تغییرات-سئو-تحت-تاثیر-هوش-مصنوعی
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

فهمیدن سئو اولین گام برای بهینه‌سازی سایت و محتوای آن است. زمانی که یک کاربر محصول یا خدمات مورد نیاز خود را جستجو می‌کند، موتور جستجو لیستی از سایت‌های مرتبط را به او نشان می‌دهد. سایت‌هایی که در ابتدای نتیجه‌ی جستجو نشان داده می‌شوند رتبه‌ی بهتری از طرف موتور جستجو کسب کرده‌اند یعنی سئوی بهتری دارند. همان‌طور که می‌دانید الگوریتم موتورهای جستجو دائم در حال تغییر است و سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه‌ی بهتری کسب کنند باید از قوانین جدید پیروی کنند. این یعنی باید با مفاهیم اولیه‌ی هوش مصنوعی آشنا شوند.

هوش مصنوعی چیست؟ مقاله‌ی مرتبط:

هوش مصنوعی (artificial intelligence) یا به اختصار AI یک پیشرفت تکنولوژی است که با ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار عملکرد مغز انسان را منهای معایب ذاتی منطق و کم بودن ظرفیت حافظه شبیه‌سازی می‌کند. هوش مصنوعی حجم وسیعی از داده‌ها را تحلیل کرده و آن‌ها را تبدیل به اطلاعات مفید می‌کند. به عبارتی هوش مصنوعی قادر است اطلاعات را سریع‌تر، بهتر و در حجم وسیع تری نسبت به انسان‌ها تحلیل کند.

هوش مصنوعی به مرور زمان خودش را تقویت می‌کند و یاد می‌گیرد. این یعنی استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به عملکرد بهتر موتورهای جستجو کمک می‌کند. به‌عنوان مثال زمانی که تعداد کافی از عکس‌های پلاتیپوس (جانداری شبیه به اردک) را در شبکه‌ی عصبی هوش مصنوعی وارد کنید، سیستم به مرور زمان عکس‌های این جاندار خاص را تشخیص می‌دهد. یا اگر به اندازه‌ی کافی کدهای کامپیوتری malware به او نشان داده شود، ویروس‌های کامپیوتری را تشخیص می‌دهد. درنهایت اگر به اندازه‌ی کافی کلمات و عبارات یک زبان را دریافت کند، عبارات جستجو شده را بهتر درک می‌کند و بهتر به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

هوش مصنوعی به طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

۱- هوش مصنوعی محدود (Artificial Narrow Intelligence) یا به اختصار ANI: این مدل از هوش مصنوعی روی یک عملکرد خاص تمرکز می‌کند؛ مانند بازی شطرنج یا فیلتر کردن اسپم.

۲- هوش مصنوعی عمومی (Artificial General Intelligence) یا به اختصار AGI: هوش مصنوعی با عملکرد عمومی یعنی سیستمی که از توانایی معادل یک انسان برخوردار است.

۳- سوپر هوش مصنوعی (Artificial Superintelligence) یا به اختصار ASI: توانایی آن فراتر از هوش مصنوعی عمومی است یعنی شبکه‌ی عصبی آن ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به هوش مصنوعی عمومی دارد.

الگوریتم RankBrain گوگل نوعی از ANI است. این سیستم خاص مبتنی بر اتصال است و شیوه‌ی یادگیری افراد را تقلید می‌کند. به آن یادگیری عمیق یا deep learning نیز گفته می‌شود. ارتباط‌گر ANI از رویکرد بازگشت به عقب برای تشخیص معایب در خروجی بهره می‌برد (به‌عنوان مثال تشخیص اشتباه اردک به عنوان پلاتیپوس) و از این اطلاعات برای نتایج کوئری‌های آینده استفاده می‌کند.

آپدیت جدید الگوریتم RankBrain گوگل

این الگوریتم از سال ۲۰۱۵ پیاده‌سازی شد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. تا پیش از این گوگل از الگوریتم‌های نوشته شده توسط انسان‌ها استفاده می‌کرد اما سیستم موتور جستجوی جدید از هوش مصنوعی برای پیدا کردن مرتبط‌ترین سایت‌ها استفاده می‌کند. RankBrain به مرور زمان جایگزین تکنولوژی مبتنی بر الگوریتم شده است. امروزه تکنولوژی موتور جستجو بر روش‌های قدیمی غالب شده و روند کار آن هر روز تغییر می‌کند.

تغییر جهت بازاریابی

RankBrain در حال حاضر قوانین سئو را تغییر داده اما نتایج آن خطی نبوده است. الگوریتم قدیمی گوگل هنوز هم استفاده می‌شود اما روش استفاده از متدهای آن تغییر کرده است. RankBrain از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا متوجه شود کدام ترکیب از الگوریتم‌ها بهترین نتیجه را در جستجوی کاربر دارد.

به‌عنوان مثال RankBrain در یک جستجوی خاص یاد می‌گیرد عنوان متا عامل مهمی در رتبه‌بندی سایت است. درنتیجه به سایت‌هایی که عنوان متای مشابه با عبارت جستجو شده دارند رتبه‌ی بهتری می‌دهد. اما این موضوع ممکن است در مورد سایر جستجوها صادق نباشد و کاربر نتیجه‌ی خوبی دریافت نکند. درنتیجه RankBrain برای سایر مدل‌های جستجو تأثیر الگوریتم دیگری را افزایش می‌دهد.

در هر جستجویی ترکیب الگوریتم‌ها متفاوت است. RankBrain دنبال پیدا کردن بهترین ترکیب از الگوریتم‌ها نیست بلکه دنبال پیدا کردن سایت‌های خوب و سایت‌های بد است.

چه عواملی باعث خوب بودن سایت می‌شود مقاله‌ی مرتبط:

RankBrain به مرور زمان یاد می‌گیرد کدام سایت‌ها به نتایج جستجو بهتر پاسخ می‌دهند و سپس ویژگی مشترک آن‌ها را تحلیل می‌کند. همان‌طور که می‌دانید استفاده از کلمات کلیدی و حجم استفاده از آن‌ها مهم است اما کافی نیست. RankBrain همچنین به ساختار سایت نیز اهمیت می‌دهد. به‌عنوان مثال وب‌سایتی که هیچ موضوع خاصی ندارد به‌عنوان یک وب‌سایت بد در نظر گرفته می‌شود و رتبه‌ی خوبی کسب نخواهد کرد. RankBrain به لینک‌های خارجی نیز اهمیت می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر وب‌سایتی که در مورد کفش فعالیت می‌کند به وب‌سایت مرتبط با پوشاک لینک دهد کاملا طبیعی است. اما اگر به یک وب‌سایت مرتبط با کامپیوتر لینک دهد امتیاز خوبی کسب نمی‌کند.

برای جلوگیری از کسب امتیاز منفی بهتر است با پارامترهایی که RankBrain برای وب‌سایت‌های خوب در نظر می گیرد آشنا شوید و آن‌ها را روی وب‌سایت خود اعمال کنید.

ویژگی وب‌سایت‌های خوب

وب‌سایت‌های خوب به مرور زمان به‌عنوان معیار سنجش قرار می‌گیرند و این روی قوانین سئو تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط بسیار مفید است اما چگونه می‌توان با سایر عوامل تأثیرگذار آشنا شد؟ بهترین راه، فهمیدن نحوه‌ی کار RankBrain است.

۱- اولویت‌بندی کیفیت

پیش از هر کاری کیفیت سایت را بالا ببرید. گرافیک و محتوایی که در سایت استفاده می‌شود مهم است پس کیفیت محتوای تصویری و متنی خود را افزایش دهید. این کار میزان درگیری کاربران و تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند را بالا می‌برد. RankBrain به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد و سایت را بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کند.

۲- تجربه‌ی کاربر

تجربه‌ی کاربری نیز بسیار مهم است. اینکه کاربر بتواند با گرافیک وب‌سایت ارتباط برقرار کند و به راحتی وارد بخش مورد نظر شود از نظر RankBrain اهمیت دارد. برای درک بهتر این موضوع وب‌سایت‌هایی که در صنعت مرتبط با شما کار می‌کنند و رتبه‌ی خوبی دارند را شناسایی کنید و طراحی مشابهی داشته باشید.

۳- مرتبط بودن محتوا

زمانی که شخصی برای خرید تی‌شرت وارد وب‌سایت می‌شود نباید به صفحه‌ی مد لباس‌های پاییزی هدایت شود. کلمات کلیدی باید به لینک‌های مرتبط متصل باشند تا کاربر به راحتی وارد قسمت مورد نظر شود. بنابراین مرتبط بودن محتوا به کلمه‌ای که به آن لینک می‌شود بسیار مهم است.

این روزها سئو تبدیل به بازی موش و گربه شده است و گوگل به طور مرتب قوانین بازی را تغییر می‌دهد. هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های حجیم نقش پررنگی در سئو بازی کرده‌اند و درک مفاهیم آن در بهبود سئوی سایت بسیار مهم است.

تاثیر-بک-لینک-بر-سئو
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

تاثیر بک لینک بر سئو کدام یک از بیشترین تعداد لینک را برای یک URL انتخاب شده به صورت تصادفی انتخاب کرده است؟

این یک متریک دشوار است که واقعا پین کردن. متاسفانه، مشخص نیست که پیوندها باید چه مقدار و چه چیزی نباید تعیین شود، آسان نیست.

به عنوان مثال، تصور کنید یک URL دارای یک صفحه است که به آن لینک دارد، اما این صفحه شامل این لینک 100 بار است. آیا این 100 پیوندها یا یک لینک است؟

خوب، معلوم می شود که شاخص های پیوند مختلف احتمالا این نوع سناریوها را به طور متفاوت اندازه گیری می کنند و تعریف دقیق از هر کدام مانند کشیدن دندان ها است؛ زیرا تعریف بسیار پیچیده است و موارد فراوانی وجود دارد.

به هر حال، من فکر می کنم این یک نمونه عالی از جایی است که می توانیم اهمیت مسیر را نشان دهیم. هر اندازه متریک در واقع هستند، موز و Majestic به Ahrefs، که برای برخی از زمان ها رهبر بوده است. از زمان نوشتن این پست، آرهف برنده است.

پیوندها در هر دامنه

کدام یک از شاخص ترین مجموعه های لینک برای یک دامنه به صورت تصادفی انتخاب شده است؟

این متریک برای من خوب نیست، زیرا در اوایل یک اشتباه وحشتناکی پیدا کردم.

(برای دیگر تکنسین هایی که این را خوانده اند، من به عنوان INT (11) به جای BIGINT حافظه backlink را ذخیره کردم، که در هنگام دامنه بزرگتر از اندازه بزرگترین اندازه باعث ایجاد ارتباط زیادی با دامنه های بزرگ شد، زیرا پایگاه داده پیش فرض به همان مقدار است.)

با این وجود ، Majestic چندین بار به نمایش گذاشتن این متریک سرقت کرده است،اگر چه داستان عمیق تر از آن است. غلبه آنها از این جهت است که باید توضیح داده شود.

یکی از سخت ترین تصمیماتی که شرکت در رابطه با شاخص backlink خود دارد اینست که چگونه با هرزنامه رفتار کند. از سوی دیگر، هرزنامه برای این شاخص گران است و احتمالا توسط گوگل نادیده گرفته می شود. از سوی دیگر، برای کاربران مهم است که بدانند که آیا آنها تنهای لینک های اسپم دریافت کرده اند.

من فکر نمی کنم پاسخ صحیح به این سوال وجود داشته باشد؛ هر شاخص فقط باید انتخاب کند بررسی دقیق دلیل اینکه Majestic برنده است(و همچنان به افزایش مزیت خود) به دلیل یک شبکه اسپم به خصوص نابکارانه ویکی پدیا است.هر سایت با هرگونه لینک از ویکیپدیا، تعداد زیادی لینک از این شبکه دریافت می کند، که باعث می شود شمارش backlink آنها به سرعت افزایش یابد.

اگر شما در مورد این نوع لینک ها نگران هستید، باید نگاهی به Majestic بیاندازید و لینک هایی را که در ابتدا در فضایی یا فایرفاکس وجود دارد،دنبال کنید، بیش از 16،000 دامنه در این شبکه اسپم در فهرست Majestic وجود دارد. Majestic برنده این متریک است، اما برای مقاصد غیر از یافتن شبکه های اسپم، ممکن است انتخاب مناسب نباشد.

لینک کردن دامنه های ریشه در هر دامنه

کدام شاخص بیشترین تعداد LRD را برای یک دامنه به طور تصادفی انتخاب کرده است؟

خوب، این یک زمانی من را در حالی که فقط درست است. در وسط این نمودار، یک خطای مهمی را که من در دامنه ها فقط برای دامنه ریشه در Ahrefs به جای دامنه ریشه و تمام زیر دامنه ها جستجو کردم اصلاح کردم. این تا به حال به آراف احترام نگذاشته بود تا زمانی که من در نهایت همه چیز را در ماه فوریه اصلاح کردم.

این تیم به شدت در حال رشد شاخص خود است، Majestic شمارش LRD را از طریق شبکه قبلا مورد بحث قرار داده است، اما ثابت شده است،و اهورا نسبتا ثابت باقی مانده است.

به دلیل طبیعت “متضاد” این معیارها، ظاهری غلطی به نظر می رسد که آئروفس به طور چشمگیری کاهش می یابد. آنها نیستند آنها هنوز عظیم هستند و همینطور Majestic است. حواس واقعی در جهت است: Moz به طور چشمگیری نسبت به شبکه های خود رو به رشد است. از زمان نوشتن این پست، Moz برنده است.

تاثیر-بک-لینک-در-سئو-سایت
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

Backlinks بک لینک چیست و چه تاثیری در رتبه بندی موتور جستجوگر (سئو) دارد؟ آیا همه انواع بک لینک برای سئو سایت موثر است ؟ کدام مدل بک‌لینک باعث بهبود رتبه سایت شما در جستجوی گوگل میشود.

همانطور که میدانید زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می کند (همراه با لینک آن وب سایت) ، اصطلاحا بک لینک نامیده میشود. این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان “بک لینک“شناسایی کنند.

متخصصان بهترین شرکت سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، عوامل تعیین کننده ای برای SEO هستند که به شما کمک می کند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت های دارای محتوای مرتبط باشند. و حتما مهم است که این سایت ها معتبر و پربازدید باشند و رتبه و اتوریتی بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک ها باکیفیت تر باشند، رتبه بندی شما بالاتر خواهد رفت. با ویرلن همراه باشید؛

چرا بک لینک ؟

بک لینک علاوه بر سئو سایت، در بازاریابی محتوا و برندینگ هم تاثیر گذار است.

هنگامی که کاربران در حال خواندن محتوای رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های آنلاین هستند، ابتدا لینک ها را می بینند. اگر نام برند و سایت شما چندین بار در یک مقاله ذکر شده باشد، نام تجاری شما به طور خودکار با موضوع آن مطلب در ذهن فرد خواهد ماند. همانگونه که موتورهای جستجوگر لینک ها را در سایت شما شناسایی کرده و نتیجه می گیرند که سایت شما اطلاعات مفیدی دارد، مصرف کنندگان نیز آنها را می بینند و باعث می شود که آنها به نام تجاری شما علاقه مند شوند.

هدایت به سمت فروش و روابط جدید

داشتن تعداد زیادی بک لینک می تواند منجر به پیدا کردن مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مصرف کنندگان شود.

]

هنگامی که کابران یک رپورتاژ خوب را می خوانند و یک بک لینک که به منبع اشاره می کند را می‌بینند ، احتمال زیادی وجود دارد که روی لینک ها کلیک کنند تا بیشتر بدانند که مقاله از کجا آمده است.

]

همچنین اگر کاربران واقعا از محتوای حمایت شده یا اسپانسری شما لذت برده باشند، ممکن است برند شما را در رسانه های اجتماعی نیز دنبال کنند بنابراین یک لینک ساده می تواند مصرف کنندگان را به سمت وب سایت شما هدایت کنند.

ترویج دادن و برندینگ

بک لینک های داخل متن رپورتاژ آگهی، راهی برای برندینگ و افزایش فروش محصولات و افزایش ترافیک وب‌سایت شما هستند .

البته باید بدانید که اگر سعی دارید صفحاتی که محتوای ضعیف یا ابتدایی دارند را در نتایج گوگل بالا ببرید ، شما در رنکینگ این گونه صفحات در موتورهای جستجو ، دچار مشکل خواهید شد. بنابراین براساس استراتژی های برتر سئو سایت باید به شدت به تولید محتوا براساس الگوریتم های سئو اهمیت بدهید و سپس به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی فکر کنید.

ترافیک ارجاعی

با وجودی که بیشتر ترافیک از طرف موتورهای جستجو می آید، برخی از کابران هم از طریق ارجاعات سایت های جذب سایت شما می شوند. ترافیک ارجاعی به این معنی است که افراد بر روی لینک های درون یک محتوای رپورتاژ  کلیک می کنند و به سمت آن لینک هدایت می شوند. بنابراین استفاده از ترافیک ارجاعی مورد نظر متخصصان بازاریابی اینترنتی و سئو قرار می گیرد چراکه نرخ فرار (bounce) کمی دارد.

 

 

رتبه بندی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک نتایجی واقعی هستند که در کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی سرچ نمایش داده میشوند و توسط سیستم هوشمند گوگل رتبه بندی میشوند. در صورتی که نتایج غیر ارگانیک تبلیغات کلیکی گوگل هستند.

بک لینک کردن در رپورتاژ بهترین راه سئو سایت است زیرا به قرار گرفتن وب سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل کمک می کند. پس اگر رپورتاژ آگهی شما از طرف وب سایت ها دیگر لینک فالو شود، وب سایت شما در نتایج اصلی موتور جستجوی گوگل رنکینگ بالاتری خواهد داشت.

درواقع براساس تکنیک های سئو بک لینک ها ارز (واحد ارزشمند) اینترنت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان “رای” مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد. موتورهای جستجو از بک لینک ها استفاده می کنند تا از طریق وب سایت شما توانایی پاسخگویی به درخواست های(سرچ) کاربران را داشته باشند. بنابراین هرچه یک وبسایت بیشتر بک لینک داشته باشد، محبوب تر خواهد بود.

هنگامی که موتورهای جستجو ارتباط یک سایت را با یک کلمه کلیدی محاسبه می کنند، تعداد لینک های ورودی با کیفیت به سمت آن وب سایت را در نظر می گیرند. بنابراین ما نباید فقط به دنبال دریافت لینکهای ورودی باشیم، کیفیت لینک ورودی و کیفیت تولید محتوای رپورتاژ آگهی است که مهم است.

یک موتور جستجو محتوای سایت ها را برای تعیین کیفیت یک لینک محاسبه می کند. هنگامی که لینک های ورودی به سایت شما از طریق سایت هایی دیگر می آیند، مخصوصا آن سایت هایی که دارای محتوای مرتبط با سایت شما هستند، ، این لینک های ورودی باعث می شود سایت شما بیشتر “مرتبط” در نظر گرفته شود. اگر لینک های ورودی در سایت هایی با محتوای غیر مرتبط یافت شوند (ربطی به محتوای شما نداشته باشند) آنها کمتر “مرتبط” شناخته می شوند. هرچه ارتباط لینک های ورودی بیشتر باشد، کیفیت آنها بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل دستیابی به بک لینک های با کیفیت، جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شماست. شما نمیتوانید یک وبسایت ایجاد کنید و سپس انتظار داشته باشید که افراد بدون هیچ اشاره ای از جای دیگر، وبسایت شما را پیدا کنند! شما حتما باید کلمه ای را در مورد سایت خود در جایی ارسال کرده باشید. برای مثال یکی از راه هایی که وبمسترها ها در این زمینه استفاده می کردند، تبادل لینک بود که جدیدا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

خب حالا که میدانید که اصطلاح “backlink” به چه معنی است و چرا آنها برای سئو مهم هستند، بیایید چند تکنیک ساده برای ساخت بک لینک به سایت تان را یاد بگیریم.

کیفیت بک لینک

یک واقعیت مهم که شما باید در مورد جستجوگرهای backlink در نظر داشته باشید این است که تعداد بک لینک ها مهم نیست، بلکه کیفیت لینک ها مهم است.

اگر از بعضی سایتهای تبلیغات متنی و یا تبلیغات کلیکی برای پیوند دادن به سایت خود استفاده میکنید، به احتمال زیاد از طریق گوگل مجازات خواهید شد.

بنابراین سوال اینجاست:

چه راه هایی برای دریافت بک لینک های با کیفیت برای وبسایت وجود دارد؟

در نهایت بهترین پیشنهاد این است که برای افزایش آگاهی خود مقالات دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو را مطالعه کنید.

یک-پست-موفق-وبلاگ-چه-ویژگی‌هایی-دارد
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

همان‌طور که یک چترباز برای داشتن یک تجربه‌ی موفق همه چیز را چندین بار قبل از پرش چک می‌کند، یک وبلاگ نویس نیز قبل از انتشار پست خود باید چنین کاری انجام دهد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی دقیق‌تری عناصری می‌پردازیم که خوانایی متن را افزایش می‌دهند و وجودشان در یک پست وبلاگ ضروری است.

۱- تیتر جذاب

کارآفرینانی که در حضور سرمایه‌گذاران سخنرانی می‌کنند تنها دو دقیقه زمان دارند تا کسب‌وکار خود را به آن‌ها معرفی کنند. هدف آن‌ها این نیست که در این مدت کم سرمایه‌ی مورد نظر خود را جذب کنند. بلکه قصد دارند در این مدت به‌اندازه‌ای اطلاعات در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند که او را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کنند. موضوع پست وبلاگ نیز دقیقا مانند همان سخنرانی دو دقیقه‌ای عمل می‌کند و باید دارای دو ویژگی باشد:

دادن اطلاعات کلی در مورد موضوع مقاله تشویق خواننده به باز کردن پست و دیدن حداقل یک تصویر

به عبارت دیگر موضوع وبلاگ باید به اندازه‌ای تأثیرگذار باشد که مردم را به خواندن پست تشویق کند. گاهی اوقات استفاده از کلمات احساسی در موضوع، جذابیت آن را بالا می‌برد و گاهی اوقات خود اطلاعات به اندازه‌ای جذاب هستند که نیازی به استفاده از کلمات اضافه نیست. مردم از روی احساسات عمل می‌کنند. پس در انتخاب تیتر دقت بالا داشته باشید تا نظر خوانندگان جلب شود و پست شما را برای خواندن باز کنند.

۲- خلاصه‌ی متقاعد کننده

در گزارش‌های خبری، قسمت خلاصه‌ی مقاله باید نکات مهم داستان را در بر داشته باشد. اما این نکته لزوما در پست‌های وبلاگ صادق نیست. اولین جمله‌ی مقاله یا قسمت خلاصه‌ی آن باید برای خواننده متقاعد کننده باشد و او را به خواندن ادامه‌ی مطلب تشویق کند. پس این قسمت را طوری بنویسید که خواننده دلش بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کرده و بعد از خواندن کل مقاله از شما تشکر کند.

۳- زیرتیترهای مفید

زیرتیترها سه ویژگی دارند:

ایجاد فاصله در متن و افزایش زیبایی ظاهری آن راهنمایی خواننده به قسمت‌های مهم متن کمک به بهبود بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو)

قبلا توصیه می‌شد که بهتر است از یک یا چند کلمه‌ی کلیدی در زیرتیترها استفاده شود اما امروزه چنین نیست. استفاده از عبارات توصیفی که ایده‌ی کلی مطلب را بیان کنند کافی بوده و به سئوی سایت نیز کمک می‌کند. دو نکته‌ی اول نیز بسیار مهم هستند. هیچ کس حوصله‌ی خواندن یک متن طولانی را ندارد و زیرتیترها خوانایی متن را بالا می‌برند. همچنین اگر شخصی بعد از خواندن مطلب نیاز به مرور بخش‌هایی از آن داشته باشد، با وجود زیرتیترها می‌تواند به راحتی به قسمت مورد نظر برسد.

۴- آموزندگی و جذابیت بخش اصلی متن

همان‌طور که می‌دانید قسمت اصلی متن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متن اصلی می‌تواند شامل اخبار، نکات آموزنده، آموزش نحوه‌ی انجام یک کار یا حتی داستان خنده‌دار باشد. هر کدام از این پست‌ها با نگارش مخصوص به خود نوشته می‌شوند. به‌عنوان مثال در داستان خنده‌دار از کلمات عامیانه استفاده می‌شود و لحن نوشتاری اخبار جدی است. پس مهم‌ترین کار این است که هدف پست را مشخص کنید.

همان‌طور که در مورد قبلی اشاره کردیم در گذشته توصیه می‌شد کلمات کلیدی باید چند بار در زیرتیترها و متن اصلی تکرار شوند اما امروز تحقیقات نشان داده است چگالی کلمات کلیدی برای گوگل بسیار کم اهمیت هستند. الگوریتم گوگل به اندازه‌ای هوشمند است که متوجه می‌شود متن شما چه موضوعی دارد و آن را برای ظاهر شدن در نتیجه‌ی جستجو ایندکس می‌کند. بنابراین اگر موضوع مشخصی دارید و به خوبی در مورد آن توضیح داده‌اید گوگل متوجه این موضوع می‌شود و نیازی به استفاده‌ی بیش از اندازه از کلمات کلیدی نیست.

۵- تصاویر مرتبط و زیبا

یکی دیگر از راه‌های افزایش جذابیت و خوانایی متن، استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط در متن اصلی است. گوگل مدت زمانی که برای خواندن هر پست صرف می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند و وجود تصاویر کمک می‌کند خواننده برای مدت زمان بیشتری با پست درگیر باشد. همچنین از آنجایی که پست در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شود استفاده از تصاویر زیبا به جلب توجه خواننده کمک می‌کند.

۶- اقدام به عمل قوی

تمام پست‌هایی که در وبلاگ منتشر می‌شوند باید یک اقدام به عمل داشته باشند. اقدام به عمل می‌تواند پر کردن یک فرم یا درخواست بازدید از صفحه‌ای دیگر، کامنت گذاشتن یا عضویت در سایت به بهانه‌ی ارسال مقالات بیشتر باشد. پس در اولین گام تصمیم بگیرید خواننده چه اقدامی باید انجام دهد. سپس با نوشتن یک متن جذاب خواننده را به انجام آن تشویق کنید.

۷- لینک‌های داخلی مرتبط

آیا دوست دارید از تبلیغات مجانی استفاده کنید؟ مطمئنا همه‌ی ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد. بنابراین در هر پست جدیدی که می‌نویسید یک لینک از پست‌های قدیمی‌تر قرار دهید. همان‌طور که یک دلال خانه به نشان دادن یک اتاق خواب به مشتری اکتفا نمی‌کند شما نیز باید سایر مقالات خود را در معرض دید خواننده قرار دهید. فراموش نکنید که مدت زمان حضور خواننده در سایت مهم است و لینک دادن به سایر مقالات حضور خواننده را تضمین می‌کند.

علاوه‌براین از لینک‌های داخلی همیشه به‌عنوان نکته‌ی مثبتی در بهبود سئو یاد می‌شود. به این دلیل که تعداد بازدید صفحات به ازای هر خواننده را افزایش می‌دهد و باعث حضور بیشتر او در سایت می‌شود. البته استفاده از لینک به تنهایی کافی نیست و موضوع آن باید با متنی که در آن قرار گرفته مرتبط باشد.

۸- خوب بودن توضیحات متا (meta description)

توضیحات متا همان بخش خلاصه‌ای هستند که در نتیجه‌ی جستجوی گوگل و زیر لینک نشان داده می‌شوند. گوگل برای مقالاتی که توضیحات متای مشخصی ندارند، یک یا دو خط ابتدایی مقاله را به‌عنوان توضیحات متا انتخاب می‌کند و شاید این دو خط توصیف خوبی از کل متن ارائه ندهند. بنابراین بهتر است به صورت جداگانه نوشته شود. هفت مورد قبلی که بررسی کردیم در مورد نکاتی بود که خوانندگان در صفحه‌ی سایت مشاهده می‌کنند. اما توضیحات متا در داخل کدهای HTML قرار می‌گیرند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید افزونه‌ای به نام Yoast اجازه می‌دهد قسمت توضیحات متا را جداگانه پر کنید.

پست‌ها وبلاگ بازدید سایت را بالا می‌برند و به طور کلی باعث بهبود کسب‌وکار می‌شوند. دفعه‌ی بعد که خواستید پستی را داخل وبلاگ منتشر کنید کمی بیشتر زمان بگذارید و این هشت نکته را در آن رعایت کنید. مطمئن باشید بعد از مدتی نتیجه‌ی آن را در سایر جنبه‌های کسب‌وکار مشاهده خواهید کرد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
سئو سایت وردپرس خبری سئو سایت ورد پرس خبری که به منظور از این کلمه serch engine optimizathonاست که کلمه ای به معنی Seoبرای بهینه کردن سایت خود در موتور های جست و جوی گوگل فعال میشود. سئو به معنای دستگاری موتورهای گوگل و فریب موتورهای جست و جو گیر است که با روش های […]
راهنمای-بازاریابی-نهایی-برای-مبتدیان
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

راهنمای بازاریابی نهایی برای مبتدیان و بازاریابی وابسته یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد آنلاین از وبلاگ شما است . این به شما اجازه می دهد یک جریان درآمد ثابت را برای استراتژی کسب درآمد وبلاگ خود اضافه کنید. در این راهنمای بازاریابی وابسته برای مبتدیان، ما توضیح خواهیم داد که چگونه بازاریابی وابسته کار می کند و چگونگی شروع به کار از آن استفاده می شود.

بازاریابی وابسته چیست؟

با تعریف، بازاریابی وابسته یک توافق ارجاعی است که در آن یک خرده فروش آنلاین (تبلیغ کننده) به شما یک کمیسیون را پرداخت می کند زمانی که کاربران محصولات خود را از لینک ارجاع خود خریداری می کنند.

بر خلاف سایر انواع تبلیغاتی که براساس کلیک یا دیدگاه پرداخت می کنند، بازاریابی وابسته بر اساس CPA (هزینه برای هر کسب و کار)  انجام می شود. به عبارت دیگر، هنگامی که کسی اقدام می کند (یعنی محصول یا ثبت نام برای یک محاکمه آزاد)، فقط یک کمیسیون را کسب می کنید.

از آنجا که خطر برای مخاطبان کم است، برنامه های وابسته، نسبت به گوگل AdSense یا سایر انواع تبلیغات، به ناشران نسبت به گوگل و یا سایر تبلیغات بیشتر پرداخت می کنند.

راهنمای بازاریابی اینترنتی نهایی برای مبتدیان

بازاریابی وابسته به یک رویکرد دست دوم نیاز دارد. شما باید یک محصول یا سرویس پیدا کنید که برای کاربران شما مفید خواهد بود. پس از آن شما باید به طور استراتژیک آن را در پست های وبلاگ و سایر سایت های خود اضافه کنید، بنابراین کاربران می توانند محصول را با استفاده از لینک ارجاع خود خریداری کنند.

چگونه بازاریابی وابسته / ردیابی کار می کند؟

اول، شما باید یک شرکت یا محصولی را که می خواهید تبلیغ کنید پیدا کنید. شما باید یک محصول یا سرویس را انتخاب کنید که به اعتقاد شما مربوط به موضوع وبلاگ شما خواهد بود و برای مخاطبان شما مفید خواهد بود. محصول یا شرکتی که انتخاب می کنید، نام تجاری Merchant نامیده می شود.

بعدا، با پیوستن به برنامه شریک زندگی خود، باید با شرکت همکاری کنید. این باعث می شود شما “وابسته” خود را. برخی از شرکت ها نیز از شرط شرکا، شرکا و غیره استفاده می کنند.

پس از پیوستن به برنامه شریک خود (همچنین به عنوان برنامه وابسته نامیده می شود)، یک شناسه وابسته منحصر به فرد دریافت خواهید کرد. شما باید از این شناسه وابسته در تمام لینک های وابسته استفاده کنید که در وب سایت خود برای ارتقاء محصول اضافه می کنید.

شما می توانید محصول را با اضافه کردن یک بررسی عمیق محصول ، توصیه آن را در مقالات خود، تبلیغ بنر ، ارسال خبرنامه الکترونیکی و غیره، تبلیغ کنید . تمام ترافیک که به وب سایت بازرگان ارسال می کنید با شناسه منحصر به فرد شما ردیابی می شود.

هنگامی که یک کاربر خرید می کند، شما یک کمیسیون را دریافت خواهید کرد. پرداخت شما پس از آن که درآمد شما به یک آستانه خاص رسید 45 تا 60 روز می رسد.

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

Content Marketing and SEO اگر به دنبال راه های جدید سئو برای بهبود رتبه بندی(رنکینگ) موتور جستجوگر گوگل و SEO هستید و قصد بهینه سازی سایت را دارید ، تا بحال به ذهنتان رسیده که بازاریابی محتوا می تواند یک راه حل باشد؟ اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به فکر این اطلاعت بیشتر دربارهاهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت[…]

نوشته اهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت اولین بار در سئو. پدیدار شد.

۱۰-ابزار-برتر-سئو-در-سال-۲۰۱۸
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ابزارهای سئو در بسیاری از موارد، بروزرسانی‌های گوگل برنامه‌ریزی‌های بازاریابان و سئوکار ها را بهم می‌ریزد.

البته به وضوح مشخص است که این اعمال تغییرات، جهت رفع اشکالات و بهبود سیستم برای یافتن نتایج جستجوی مرتبط‌تر می‌باشد؛ با این حال پیش رفتن با این تغییرات همیشه آسان نخواهد بود. به همین منظور ابزارهای سئو در اختیار شماست تا وب‌سایت خود را همانطور که گوگل آن را می‌بیند، ببینید.

از آنجا که این ابزارها جهت شناخت المان‌های مورد نظر گوگل به کار گرفته می‌شوند؛ برای استراتژی جستجوی اتوماتیک شما حیاتی هستند. در این مطلب با ویرلن همراه باشید تا به بررسی ۱۰ ابزار برتر سئو در سال ۲۰۱۸ بپردازیم تا راحتتر بتوانید به شیوه‌ای که گوگل سایت شما را آنالیز می‌کند، آن را آنالیز کنید.

ابزارهای وب مستر گوگل Google’s Webmaster Tools شاید بهترین راه برای دیدن وبسایت خود از چشم گوگل، استفاده از ابزارهای وب مستر گوگل Google’s Webmaster Tools باشد.

ابزارهای وب مستر گوگل، منابعی از اطلاعات مورد نیاز بازاریابان و یا کاربران معمولی را،  برای توضیح اصول اولیه جستجو در گوگل در اختیار آنان قرار می‌دهد. برای مثال ابزار Fetch as Google برای رفع مشکللات سئو، به شما امکان دیدن یک URL را همانطوری که گوگل آن را می‌بیند، می‌دهد.  با اطلاعات بدست آمده از این ابزار ، شما قادر خواهید بود حتی کد‌های خراب، در صورت هک شدن وبسایت، را بیابید.

ابزار کاربردی دیگر وبمستر، PageSpeed Insights می‌باشد.

این ابزار با رویکرد بررسی سرعت اجرای وبسایت بر روی کامپیوتر و موبایل، می‌تواند جهت بالابردن سرعت وبسایت شما، بسیار مفید باشد. از آنجایی که میزان استفاده از موبایل برای جستجوهای آنلاین از کامپیوتر، پیشی گرفته است؛ سرعت، فاکتور بسیار مهمی در عملکرد تجارت شما می‌باشد. این ابزار سرعت وبسایت شما را در طیف ۱ تا ۱۰۰ مجاسبه می‌کند. طبق نظر کارشناسان گوگل، رتبه بین ۸۰ تا ۱۰۰ خوب، ۶۰-۷۹ معمولی، و زیر ۵۹ نشان از سرعت پایین وبسایت شما دارد.

SEMrush

خدمات این وبسایت رایگان است و عمدتا ابزارهایی جهت بهبود جستجوی کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. SEMrush گزارشی از عملکرد کلی دامین‌ها و صفحه‌های مخصوص هر یک، فراهم می‌کند. این وبسایت مجموعه‌ای از خدمات را در اختیارتان خواهد گذاشت و یکی از بهترین آنها، ابزار سئو یا SEO toolkitمی‌باشد. برای مثال یکی از این ابزارها، به شما امکان دیدن کلمات کلیدی موثر در رنکینگ یک صفحه را می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید هر کلمه کلیدی را، از لحاظ تاثیر آن در رنکینگ، میزان جستجوی ماهانه آن و غیره، بررسی کنید.

SEO toolkit همچنین به شما امکان مقایسه عملکرد صفحه خود با دیگر رقبایتان را می‌دهد. بدین صورت که می‌توانید از بک‌لینک‌ هایی که از طریق رپورتاژ آگهی از دیگر سایت‌ها دریفا کرده اید را بررسی کنید و از وضعیت لینک بیلدینگ Link Building، و کلمات کلیدی مناسب، آگاه شوید.

HubSpot’s Website Graderهاب اسپات وبسایت گریدر

در سال ۲۰۰۷، هاب اسپات ابزاری رایگان را به نام Website Grader معرفی کرد که نسخه‌ی جدید آن اخیرا به روزرسانی شده و موجود می‌باشد.

Website Grader ابزاری آنلاین است که بر اساس فاکتورهای زیر، گزارشات را برای شما محیا می‌کند:

عملکرد

این ابزار سایز صفحه وبسایت شما، درخواست‌ها، سرعت و دیگر فاکتورهای مشابه سئو سایت را آنالیز می‌کند.

قابلیت اجرا در گوشی‌های موبایل: این ابزار به بررسی وبسایت شما در گوشی‌های موبایل، از لحاظ عملکرد و تنظیمات نمایش می‌پردازد. : SEO وبسایت گریدر، تعیین خواهد کرد که آیا وبسایت شما توسط افراد و یا بات‌ها به راحتی قابل یافتن است یا خیر. این محاسبه شامل فاکتورهایی چون، تیتر صفحات و متا دسکریپشن می‌باشد. Meta Descriptionخلاصه‌ای از صفحه‌ای از وبسایت شماست که در جستجو‌های گوگل نمایان می‌شود و از ۱۵۰ کلمه نباید تجاوز کند. امنیت: این ابزار به جستجوی عواملی چون تاییدیه SSL می‌پردازد. این امر برای اثبات امنیت وبسایت شما برای دریافت اطلاعات کاربران، مفید است.

برای استفاده از وبسایت گریدر تنها به آدرس ایمیل و URL  وبسایت خود نیاز دارید. ثبت‌نام کنید و گزارشاتی دقیق و رتبه‌بندی از ۱تا ۱۰۰ پیرامون حوزه‌های ذکر شده در بالا را، در کثری از ثانیه دریافت کنید.

لینک‌های منو چک کن Check My Links

نام این ابزار خود به وضوح گویای قابلیتش است! برای اطمینان خاطر از درستی عملکرد لینک‌های داخلی و خارجی، از این ابزار میتوانید بهره ببرید.

این ابزار رایگان،  لینک‌های خراب را در عرض چند ثانیه می‌یابد. برای مثال با کمک این ابزار وبسایت ویکیپدیا برای کلمه “Marketing” را چک کنید. خواهید دید که ۷۱۱ لینک یافت می‌شود. علاوه بر این ۷ لینک خراب دیگر نیز به صورت هایلایت شده گزارش داده می‌شود. لینک‌های سبز لینک‌های درست و لینکهای خراب قرمز رنگ می‌باشند که این ویژگی یافتن لینک‌های خراب  را، بسیار آسان می‌کند.

SEO Report Card

SEO Report Card از شرکت UpCity، جایگاه شما بین رقیبانتان را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای نشان می‌دهد. با استفاده از اطلاعات جزئی از کاربران، این برگه گزارشی شامل موارد زیر را آماده می‌کند:

آنالیز Rank: کلمات کلیدی مورد نظرتان را وارد ‌کنید و سپس این نرم‌افزار پرینت اسکرینی از رنک وبسایت شما در گوگل، یاهو و بینگ را تهیه می‌کند. Link Building: به لطف این ویژگی گزارشی دقیق از تعداد وبسایت‌هایی که به وبسایت شما ارجاع می‌دهند را دریافت می‌کنید. آنالیز کلی وبسایت : این بخش جهت آنالیز کل وبسایت ، جهت تعیین میزان موفقیت شما در به کارگیری کلمات کلیدی می‌باشد. در دسترس بودن وب‌سایت ایندکسینگ indexing : شما با استفاده از این قسمت تعداد صفحات ایندکس شده وبسایت خود را دریافت خواهید کرد. Found’s SEO Audit Tool

Found’s SEO ابزاری رایگان برای نظارت آسان یک سایت، جهت شناسایی و حل مشکلات رایج سئو سایت، می‌باشد. به آسانی با وارد کردن URL ، بررسی دقیق سئوی وبسایت را دریافت خواهید کرد. این ابزار شامل ۳ بخش اصلی می‌باشد:

مسائل فنی: شگفتی این ابزار در قابلیت آن برای نشان دادن درستی عملکرد دامین و XML نقشه سایت یا همان XML Sitemaps می‌باشد. مسائل تولید محتوا: این بخش بر فاکتورهایی چون کلمات کلیدی و یا داده‌های متا تمرکز دارد.

مانند ابزار سئو دیگری به نام Woorank، پس از اتمام کار، گزارش در قالب PDF قابل دانلود می‌باشد.

Varvy’s SEO Tool

ابزار رایگان بررسی سئو Varvy، برای کاربرانشن اطلاعاتی چون: قدرت دامین، لینک‌ها، محاسبه تعاملات و ارجاع‌ها یا همان Mentions، سئو فنی، سرعت صفحات، سئو تصاویر و غیره را، فراهم می‌کند. این اطلاعات در قالب گزارشی ظرف کمتر از یک دقیقه قابل دریافت می‌باشد. نحوه عملکرد وبسایت شما با سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این ابزار، آنالیز تصاویر است. این بخش از گزارش بر قدرت تصاویر وبسایت شما از طریق آنالیز T Alt text تمرکز خواهد داشت. Alt text کدی است برای تعیین عملکرد یا توصیف یک تصویر که در HTML جا گذاری می‌شود. این ابزار با بررسی این کدها از درستی عملکرد و اجرای تصاویر، اطمینان حاصل می‌کند. عواملی چون: استفاده نکردن از Alt text، Alt text ناکارآمد و یا استفاده بیش از حد کلمات مورد بررسی این ابزار قرار گرفته و به اطلاع شما خواهد رسید.

ابزارهای حرفه‌ای موز Moz’s Pro Tools

این ابزارهای حرفه‌ای برای مدت آزمایشی یک ماه رایگان هستند و سپس با ۹۹ دلار می‌توانید از خدمات پیشنهادی استفاده کنید.  این ابزار همه کاره برای افزایش رنکینگ جستجو تجارت شما کافی خواهد بود. امکاناتی چون: موقعیت‌های سئو، پیگیری میزان رشد، ارائه گزارشات، و خدماتی دیگر با کمک این ابزار میسر خواهد بود.

برای مثال: ابزار Crawl Test ، از کرالر خود وبسایت Moz ، RogerBot، برای آنالیز حداکثر ۳۰۰۰ لینک یک URL، استفاده می‌کند. پس از اتمام کار، ایمیلی حاوی اطلاعات دقیق از تمام صفحات لینک شده به وبسایت را، دریافت می‌کنید.

Woorank

Woorank ابزاری است جهت کمک به دیجیتال مارکتینگ برای یافتن فرصت‌های بهینه‌سازی سایت و بهبود سایت. این ابزار عملکرد سئو، شبکه‌های اجتمایی، میزان آسانی در استفاده و غیره را در نظر می‌گیرد. هر گطارش به ۸ بخش تقسیم می‌شود:

چک‌‌لیست مارکتینگ عملکرد بر روی گوشی‌های موبایل میزان آسانی در استفاده تکنولوژی شبکه‌های اجتمایی بومی یا local بازدیدکنندگان

گزارش‌های فراهم شده در قالب PDF قابل دانلود می‌باشد. این قابلیت برای توزیع این نتایج با اعضای دیگر بسیار کارآمد می‌باشد.

Remove’em

لینک‌های مصنوعی یا غیر‌طبیعی برای رنکینگ جستجوی وبسایت شما بسیار مخرب هستند. برای رهایی از آنها ابزار Remove’em که به معنای “آنها را حذف کن” می‌باشد، را امتحان کنید.

این ابزار بک لینک‌های پروفایل شما را اسکن کرده و لیستی از لینک‌ها و دامین‌های که باید حذف بشوند را ارائه می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید لیستی از لینک‌هایی که نمی‌خواهید توسط گوگل یافت شوند را به این ابزار  بدهید تا آن را اجرا کند.

سایر مقالات آموزش سئو را مطالعه کنید.
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در دنیای رقابت در فضای مجازی، اهمیت سئو و تولید محتوای با کیفیت بر کسی پوشیده نیست و در این راستا افراد بسیاری سعی در یادگیری و تقویت مهارت خود در تخصص سئو سایت دارند. برای این منظور گزینه‌های متعددی از جمله خواندن مقاله و شرکت در سمینار‌های مجازی وجود دارد. اما یکی از مهم‌ترین اطلاعت بیشتر دربارهبرترین کنفرانس‌های آموزش سئو در سال ۲۰۱۸[…]

نوشته برترین کنفرانس‌های آموزش سئو در سال ۲۰۱۸ اولین بار در سئو. پدیدار شد.

استراتژی-های-برتر-سئو-سایت-برای-سال-۹۷
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سئو سایت در عمل بسیار پیچیده است.

چرا که به کار بردن صحیح ترفند های سئو منوط به آگاه بودن به تمامی تغییرات و اصلاحات سئو میباشد. فنون این ابزار از لحظه پیدایش آن در حال تغییر بوده اند و سالانه استراتژی ها و ترفند های جدید جایگزین نمونه‌ های پیشین می شوند. اما ما باید منتظر چه نوع تغییراتی در استراتژی سئو برای ماه های آتی باشیم؟

در این مطلب با ویرلن همراه باشید ؛ میخواهیم نگاهی به آخرین تغییرات سئو در سال ۲۰۱۷ و ترفندهای جدید مطابق با این تغییرات بیاندازیم.

تولید محتوا همچنان فاکتور پیشرو سئو برای رنکینگ گوگل

از اوایل سال ۲۰۱۷ موتور های جستجو گوگل، یاهو و بینگ، تلاش خود را برای یافتن نتیجه ای هر چه دقیق تر، بر اساس منظور اصلی کاربرو نه صرفا کلمات کلیدی گذاشته اند و متعاقبا، نتایج مناسب تری نسبت به مکان آنها، جستجو های قبلی و چند پارامتر دیگر، ارائه میدهند. بنابراین برای دستیابی به بیشترین ورودی گوگل لازم است پیوسته اطلاعات خود از نیازهای مخاطبان و کاربران را به روز کنید. برای تحقق این امر کارشناسان و نویسندگان سئو سایت باید بیش از پیش با مخاطبان خود در ارتباط  باشند و محتوای مرتبط تری تولید کنند.

طبق تحقیقات اندری لیپاتو، کارشناس استراتژیست کیفیت جستجو گوگل، تولید محتوا با کیفیت و لینک بیلدینگ از طریق رپورتاژ آگهی دو فاکتور اصلی رنکینگ گوگل میباشند. پس به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی تنها زمانی تاثیرگذار خواهند بود که در محتوایی با کیفیت به کار برده شوند.

از سال ۲۰۱۵ گوگل توجه خود را به کیفیت محتوا از لحاظ دقیق و صحیح بودن، معطوف کرده است. و از آن پس هر ساله از این فاکتور در الگوریتم های رنکینگ گوگل بیشتر استفاده می شود. از این رو، از منابع معتبر بهره ببرید واز درج این منابع مورد استفاده در پایان مطلبتان، غافل نشوید.

از ابزارهای آنالیزگر مانند گوگل آنالتیک برای یافتن جمله هایی که باعث ترافیک بیشتر می شوند، استفاده کنید.

هنگام جستجو از جملات واضح و زبانی روانتر استفاده کنید و کلمات کلیدی طولانی تر را جستجو کنید.

برای تولید محتوای استاندارد، هنگام جستجو به موضوعات مرتبط، و نه صرفا کلمات کلیدی توجه بیشتری کنید. در این حالت احتمال دیدن مطلبی جدید و یادگیری ترفندی به روزتر را افزایش میدهید.

محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای برای سئو سال ۲۰۱۸

در روزهای نخستین سئو، اکثر کارشناسان بازاریابی اینترنتی ، مطلبی ۲۰۰ الی ۲۵۰ کلمه ای حاوی کلمات کلیدی را، بهترین الگو متناسب با استاندارد ها و تکنیک ها سئو در نظر میگرفتند. اما در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه افزایش یافته است زیرا که طبق آخرین آمار محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه به تولید بیشتر بک لینک و به اشتراک گذاری در شبکه ای اجتمایی می‌انجامند که متعاقبا به معنای تولید ترافیک بیشتر برای وبسایت شما خواهد بود.

ممکن است تصور کنید که تولید محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه امری طاقت فرسا و زمان بر است اما اگر چند ترفند ساده آموزش سئو را تمرین کنید به سادگی قادر به تولید محتوای طولانی تر خواهید بود. برای مثال به روز رسانی و درج دوباره مطلب با محتوا و تصاویر جدید، میتواند منجر به افزایش ترافیک وبسایت تا ۲۵ درصد بشود و یا در ابتدای مقاله خود به پست های مرتبط قبلی ارجاع و خلاصه ای کوتاه از آنها ارائه دهید.

وورد پرس، پلتفرم پیشرو در سئو سایت

بی شک سال ۲۰۱۷ سال درخشش وورد پرس بود و پیشبینی میشود که در سال ۲۰۱۸ همچنان از رقیب خود، پلتفرم CMS پیشی بگیرد. در واقع این پلتفرم از طریق سرمایه گذاری متفکرانه در دیجیتال مارکتنیگ و البته رایگان بودن آن، جایگاه خود را بین کاربران تثبیت کرده است. ووردپرس آرشیوی از صفحه های تجارت آنلاین را، در اختیارتان میگزارد که زمینه آزمایش و خطا را برای شما فراهم میکند.

برای بهینه سازی سایت امنیت وبسایت خود را بالا ببرید

حرف s در کلمه ی HTTPs به جای کلمه ی security یا همان امنیت است. بنابراین برای بهینه سازی سایت بهتر است دامین را حتما به HTTPS تغییر دهید. خود موتور جستجوی گوگل نیز، وبسایت های HTTPS را ارجحیت میدهد و به عنوان ترغیب بیشتر کاربران پس از این تغییر، رنکینگ وبسایت شما را تقویت و یا بوست میکند.

محتوای قابل جستجو برای ابزار های جستجوگر صوتی

اسمارتفون ها هر لحظه از دیگر گجت ها پیشی میگیرند و تولید محتوایی متناسب با گوشی بسیار کلیدی است. از طرف دیگر بر کسی پوشیده نیست که سال گذشته اوج شکوه موتورهای جستجوی صوتی، مانند کورتانا ی مایکروسافت، google now و, سیری بود. و با پیدایش گجت هایی مانند گوگل هوم Google Home و آمازون اکو Amazon Echo دریچه ای جدید به دنیای جستجو آنلاین گشوده شد. در واقع نسبت جستجوی تایپی به صوتی ۵ به ۱ است و این آمار روزانه در حال افزایش است.

بنابراین سعی بر تولید محتوایی که به آسانی با جستجو های صوتی قابل دریافت باشند، داشته باشید. برای این امر همانطور که پیشتر اشاره کردیم باید به نیازهای مخاطبان آگاه باشید. یک ترفند ساده: میتوانید با درج کلمات کلیدی و پرسش های طولانی تر که احتمال استفاده آنها در جستجوی صوتی بالاتر است، شروع کنید.

ابزارهای مکان یابی در خدمت شما

جستجو هایی که با کمک ابزار های مکان یابی به دست میایند ۵۰ درصد احتمال مراجعه فیزیکی مشتری را بیشتر میکنند.

اولین نتایج اگر به محل فیزیکی کاربر نزدیک باشند، آنها را تا ۶۰ درصد به استفاده از موبایل ترغیب میکند. میتوانید تصور کنید که جستجوی هرچه بیشتر با اسمارتفون ها به دلیل سرعت و کارآمدی این گجت ها ، به سود هرچه بیشتر یک تجارت می انجامد.

در سال جدید به سئو سایت بیشتر اهمیت بدهید

آنچه که امروزه غیرقابل انکار است قدرت فوق‌العاده اینترنت و دریای وسیع اطلاعات است. این حجم عظیم از اطلاعات زمینه رقابت بازاریابان آنلاین را، بسیار پیچیده تر از قبل کرده است، با این حال این رقابت همواره به پیدایش گرایشات و خلاقیت های نوین به خصوص در زمینه سئو، انجامیده و این حرفه را توسعه داده است.بنابراین فراموش نکنید که برای موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید پا به پای تغییرات آن پیش بروید و اصول خود را با استاندارد های سئو هماهنگ تر سازید.