینی که به عنوان بازار هدف خود تعیین نموده اید، میتواند به شما در داشتن تبلیغاتی موفق کمک کند.

تلاش برای جذب مخاطبین به سمت وبسایت نیازمند در نظرگرفتن گروهی از افراد است، که به محتوای ارائه شده علاقمند هستند.

برای انجام این کار، می توانید به بخش “Detaield Targeting” (هدف گذاری با جزئیات) بروید و جمعیت‌های مختلف، علایق و یا کارهایی که بر مخاطبان مورد نظر شما اعمال می شود را جستجو کنید. در اینجا نمونه‌ای (بسیار کوچک) وجود دارد تا نشان داده شود راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برخی افراد مشخص را هدف قرار دهید.

از آنجا که ما معیارهای چندانی به هدف گذاری مان اضافه نکرده ایم، متوجه خواهید شد که مخاطبان “نسبتاً گسترده” به نظر می رسند.

برای آگاهی از احساس مخاطبین، فیسبوک امکان سنجش مخاطب را برای شما فراهم کرده است، که بازخوردی سریع از اینکه مخاطبین شما در چه سطحی هستند را ارائه می دهد. دستیابی به سطح محدود یا گستردگی گروه هدف بستگی به معیارهایی دارد که در هدف گذاری انتخاب می کنید.

تعیین جایگاه

این مرحله بزرگترین وجه تمایز بین راه اندازی تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات در اینستاگرام است. اگر برای ادامه‌ی کار، تبلیغ اینستاگرام را انتخاب کردید، بایستی تیک همه‌ی گزینه‌ها را به جز Instagram بردارید.

 تعیین بودجه بندی و جدول زمانی

شما برای بودجه بندی روزانه یا بلند مدت فهرست مخاطبین خود گزینه های مختلفی را پیش رو دارید که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

بودجه بندی روزانه تبلیغات شما را برای اجرای مداوم در طول روز تنظیم می کند. به این معنی که این الگوریتم به طور خودکار سرعت هزینه‎‌های شما در هر روز را بالا می برد. به خاطر داشته باشید حداقل هزینه روزانه بسته به عوامل مختلف در فهرست شما معمولاً حدود 1$ است. بودجه بندی بلند مدت تبلیغات شما را برای اجرا در یک دوره‌ی زمانی مشخص تنظیم می کند. به این معنی که این الگوریتم سرعت هزینه‎‌های شما را در طول تمام آن دوره‌ی زمانی افزایش می‌دهد.

جنبه‌ی دیگر بودجه بندی در تبلیغات در اینستاگرام ، تنظیم جدول زمانیتان است. باید دقیقا انتخاب کنید فهرست شما در مدت یک دقیقه چه وقت اجرا و چه وقت پایان یابد. همچنین گزینه هایی برای انتخاب پارامترهایی وجود دارد به طوری که تبلیغات فقط در ساعت مشخصی از روز و یا در روزهای مشخصی از هفته اجرا شوند. این گزینه های را می توانید در بخش زمان بندی تبلیغات (Ad Schedule) پیدا کنید.

تنظیمات بهینه سازی برای انتشار تبلیغات کلیک روی لینک ها (چیزی که پلتفرم توصیه می کند): تبلیغات شما بر اساس اینکه از مقصد بیشترین کلیک ها با کمترین هزینه به وب سایت شما برسد تحویل داده خواهد شد. همه‌ی اینها براساس الگوریتم پلتفرم است. تعداد نمایش: تبلیغات شما تا جای ممکن باید به دفعات زیاد به نمایش عموم درآید. سقف خاص نمایش روزانه: تبلیغ شما نهایتاً تا یک بار در روز به نمایش عموم در می آید. افراد ممکن است این تبلیغ را چندین بار ببینند نه اینکه چندین بار در یک روز. تنظیم ظرفیت مزایده

این مورد تعیین کننده‌ی این است که تبلیغ شما تا چه اندازه به صورت تأثیرگذار به سمع و نظر کاربران اینستاگرام خواهد رسید. وقتی به پشت پرده‌ی ماجرا نگاهی می کنید، متوجه می شوید که شما نیز در حال رقابت با تبلیغات دیگری هستید که می کوشند، تا به همان ظرفیت در یک مزایده‌ با قیمت بیشتر در میان کاربران دیده شوند. برای این کار می توانید یکی از دو گزینه‌ی دستی یا اتوماتیک را انتخاب نمایید. گزینه‌ی اتوماتیک اختیار را در دست الگوریتم فیس بوک برای نمایش تبلیغ تان قرار می دهد که به صورت ایده‌آل شما را به بیشترین تعداد کلیک با کمترین هزینه می رساند. گزینه‌ی دستی به شما این اختیار را می دهد تا برای کلیک روی هر لینک قیمتی تعیین کند. اگر کلیک روی یک لینک برای شما بسیار مهم است سعی کنید مقدار بیشتری از مزایده‌ پیشنهادی را برای آن تعیین کنید که در این صورت تبلیغ شما نسبت به تبلیغ رقبایی که ظرفیت مزایده‌ی کمتری تعیین کرده اند بیشتر نمایش داده می شود. این به شما بستگی دارد که مقدار هزینه را براساس تعداد نمایش ها یا تعداد کلیک روی لینک ها قرار دهید.

 تنظیم برنامه‌ی زمانی نمایش

برای زمان نمایش تبلیغ های شما دو گزینه دارید:

مدل استاندارد: که تبلیغات شما را در تمام روز نمایش می دهد. شتابدار: که به شما کمک می کند تا در تبلیغ های حساس در زمان سریع تر به یک مخاطب دسترسی پیدا کنید. نام گذاری مجموعه‌ی تبلیغی

این مرحله به اهداف کمپین تبلیغاتی کاربر  بستگی دارد که به سادگی این امکان را به شما می دهد مجموعه‌ی تبلیغاتی خود را نام گذاری کنید تا در دفعات بعد قادر به شناسایی آن باشید.

تنظیم حالت هنری تبلیغ

انتخاب فرمت: خلاقیت شما در این مرحله وارد عمل می شود. شما تصمیم خواهید گرفت که تبلیغ تان چگونه باشد که البته این نیز به خلاقیت عینی خودتان بستگی دارد.

در اینستاگرام شما گزینه های مختلفی برای تبلیغات تان دارید.

عکس، ویدیو یا اسلاید به صورت تکی

عکس های چندگانه که به آن Carousel (گردونه) نیز می گویند این امکان را به بیننده می دهد که تا 5 عکس یا ویدیو را بدون هیچ هزینه ی اضافی ورق بزند و مشاهده کند.

شما باید روش های مختلف تبلیغات را مورد بررسی قراردهید تا بدانید  کدام نوع تبلیغ، بهترین عملکرد را برای اهداف مختلف دارد. هر بار بخواهید یک نوع تبلیغ را انتخاب کنید، بایستی گزینه‌ی Browse را بزنید و روی فایل تصویری خود چه عکس باشد چه ویدیو کلیک کرده و آپلود کنید.

آپلود کردن رسانه

برای هر نوع تبلیغات پلتفرم تبلیغاتی فیس بوک توصیه می کند که بیشتر از 20% متن را احاطه نکند. حتی پیش از این یک آگهی با بیش از 20%متن حتی برای اجرا تأیید هم نمی شد و به تازگی از هر جهت به چیزی بیش از یک توصیه تبدیل شده است. بعضی از ملزومات برای تبلیغات تصویری اینستاگرام نوع فایل 

فرمت .jpeg فرمت .png

متن یا کپشن (توضیح زیر عکس)

توصیه شده : 120 حرف حداکثر : 2200 حرف

ابعاد فایل ویدیویی تبلیغات اینستاگرام

سایز توصیه شده عکس : 1080 × 1080 پیکسل حداقل دقت تصویر مورد قبول : 600 × 600 پیکسل نسبت دید تصویر

حالت افقی عکس یا ویدیوی تلبیغات اینستاگرام

سایز تصویر توصیه شده : 268 × 1200 پیکسل حداقل دقت تصویر مورد قبول : 600 × 600 پیکسل نسبت دید تصویر : 1:1  تنظیم صفحه و لینک ها

صفحه‌ی فیس بوک و اکانت اینستاگرام تان را به هم وصل کنید صفحه‌ی فیسبوک مربوط به اکانتی که می خواهید تبلیغات شما نشان داده شود را انتخاب کنید. حتی اگر قصد اجرای آنها روی فیسبوک نداشته باشید. (حتی اگر شما این کار را از راه دور در برنامه‌ی Ads Manager انجام داده باشید، قبلاً وارد حساب فیسبوک شده اید.)

با این وجود درصورت تمایل میتوانید پست های خود را در اینستاگرام نیز منتشر کنید که باید اکانت اینستاگرام را به اکانت تبلیغاتی خود در فیس بوک وصل نمایید. برای انجام این کار در اینستاگرام، روی Add Account کلیک کنید. برای این کار به نام کاربری و گذرواژه نیاز خواهید داشت.

حتی اگر کسب و کار شما اکانت اینستاگرام ندارد باز هم می توانید تبلیغات خود را روی اینستاگرام اجرا کنید. اما در عوض تبلیغات تنها از صفحه ی بیزنسی فیسبوک نشان داده می شوند. به عبارت دیگر، نام و عکس پروفایل صفحه فیسبوک شما برای معرفی کسب و کارتان از طریق تبلیغاتی که روی اینستاگرام اجرا می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

اضافه کردن آدرس وبسایت

قدم بعدی خیلی مهم است، یعنی : قرار دادن آدرس سایت که می خواهید ترافیک بیشتری روی آن ایجاد کنید. اگر از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنید، مطمئن شوید که (URL) منحصر به فرد با پارامترهای UTM ایجاد کرده باشید تا بتوانید ترافیک و تغییرات مربوط به این آگهی را پیگیری کنید.

اضافه کردن عنوان

این معمولا برای بینندگان تبلیغات اینستاگرامی شما قابل مشاهده نیست. ولی محض احتیاط برای تکمیل کار ایده ی خوبی است. یک تیتر مختصر برای توضیح اینکه افراد کجا را مشاهده خواهند کرد.

اضافه کردن یک کپشن (توضیح زیر عکس)

شما می توانید تا 2200 حرف بنویسید؛ اما تعجب نکنید. فیسبوک به شما توصیه می کند که تعداد حروف خود را زیر 125 حرف نگه دارید چراکه این مقدار آن چیزی است که بدون نیاز به کلیک روی More (بیشتر) نمایش داده می شود.

 انتخاب Call-to-Action (اقدام به عمل)

شما می توانید تا 2200 حرف بنویسید؛ اما تعجب نکنید. فیسبوک به شما توصیه می کند که تعداد حروف خود را زیر 125 حرف نگه دارید چراکه این مقدار آن چیزی است که بدون نیاز به کلیک روی more (بیشتر) نمایش داده می شود.

بیشتر بدانید اکنون استفاده کنید رزرو کنید تماس با ما دانلود کنید ثبت نام کنید بیشتر ببینید

در اینجا به Learn More (بیشتر بدانید) می پردازیم به عنوان گزینه ای که افراد را به سمت وبسایت تان هدایت می کند.

هر بار که عکسی را آپلود می کنید و متنی را قرار می دهید، پیش نمایش آن را چک کنید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد.

در این مرحله اگر بخواهید می توانید از طریق گزینه‌ی Advanced Options (گزینه های پیشرفته) تبلیغ را ویرایش کنید. گزینه های پیشرفته شامل اضافه کردن برچسب ها (tags)، تغییر لینک نمایش، افزودن پارامترهای URL، تنظیم پشتیبان گیری ها، و انتخاب یا رد پیگیری پیکسل ها می باشد.

اجرای دستورات

وقتی همه چیز به طور کامل تنظیم شد، آماده اید که دستورات سفارشی خود را اجرا کنید. انجام این کار خیلی آسان است: کافی است روی دکمه ی سبز رنگ بزرگ پایین صفحه واقع در گوشه ی چپ کلیک کنید.

مانند همیشه مطمئن شوید که همه چیز را چک کنید مخصوصاً وقتی که قرار است تبلیغات شما را مخاطبان زیادی ببینند. اگر از شخص دیگری در تیم (تبلیغاتی) خود می خواهید که قبل از آپلود تبلیغات به آنها نگاهی بیاندازد برنامه ی خود را برای به تأخیرانداختن اجرا تنظیم کنید و هنوز می توانید دستورات لازم را ارائه دهید.

اگر بلافاصله اعمال دستورات را اجرا نکنید ممکن است همه ی کارهایی که انجام داده اید به هدر برود. بنابراین از شما می خواهیم ابتدا آنها را بکار ببرید سپس اگر لازم باشد زمان بندی را تنظیم کنید.

گزارش عملکرد

هربار که تبلیغات شما در اینستاگرام اجرا می شود بسیار مهم است که بر نحوه ی اجرای آنها نظارت داشته باشید. می توانید برگردید و تغییرات جزئی در آگهی ایجاد کنید بنابراین اگر متوجه اشتباهی شدید و یا تصویر شما آنگونه که می خواهید به خوبی نمایش داده نمی شود می توانید آنها را تغییر دهید.

می توانید نتایج تبلیغ را در دو جا مشاهده کنید:

در مدیریت تبلیغات فیسبوک (The Facebook Ad Manager) در نرم افزار بازاریابی خودتان مقاله مرتبط:  چگونه در تبلیغات از اینستاگرام برای برندسازی استفاده کنید؟ مدیریت تبلیغات (Ads Manager)

یک داشبورد پیچیده و گسترده وجود دارد که امکان مرور کلی همه‌ی فهرست های کاری را برای کاربران فراهم می آورد. بدون سفارشی کردن همه‌ی تنظیمات، می توانید به اطلاعات موجود، هزینه‌ی هر نتیجه و مقدار هزینه شده دسترسی پیدا کنید.

در گوشه بالای سمت راست یک گزینه وجود دارد به عنوان Calumns : Performance (ستون ها : عملکرد) وجود دارد اگر روی منوی کشویی کلیک کنید گزینه ای برای سفارشی کردن ستون ها وجود دارد که به شما این امکان را می دهد اطلاعات خاصی را که می خواهید، مشاهده و انتخاب کنید. اطلاعات تنظیم شده ای از CPC یا CTR برای چیزهای ویژه تری مانند Adds to Cart (افزودن به سبد خرید) برای فروشگاه های اینترنتی وجود دارد.

در اینجا دسته بندی هایی وجود دارد که معیارهای موجود در آن شامل موارد زیر هستند:

Performance (عملکرد): دسترسی، نتایج، فراوانی و غیره Engagement (مشارکت) : لایک ها، کامنت ها و اشتراک گذاری پست ها وغیره Videos (فیلم ها): ویدیوهای مشاهده شده، میانگین درصد ویدیوهای مشاهده شده وغیره Website (وبسایت): چک کردن، جزئیات پرداخت ها، اضافه کردن به سبد خرید وغیره Apps (برنامه ها) : تعداد نصب ها، مشارکت ها، هزینه‌ی هر مشارکت وغیره Events (رویدادها): پاسخ به رویدادها، هزینه‌ی هر پاسخ و غیره Clicks (کلیک ها) : کلیک های ویژه، کلیک های عمومی، CTR،CPC Settinngs (تنظیمات) : تاریخ شروع، تاریخ اتمام، نام مجموعه، تحویل، شناسه تبلیغ و هدف

نرم افزار بازاریابی با توجه به معیارهای فراوان پیگیری، چشم پوشی کردن از تصاویر بزرگ می تواند امری عادی باشد. برای پیگیری دقیق میزان موفقیت شما از نرم افزار بازاریابی خود و کدهای UTM که در تبلیغ خود استفاده کرده اید بهره بگیرید تا بتوانید تأثیر کامل قیف فروش تبلیغات خود را اندازه بگیرید. نگاهی به کدها از طریق نرم افزار بازاریابی به شما در پیگیری اینکه چه تعداد مشتری از طریق کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی خود ایجاد کرده اید، کمک خواهد کرد. سپس این اطلاعات ROI می تواند برای مطلع کردن دیگر کمپین ها مورد استفاده قرار گیرد.