ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آموزش سئو گوگل مپ Google Maps

مطمئناً، در حال حاضر گوگل، توانایی های فوق العاده ای دارد (و به لطف هوش مصنوعی ، گوگل هر روز بهتر می شود)، اما نقشه Google Maps یکی از برنامه هایی است که گوگل بیشتر وقت خود را صرف تصفیه و بهبود آن می کند و نتایج خود گویای حقیقت هستند.

ما بدون اطلاعات GPS جغرافیایی گوگل در امر مسیریابی به کجا هدایت می شدیم؟ Google Maps بدون شک یکی از بهترین ابزارهای مفید گوگل است که در اختیار جهان قرار گرفته، اما مطمئنا چیزی بیش از یک ابزار مسیریابی است که باعث کنارگذاشتن نقشه های کاغذی و یا پرسیدن مسیر از مردم است .بلکه یک ابزار سئو سایت و بازاریابی اینترنتی فوق العاده قدرتمند است.

در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازاریابان متخصص دیجیتال مارکتینگ می توانند – و باید – از نقشه های بازاریابی گوگل به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال و سئو استفاده کنند. ما ویژگی های اساسی و چیزهایی که شما باید انجام دهید را پوشش خواهیم داد، و همچنین نکات و راهکارهایی که کمتر شناخته شده است را نمایان خواهیم کرد تا به شما در پیدا کردن مشتری کمک کنیم. با ویرلن همراه باشید:

بازاریابی گوگل مپ چیست؟

به طور خلاصه، بازاریابی و سئو گوگل مپ فرآیند استفاده از قابلیت های Google Maps است تا کسب و کار شما را آسان تر کند. اگر چه این می تواند برای شرکت های بزرگ بسیار سودمند باشد (اینطور انتظار می رود)، برای کسب و کارهای کوچک نیز یک ابزار ضروری است. با این حال، بازاریابی گوگل مپ ، تنها در مورد بینش(visibility) نیست، بلکه در مورد موقعیت هاست البته نه فقط برای یک فروشگاه. اگر به درستی (و به طور استراتژیک) مورد استفاده قرار گیرد، گوگل مپ می تواند نقش مهمی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایفا کند.

فایده بازاریابی گوگل مپ چیست؟ ]

هدف نهایی بازاریابی گوگل مپ، کسب رتبه و جایگاهی بالا در لیست(رتبه بندی) نتایج کسب و کارهای مرتبط در جستجوی گوگل است. بیایید نگاهی به این موضوع بیاندازیم.

] نتایج Google Maps براساس نزدیکی

اولین اساس فهرست بندی Google Maps مکان فیزیکی شما است. با افزایش میزان جستجوی گوشی ، این نوع جستجو (و نتایج Google Maps) روشی بسیار شایع شده است. اگر تا کنون از یک دستگاه تلفن همراه خود برای جستجوی نوع خاصی از کسب و کار اقدام کرده اید، بدون شک تقریبا با چنین نتیجه ای مواجه خواهید شد:

در مثال بالا، من برای “کتاب فروشی ها” جستجو  کردم و این نتایج را دریافت کردم. همانطور که می بینید، Barnes & Noble با توجه به تبلیغات در گوگل PPC (پرداخت برای هر کلیک )خود، دربالاترین رتبه قرار دارد . با این حال، نتایج نقشه ها همان چیزی است که ما واقعا می خواهیم.

همانطوری که تبلیغات کلیکی PPC یکی از موضوعات فرمول بندی رتبه یک آگهی هستند و موقعیت های تبلیغات بر اساس آن فرمول ها صورت می گیرند، فهرست های Google Maps بر اساس مکان کاربر اولویت بندی می شوند، با موقعیت “A” بعنوان نزدیکترین و غریب الوقوع ترین مکان. موقعیت های “B” و “C” نیز در صورتی که من گزینه های بیشتری را بخواهم ارائه می شوند.

شما ممکن است چنین نتایجی را خودتان تجربه کنید. بسیاری از کاربران از طریق پیشنهاد گوگل، به ویژه هنگام جستجو از دستگاه تلفن همراه خود، به دنبال کسب و کارهای نزدیک به خود هستند. تصویر زیر جستجوی انجام شده در دستگاه Android من را نشان می دهد  که با ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی من فعال شده است:

با توجه به متغیرهای مختلف، برخی از جستجوگرها ممکن است متوجه شوند که نتایج احتمالی جستجوی “نزدیک به من” حتی برجسته تر از آن چیزی هستند که در این مثال آمده است. تقریبا به نظر می رسد که گوگل می خواهد از نقشه ها برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی استفاده کند!

نتایج Google Maps براساس رتبه بندی

اگر چه نتایج نقشه های “مبتنی بر نزدیکی” این روزها روشی متداول هستند، اما آنها تنها نوع نتایج ارائه شده توسط Google Maps نیستند. همه کاربران داده های موقعیت مکانی تلفن همراه خود را فعال نکرده اند و لیست نقشه ها تقریبا برای هر مقصدی روی سیاره زمین موجود هستند، اینجا زمانی است که نتایج Google Maps براساس رتبه بندی اغلب نشان داده می شوند. این نتایج در جستجوی Google Maps برای کسب و کارهای خاصی که در یک مکان مشخص قرار دارند ، نشان داده می شود. به عنوان مثال، در شکل زیر، نتایج نقشه ها را برای “دندان پزشکان” در بورلی هیلز، کالیفرنیا ببینید:

همانطور که می بینید، نتایج بوریلی هیلز به خصوص در مورد دندان پزشکان بسیار مفید است؛ که باعث می شود بازار بسیار رقابتی ای در زمینه بازاریابی نتایج Google Maps باشد. در بالای فهرست، دکتر کوروش مداحی است که دارای یک مطب دندانپزشکی در North Roxbury Drive است که میانگین امتیاز بیمار ۴٫۸ از پنج ستاره از ۳۷ بررسی گوگل را بدست آورده است.

اینجا جایی است که بخش بازاریابی و سئو گوگل مپ SEO Google Maps وارد بازی می شود.

در این جستجو، من بدنبال شرکتی در یک کشور دیگر بودم(با از بین بردن هر گونه موقعیت مکانی من در نتایج) ؛ بنابراین گوگل نتایج را بر اساس نزدیکی به من نشان نمی دهد. اگر به بالاترین نتیجه در مثال بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مطب دندانپزشک دکتر آرتور گلاستمن نیز در North Roxbury قرار دارد، اما در ۵۱ بررسی گوگل، امتیازی حدود ۴٫۹ از ۵ دارد. اما این نتیجه زیر عمل دکتر مداحی رتبه بندی شده است، بنابراین گوگل نتایج این نقشه ها را صرفاً بر اساس رتبه بندی های مشتری ارزیابی نمی کند، پس چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این سوال این است که لیست Google My Business شما به خوبی بهینه شده است یا نه، همراه با برخی عوامل دیگر.

گوگل مای بیزینس Google My Business چیست؟

Google My Business قبلا به عنوان Google Places شناخته میشد،که به صاحبان کسب و کار اجازه می دهد فهرستی برای کسب و کار خود که ممکن است در نتایج جستجوی Google ظاهر شود، ایجاد کنند. تقریبا هر نوع کسب و کاری می تواند یک فهرست کسب و کار Google My Business ایجاد کند که اطلاعاتی را که جستجوگران می خواهند بدانند، مانند آدرس، ساعات کار و رتبه بندی های مشتری، نمایش دهند.

گوگل بیزنس در ایران در دسترس نیست!

علاوه براین شما نمیتوانید موقعیت مکانی خود را در گوگل مپ تایید کنید زیرا برای ایران در دسترس نیست!

چطور وب سایت خودمان را در نقشه گوگل فعال کنیم؟

(برای جستجو های مرتبط گوگل)

بروی بخش Maps گوگل کلیک کنید

از منو کناری بروی گزینه Add a missing place کلیک کنید

بالن گوگل را در موقعیت مکانی خود قرار دهید و مشخصات آدرس و تلفن و سایت خود را در کادر کناری وارد کنید

در پایان کد فریم آدرس خود بروی گوگل را از گوگل مپ دریافت کنید و در بخش تماس باما در سایت خود قرار دهید و منتظر تایید گوگل از طریق ایمیل بمانید . معمولا یکی دوهفته زمان میبرد تا نام مجموعه خود را در جستجو های مرتبط ببینید.