Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seohack/domains/seo-hacker.ir/public_html/language/fa-IR/fa-IR.localise.php on line 115
بازاریابی پیام رسانی چیست؟ کاربردهای آن در بازاریابی - سئو هکر
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مطمئنا در طول روز بارها کلمه پیام رسان را شنیده اید و با پیام رسان های مختلفی آشنا هستید اما سوال اینجاست این پیام رسان ها چه تاثیری در  کسب و کار ما دارند؟ و بازاریابی پیام رسانی دقیقا به چه معناست؟

به عبارت ساده، بازاریابی پیام رسانی استفاده از برنامه های پیام رسانی فوری مانند Whats App،Facebook Messenger یا Snap chat برای ارتباط افراد با یکدیگر، ارتباط شرکت ها با کاربران، مشتریان و مشتریان بالقوه در زمان مشخص است.

هدف مشتریان از استفاده ی پیام رسان های یک شرکت آگاهی از آخرین پیشنهادات، محصولات فعلی یا اخبار برند مورد نظر می باشد. از سوی دیگر، آنها می خواهند  پاسخ سوالات خود را در مورد خدمات و محصولات برند به طور مستقیم و در زمان مشخصی دریافت نمایند.

ارتباط از طریق پیام رسان ها می تواند فرصتی جدید برای گفتگو و راه هایی برای پاسخگویی به درخواست ها فراهم نماید که فراتر از ارتباط یک طرفه است.

امروزه روند استفاده از برنامه های پیام رسان در حال افزایش است. برنامه هایی مانند Whats App، Facebook Messenger، Snapchat، و غیره به بخش جدایی ناپذیر از عادت های ارتباطی کاربران تلفن همراه تبدیل شده است. این پدیده در بیشتر کشورهای دنیا قابل مشاهده و در حال گسترش است. به گفته بازاریابان الکترونیکی 1.82میلیارد نفر از این ابزار در سراسر جهان تا پایان سال2018 استفادە خواهند کرد.

توسعه و گسترش استفاده از پیام رسان ها، مدیران بازاریابی را با فرصت ها و همچنین خطراتی مواجه می سازد. مدیران بازاریابی برای رسیدن به مشتریان هدف خود باید از بازاریابی پیام رسانی در یک کانال ارتباطی درست بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران استفاده نمایند.

با شروع برقراری تماس، پیام رسان ها از مزایا و گزینه های منحصر به فردی برخوردار می شوند. استفاده از ربات های چت می تواند راهی امیدوار کننده برای دستیابی به این هدف باشد.

دلایل استفاده از بازاریابی پیام رسانی

تاکنون برنامه های پیام رسان و کانال های ارتباطی در درجه اول برای ارتباطات شخصی و خصوصی مورد استفاده قرار گرفته اند، با این حال به عنوان بخشی از مجموعه بازاریابی شرکت ها این برنامه های پیام رسان میتوانند مزایای دیگری را نسبت به سایر کانال های بازاریابی برای برند داشته باشند.

در ادامه به مهمترین دلایل استفاده از برنامه های پیام رسان به عنوان بخشی از بازاریابی پیام رسانی اشاره می کنیم :

دسترسی به مخاطبان گسترده تر

برنامه های پیام رسانی در حال حاضر در همه گروه های سنی استفاده می شود، به صورتیکه هدف این برنامه های پیام رسان افزایش دسترسی های جهانی در کلیه سطوح می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده وبسایت zenith media حدود 66درصد افراد دارای گوشی های هوشمندی هستند که قابلیت استفاده از برنامه های پیام رسان را دارند.

نرخ بالای بازگشایی و کلیک

کاربران پیام رسان معمولا به راحتی می توانند در دسترس باشند. با نرخ بازگشایی 90% پست ها و میزان 20تا30% کلیک برروی لینک ها. انتقال اطلاعات به کاربران با استفاده از پیام رسان ها بسیار موثرتر از سایر رسانه ها است.

مشتریان وفادار

به طور متوسط ​​کمتر از یک درصد کاربران از کانال های پیام رسان لغو عضویت می کنند. گفتگو از طریق برنامه های پیام رسان می تواند برای برقراری ارتباط مستقیم با هر یک از مشترکین استفاده شود و بنابراین وفاداری مشتریان را در دراز مدت حفظ نماید.

کانال ارتباطی مستقیم به شرکت

مشتریان می توانند از طریق برنامه های پیام رسان به طور مستقیم با شرکت ها تماس بگیرند و گفتگو داشته باشند. گفتگوهای عمومی از این قاعده مستثنی هستند به این ترتیب، این کانال، سخنرانی های نفرت انگیز و امثال آن را شامل نمی شوند.

محتوای منتشر شده

با استفاده از برنامه های پیام رسان به آسانی میتوان محتوای مورد نظر را به اشتراک گذاشت. محتوای مورد نظر برند به راحتی در میان مکالمات خصوصی مشتریان بالقوه قابل نشر است. به این ترتیب، پیام رسان ها یک روش ایده آل برای انتقال محتوای چند رسانه ای ارائه می کنند.

کلیپ های ویدئویی، تصاویر، فایل های صوتی یا فایل های PDF می توانند به خبرنامه های رسمی و چت ها ضمیمه شوند، این کمک می کند تا دنیایی جدید از تجربه برای مشتریان ایجاد شود.

فراهم نمودن پشتیبانی چت بات

فراهم نمودن پشتیبانی چت بات یک گام هوشمندانه در راستای مکانیزه کردن ارتباطات پیام رسان ها و یک راه جدید برای تبادل با مشتریان و آینده نگری است.

افزایش اعتبار چت بات

چت بات ها یا ربات های گفتگو مزایای زیادی برای مشتریان دارند.

آنها دیگر کند نیستند و به جای آن پاسخ های سریع را در اطراف دریافت می کنند. تمام گفتگوها با رباتها یا انسانها در چت ثبت شده است، به این معنی که مشتریان نباید نگرانی خود را نسبت به هر یک از مخاطبین جدید از ابتدا توضیح دهند. پیام رسان فیس بوک و برخی برنامه های سازمانی در حال حاضر به وضوح نشان می دهند که ما به کجا هدایت می شویم.

استفاده از پیام رسان ها را میتوان به عنوان گامی مهم در توسعه کسب وکار و ارتباط متقابل با مشتریان در نظر گرفت. آیا شما از بازاریابی پیام رسانی برای پیشرفت و توسعه کسب و کارتان استفاده می کنید؟