ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وقتی بسیار تلاش کرده‌اید تا بتوانید به جایگاهی بالا در رنکینگ گوگل برسید پس باید از این جایگاه نیز حفاظت کرده و از آن دفاع کنید.

تولید یک منبع دائمی و پایدار برای ایجاد ترافیک وب سایت، پایه و اساس هر کسب و کار آنلاینی است. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما نیایند، نمی‌توانید مشتریانی بلند مدت و وفادار بیابید. 

تحکیم جایگاه خود به عنوان یک قدرت از دریچه‌ی دید گوگل، می‌تواند مشاهده‌ شدن شما توسط کاربران را در موتورهای جستجو را افزایش دهد اما پس از آنکه توانستید جایگاهی بالا در صفحات جستجو بیابید چه اتفاقی می‌افتد؟

برخلاف تصور عموم، رتبه‌بندی کلمات کلیدی تنها نیمی از ماجراست؛ اصول سئو به طور مرتب در حال تغییر و تحول است و سئوکار نیاز دارند که آن‌ها را تجزیه تحلیل کنند و با آن‌ها همخوانی پیدا کرده و حفظ رتبه سئو داشته باشند.

در ادامه، به شما خواهیم گفت چگونه رتبه‌ی کلمات کلیدی که برای آنها سخت تلاش کرده‌اید را حفظ کنید، این استراتژی همچنین از شما در برابر الگوریتم‌های بالقوه به روزرسانی محافظت می‌کند.

سایتتان را به روز نگه دارید و حفظ رتبه سئو کنید

شاید به نظر قابل درک برسد اما یکی از رایج‌ترین اشتباهات در همین نقطه اتفاق می‌افتد. برای الگوریتم رتبه‌بندی، گوگل هم به کیفیت محتوا و هم به تازگی آن توجه می‌کند در نتیجه با به روز نگه داشتن سایتتان می‌توانید جایگاه خود را حفظ کنید.

استراتژی‌های قدیمی همچون توجه و استفاده‌ی صرفا از متن، می‌تواند بر روی رتبه‌بندی شما تاثیر منفی داشته باشد. اگر می‌خواهید از جایگاه خود دفاع کنید، بهتر است از عکس و ویدیو نیز استفاده کنید، به این ترتیب مخاطبان بیشتری را جلب کرده  و آنها را به سایت لینک می‌کنید.

سعی کنید وجهه‌ی بصری برندتان را تقویت کنید. وقتی تصویر و جذابیت‌های بصری سایتتان را بیشتر می‌کنید، Bounce Rate را کاهش داده و مخاطبانتان را بیشتر درگیر محتوایتان می‌کند.

سایتتان را پر سرعت کنید

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی گوگل است، گرچه هنوز بسیاری از سایت‌ها برای لود شدن نیازمند زمان قابل توجهی هستند به خصوص بر روی گوشی تلفن‌های همراه! 

این نکته را در نظر داشته باشید که روزانه دو میلیون بلاگ در روز آپدیت می‌شوند پس اگر سایت شما به اندازه‌ی کافی سریع نباشد، بازدیدکنندگان شما به سراغ گزینه‌های دیگری خواهند رفت.

گوگل، مالکان سایت‌ها را مجبور می‌کند تا زمان لود شدن صفحاتشان بر روی موبایل را به زیر یک ثانیه برسانند که بسیار سریع است. (بوسیله ابزار Core web vital در سرچ کنسول گوگل این مورد را براحتی می‌توانید دریابید)

در هر صورت حتی اگر نمی‌توانید به این زمان دست یابید، توجه داشته باشید هر ثانیه اصلاح در زمان لود شدن می‌تواند از ترک کردن صفحه، جلوگیری کند.

خوشبختانه برای افزایش سرعت لود شدن، لزوما نیازمند استخدام یک متخصص تکنولوژی نیستید، در ادامه سه راه آسان برای بهبود سرعت لود شدن وب سایتتان معرفی می‌شود.

استفاده از یک هاست سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر فشرده‌سازی تصاویر برای افزایش سرعت دانلود از cdn استفاده کنید

اگر همچنان با سرعت لود مشکل دارید، می‌توانید از ابزاری به نام  Google PageSpeed Insights استفاده کنید، این ابزار به شما کمک می‌کنید تا مواردی که باعث کاهش سرعتتان می‌شود را شناسایی کنید و برای درست کردنشان نیز شما را راهنمایی می‌کند.

لینک سازی‌هایتان را گسترش دهید

یکی دیگر از اشتباهات رایج متخصصان سئو این است که در هنگام لینک‌سازی بیش از آنکه به محتوای لینک‌سازی توجه کنند، تعداد آنها را در نظر می‌گیرند.

اگر سایتی با سرعتی غیر معمول لینک دریافت کند، گوگل توانایی شناسایی آن را دارد.

لینک سازی با سرعت بسیار زیاد می‌تواند به مثابه‌ی یک پرچم قرمز بوده و احتمال ممنوع شدن سایتتان را به همراه داشته باشد.

حفظ رتبه سئو شما در صورتیکه تعداد زیادی از لینک‌های به یک مقاله‌ی خاص اشاره داشته باشد می‌تواند دشوار باشد و جایگاه خود را نیز از دست بدهید.

گوگل می‌خواهد که مخاطبان شما به محتواهای مرتبط و مفید دسترسی داشته‌باشند.

پس اگر می‌خواهید که کلمات کلیدی شما رتبه کسب کنند باید به طیف وسیعی از مقالات بر روی وب سایتتان لینک دهید. این استراتژی بک لینک‌های شما را متنوع کرده و در مجموع موقعیت و اقتدار سایتتان را نزد گوگل افزایش می‌دهد.

اوت باند و اینترنال لینک

لینک‌هایی که سایت شما به آن‌ها لینک می‌دهد به اندازه‌ی بک لینک‌های ورودی به سایتتان مهم است.

لینک دادن به برندهای مقتدر به شما کمک می‌کند تا گوگل شما را به عنوان یک وب سایت مرتبط بشناسد.

همواره مطمئن باشید که لینک به سایت‌ها و صفحات دیگر، مقالاتی مرتبط و ارزشمند را برای مخاطبانتان فراهم می‌کند. 

به طور مثال اگر وب سایت شما در رابطه با تواناهایی حفاظت و بقا در طبیعت است نباید به صفحه‌ی اول دانشگاه هاروارد لینک بدهیم؛ گرچه دامنه‌ی edu در نظر سئوکاران منبعی ارزشمند و موثق است اما به هر حال این محتوا به برند شما که در رابطه با نجات و بقاست کمکی نخواهد کرد.

اینترنال لینک‌ها به مقاله‌های مرتبط موجود در سایتتان یکی دیگر از استراتژی‌های موثر برای حفظ رتبه سئو کلمات کلیدی است. 

وقتی این استراتژی به درستی صورت پذیرد، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اهمیت و موضوع هر صفحه را بهتر دریابد. 

همچنین لینک‌سازی داخلی (اینترنال اینک) هوشمند سبب می‌شود تا مخاطبانتان با دسترسی راحت‌تر به محتواهای بیشتر، مدت زمان طولانی‌تری در سایتتان باقی بماند.

رسانه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها در حفظ رتبه سئو

بر سر این موضوع که رسانه‌های اجتماعی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر فاکتور رتبه‌بندی موثرند اختلاف نظر وجود دارد اما پر واضح است موتورهای جستجو تمامی پلتفورم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان اقتدار یک برند در نظر می‌گیرند. 

وب سایت‌هایی مثل فیسبوک، لینکدین و توییتر همگی رتبه‌ی بالایی در گوگل دارند.

دریافت لینک از این شبکه‌ها به گوگل کمک می‌کند تا مرتبط بودن وب سایت شما را شناسایی کند. هرچه مردم بیشتر محتواهای شما را دوست داشته باشند و یا به اشتراک بگذارند، شما از طریق کانال‌‌های شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده می‌شوید. 

در حالی که شما سعی می‌کنید تا لینک دهنده‌های با کیفیت بیابید، این استراتژی به شما کمک می‌کند تا رتبه‌تان را ارتقا و برای مدت طولانی آن را حفظ کنید.

در ادامه چند توصیه راحت و سریع برای دیده‌شدن بیشتر در رسانه‌های اجتماعی:

قراردادن دکمه‌ی به اشتراک گذاری در کنار مقالاتتان درخواست از مخاطبان برای فعالیت در متن محتوا به طور مثال می‌توانید بنویسید: اگر این محتواها را پسندید، آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. در مقابل به اشتراک گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی، برخی محتواها را به صورت رایگان در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. نتیجه گیری

بهینه سازی موتورهای جستجو یک فعالیت طولانی مدت است که نمی‌توان یک شبه از آن نتیجه گرفت. شما باید چند ماهی صبر کنید تا بتوانید نتیجه‌ی تلاش‌تان را ببینید. اجرایی کردن این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند تا جایگاهتان را برای مدت طولانی حفظ کند.